Politiek
Het protesteren op de aangewezen plek Jans en niet op de weg A12.Jans schreef: ↑16 sep 2023 14:05Denk je dan dat het in de rest van Nederland anders is? Zo ja, wat denk je dan dat de algemene opinie over die prostesten is? Werkelijk anders verdeeld dan hier?
Ja en 10 forumleden kunnen niet de maatstaf zijn voor heel Nederland.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dan nog een keer de vraag, denk je dat "Nederland" er anders over denkt dan die 10 mensen hier in dit topic? En ik heb al eerder geschreven dat ik het er ook niet mee eens ben dat ze daar telkens weer mogen protesteren.nijkie schreef: ↑16 sep 2023 15:58Het protesteren op de aangewezen plek Jans en niet op de weg A12.
Ja en 10 forumleden kunnen niet de maatstaf zijn voor heel Nederland.
Ja,we hebben nog tientallen culturen rondlopen in Nederland.Ik verwacht dat van de 10 forumleden die actief zijn in het politiek topic het voor 80% met elkaar eens zijn.Zo tevreden?Jans schreef: ↑16 sep 2023 16:05Dan nog een keer de vraag, denk je dat "Nederland" er anders over denkt dan die 10 mensen hier in dit topic? En ik heb al eerder geschreven dat ik het er ook niet mee eens ben dat ze daar telkens weer mogen protesteren.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dank voor de tip. Zou niet in me opgekomen zijn t partijprogramma te bestuderen maar n dergelijk goed speerpunt verdient n stem….ColumsbusMJ schreef: ↑16 sep 2023 15:50
Je kunt het allicht proberen. Of met de volgende verkiezingen FVD stemmen, die willen trajectcontroles afschaffen en de snelheidslimiet verhogen naar 130 km/u.
We krijgen wel meer niet te horen, klaarblijkelijk heeft iedereen daar vrede mee.hopjes schreef: ↑16 sep 2023 15:53Voordat je naar oost europa gaat kijken is het goed om naar de ontwikkelingen in Duitsland te kijken, met name oost duitsland. Geen idee waarom het niet in de Nederlandse media te horen of te zien is maar er is echt wat aan de hand en een ik verwacht op korte termijn een totale ommekeer van het huidige beleid.Ernie C. schreef: ↑15 sep 2023 19:38En als ieder land hetzelfde beleid als Denemarken gaat voeren, werkt het niet meer. Uiteindelijk werkt alleen het stoppen aan de grens en een veel snellere procedure.
Als je nu echt een beleid wil dat vluchtelingen afschrikt, dan moeten we naar Oost-Europa kijken. Arm, streng christelijk en een sterke hang naar extreem rechts. Wat dat betreft zitten we met de partijen waar Daniel op gokt op het juiste spoor.
Hopelijk niet te extreem (rechts).
Lekker makkelijk eenzijdige berichtgeving.
-
- Forum-lid HC
Dit zijn hele eenzijdige berichten. Jammer. (niet door jouw daniel maar de media)daniel1975 schreef: ↑16 sep 2023 13:59 En kan de politiek hier ook iets aan doen?
Geen vragen over aardrijkskunde, geschiedenis of biologie in nieuwe eindtoets https://www.nu.nl/binnenland/6281151/ge ... toets.html
Toch bizar dat de algemene ontwikkeling niet meer wordt meegenomen?
Ik ben het niet helemaal eens met het onderwijs systeem, maar ik zie bij mijn zoon dat ze er echt wel keihard aan werken om het beter te krijgen.
Op VMBO TL (vroeger mavo) wordt geen frans meer gegeven. Dat vind ik opzich ook terrecht.
In plaats daarvan worden er pratijk uren ingevoerd en bezoeken aan bedrijven.
Het eind examen voor hem is een stuk breder dan mijn Mavo in 1994, goed 30 jaar geleden maar toch.
Ook de manier hoe ze omgaan met kinderen is echt wel een hele verbetering. Op het VMBO van mijn zoon.
Op het VWO van mijn andere zoon daarintegen........ Daar ben ik mee in gesprek. Ik heb nog nooit zo,n incapabele bende bij elkaar gezien. De lesse gaan wel, maar alles ernaast is een grote puinzooi.
Ik weet ook niet of het zoveel verschil gaat maken. Ik denk dat het schooladvies van de leerkracht al 95% gebaseerd is op taal en rekenen.
Ik weet dat mijn kinderen hun hele schoolcarrière al leerkrachten lopen te verbeteren op het gebied van geschiedenis en aardrijkskunde. Ik en mijn broers deden vroeger niet anders. Dat heeft ons echt geen hoger advies opgeleverd.
Aan de ene kant snap ik de angst dat deze lessen nog minder worden aangeoden, maar veel kinderen vinden de lessen nu saai. Als je minder landelijk verplichte stof hebt, heb je ook veel meer ruimte om goed te gaan kijken naar de lokale geschiedenis, biologie en om de aardrijkskunde lessen deels aan te passen aan de eigen omgeving. Ik denk dat je dan een veel inspirerender en daarmee leerzamer programma neer kunt zetten.
Ik weet dat mijn kinderen hun hele schoolcarrière al leerkrachten lopen te verbeteren op het gebied van geschiedenis en aardrijkskunde. Ik en mijn broers deden vroeger niet anders. Dat heeft ons echt geen hoger advies opgeleverd.
Aan de ene kant snap ik de angst dat deze lessen nog minder worden aangeoden, maar veel kinderen vinden de lessen nu saai. Als je minder landelijk verplichte stof hebt, heb je ook veel meer ruimte om goed te gaan kijken naar de lokale geschiedenis, biologie en om de aardrijkskunde lessen deels aan te passen aan de eigen omgeving. Ik denk dat je dan een veel inspirerender en daarmee leerzamer programma neer kunt zetten.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heb je er ook vertrouwen erin dat de leraren dat gaan doen? Mijn ervaring is dat als er geen richtlijnen zijn de een het fantastisch invult en de ander geen flauw benul heeft.Ernie C. schreef: ↑17 sep 2023 12:13
Als ik bij mijn nichtje van 12 zie (reteslim) wat haar algemene ontwikkeling is maak ik mij wel zorgen.
Biologie, geschiedenis en aardrijkskunde zijn wat mij betreft essentieel voor een stuk algemene ontwikkeling.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Los daarvan, helemaal mee eens trouwens, is het van belang om een bepaalde basis aan te leggen voor als er straks een vervolgstudie wordt gekozen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Je kunt er een urennorm opplakken. Dat werkt zo ook met gym en handvaardigheid. Dat zijn ook geen onbelangrijke vakken.
Gaat dat niet goed op de school van jouw kind, dan is er een MR en onderwijsinspectie.
Gaat dat niet goed op de school van jouw kind, dan is er een MR en onderwijsinspectie.
Campagnolo Ultra Dork