Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 09 aug 2014 15:18

ik vindt het 1 van de smaakmakers evenals Sagan en Majka en er zullen vast wel meer zijn,Beetje leven in de brouwerij moet kunnen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

lupo
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:08

lupo 09 aug 2014 15:22

Ik vind vooral zijn gezicht heel irritant. Het is net een clown, hij kán volgens mij niet meer normaal doen. Net als Mr. Bean.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 09 aug 2014 16:35

Van de weg raken als een andere wielrenner je inhaald. Gisteren 3 heren ingehaald die naast elkaar een km of 32 reden. Ik deed wat blokjes met 36-38km/h en wilde ze inhalen. Na mijn attenderende "Jo" te hebben waargenomen brak er complete paniek uit bij de 3. De meest linker renner kneep vol in de remmen en stuurde naar rechts, waardoor de middelste renner schrok en die op zijn beurt de meest rechter van de weg in de zachte berm drukte. Deze kon nog net uitklikken om niet om te vallen.

Gelukkig riep ik ruim van te voren en kwam ik zelf niet in de hachelijke positie, maar het was een bijzonder tafereel om te aanschouwen.

Als wielrenner hoor je toch te weten dat met 3 naast elkaar bloed irritant is en dat de gene die je gaat inhalen geen onverwachtse bewegingen moet gaan maken. Doe dit dan aub zelf ook niet.

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 09 aug 2014 19:15

Waarschijnlijk zitten ze net op de racefiets. Je kent dat wel, helm achter over, flapperende kleding, benen wijd en veel te zwaar verzet.

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 09 aug 2014 20:02

Hahaha, vandaag précies zo'n groepje tegen gekomen, ook 3 man...

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 09 aug 2014 20:09

vergelijkbaar iets meegemaakt 3 dagen geleden maar dan met 6 e-bikers die zenuwachtig werden waarvan 1 dame in de berm op dr plaat ging.
En dan ben ik heel erg vroeg met bellen dus er was tijd zat , ik heb eens nee geschud zo van slome en dacht bij m`n eigen nu zullen de fietsers op een racefiets wel weer de klootzakken zijn :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 11 aug 2014 17:05

http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... helm.dhtml


Zonder helm rijden, dat het nog bestaat!
ooit allemaal op een Scalpel

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 aug 2014 17:09

ilikebike schreef:Waarschijnlijk zitten ze net op de racefiets. Je kent dat wel, helm achter over, flapperende kleding, benen wijd en veel te zwaar verzet.
Ja dat dacht ik al. Ze stonden bij het naderen al eerst stil middenop het fietspad, waarna het inklikken van een schoen bij 2 van de 3 100m duurde ofzo. Poging 8 was raak geloof ik.


Maar meteen ook maar een andere ergernis. Mensen die op het fietspad stil gaan staan om iets te pakken of de weg zoeken. Ik ken niemand die dat doet op de snel/auto//80-weg, maar nederland lijkt massaal op het fietspad stil te gaan staan. Levensgevaarlijk vind ik het, omdat opstappen in 90% van de gevallen gepaard gaat met slingeren en gevaarlijke capriolen.

Ga dus ergens staan waar het kan. Op de stoep, in de berm of in een haventje/uitrit. Dat bescheeld me een hoop hartslagen op training.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 aug 2014 17:10

velolove schreef:http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... helm.dhtml


Zonder helm rijden, dat het nog bestaat!
Stukje kan idd niet. Van iemand van haar niveau verwacht je ook minder makkelijke bijdrages.

Idd goed fout!

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 aug 2014 17:14

velolove schreef:http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... helm.dhtml


Zonder helm rijden, dat het nog bestaat!
Als ik iemand tegenkom bij een stoplicht zeg ik daar altijd iets van. Heb met eigen ogen een ongeluk gezien tussen een scholier en een wielrenner waarbij de scholier (logischwijs?) geen helm droeg en de wielrenner gelukkig wel. Die scholier viel met zijn slaap op de rand van de vluchtheuvel. Leverde hem een dubbele schedelbasisfractuur op met een paar dagen coma en ruim een jaar herstellen. Sindsdien weet ik waarvoor een helm dient. Draag dat ding!

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 11 aug 2014 17:31

maar waarom dragen we geen helm op de stadsfiets, en waarom geven we de kinders een helm en gaan er zonder helm vrolijk naast fietsen??
bij the weg, ik ga echt niet weg zonder mn helmpie hoor ;-)

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 aug 2014 17:44

wielertje schreef:maar waarom dragen we geen helm op de stadsfiets, en waarom geven we de kinders een helm en gaan er zonder helm vrolijk naast fietsen??
bij the weg, ik ga echt niet weg zonder mn helmpie hoor ;-)
Kwestie van ergens een grens trekken tussen te gevaarlijk (al dan niet in potentie) en een aanvaardbaar gevaar.

Bijv. lichten aan overdag en/of 's nachts. Het veiligst is verlichting altijd aan, maar enkel bij duisternis verlichting voeren wordt algemeen als genoeg gezien. (uitzonderingen daargelaten)

Plaats reactie