Actuele situatie frankrijk
Terug naar de actuele situatie in Frankrijk. Ben nu al een aantal dagen in Tarascon sur Ariège en nergens problemen. De hemel zij dank geen muilkorf meer, daar heb ik nog nachtmerries van. Voor de zekerheid alle vaccinatie bewijzen, gele boekjes, uitgeprint, digitaal QR codes bij, maar niet nodig. Gisteren Plateau de Beille gedaan met 41 graden in de zon was dat wel zwaar. Vandaag Port de Envalira en col de Puymorens, dat was een stuk aangenamer.
Vorig weekend naar de Vogezen geweest; pas nu lees ik dat er in Frankrijk nog maatregelen aan de orde zijn.
Niets van gemerkt dus. Overigens ben ik voldoende geboosterd om de internationale QR-code op mijn telefoon te kunnen presenteren.
Niets van gemerkt dus. Overigens ben ik voldoende geboosterd om de internationale QR-code op mijn telefoon te kunnen presenteren.
-
- Forum-lid HC
Het is wel echt op zijn frans he.. man man man.
Gelukkig redden we de doortocht en overnachtingen in Frankrijk precies op 1 dag met ons 180 dagen herstel bewijs.
maar ik zie ook weer 4 maanden staan, volgens mij voor bepaalde toegang. (frans is niet zo goed)
Als het gezeik wordt rijd ik wel in 1x door, ook lekker veilig
Gelukkig redden we de doortocht en overnachtingen in Frankrijk precies op 1 dag met ons 180 dagen herstel bewijs.
maar ik zie ook weer 4 maanden staan, volgens mij voor bepaalde toegang. (frans is niet zo goed)
Als het gezeik wordt rijd ik wel in 1x door, ook lekker veilig
Nou, dat wil ik je wel vertellen hoor. Het Nederlandse zorgstelsel is al jaren zo ingericht dat vaccinaties voor reizen naar het buitenland gewoon moeten worden betaald, niets mis mee, is gewoon sociaal beleid omdat ik (niet alleen ik) niet van plan ben om voor Jan en alleman vermakelijke uitstapjes zoals vakanties naar het buitenland zijn daarin mee te betalen.! Men kan zich daartegen verzekeren (aanvullend) als men dat wil.
Ik ben van mening dat de zgn. covid-19 vaccins, testen etc. voor reizen naar het buitenland ook daaronder zouden moeten vallen en het zal mij niet verbazen dat er een moment komt dat men zo beslist.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat gaat op zolang het in NL niet verplicht is om gevaccineerd te zijn (echt verplicht of de facto verplicht door die debiele QR-code)Orlok schreef: ↑21 jun 2022 15:05Nou, dat wil ik je wel vertellen hoor. Het Nederlandse zorgstelsel is al jaren zo ingericht dat vaccinaties voor reizen naar het buitenland gewoon moeten worden betaald, niets mis mee, is gewoon sociaal beleid omdat ik (niet alleen ik) niet van plan ben om voor Jan en alleman vermakelijke uitstapjes zoals vakanties naar het buitenland zijn daarin mee te betalen.! Men kan zich daartegen verzekeren (aanvullend) als men dat wil.
Ik ben van mening dat de zgn. covid-19 vaccins, testen etc. voor reizen naar het buitenland ook daaronder zouden moeten vallen en het zal mij niet verbazen dat er een moment komt dat men zo beslist.
Als het enkel voor op vakantie is, vind ik ook dat de vakantieganger er zelf voor moet betalen (niet meer dan eerlijk)
- Enzzo
- Forum-lid HC
Het verschil voor mij zit ‘m in het feit dat het hier en daar nog wel verplicht kan zijn om een vaccinatie bewijs te hebben. In dat geval mag het nog steeds gratis van mij. (Al is op vakantie gaan natuurlijk geen plicht maar in het geval van Daniel: werk is het dat wel.).
Maar ik begrijp nu het punt van Orlok en ben het daar dus muv bovenstaande ook wel mee eens.
Maar ik begrijp nu het punt van Orlok en ben het daar dus muv bovenstaande ook wel mee eens.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Maar laat nu net Daniël zeggen dat hij zich niet meer last vaccineren,ook niet voor werk. Daar begrijp ik niets van, dus is het niet zo nodig om ergens geregeld langs te gaan?
Ook vaccinaties voor werk naar Verweggistan worden niet van staatswege betaald.
Ook vaccinaties voor werk naar Verweggistan worden niet van staatswege betaald.