Canyon
Maar dat was de "oude" ook al.....beste frame ooit door Tour Magazin getest bijvoorbeeld ! De nieuwe zal ongetwijfeld (Canyon kennende) nóg beter, lichter, stijver, sneller zijn..... Die komt volgend jaar dan wel als de "kinderziektes qua leveringen" er een beetje uit zijn!
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Ziezo, eindelijk 9 maand na bestellen eindelijk een perfecte fiets.
Ik heb lang op garantieframe moeten wachten maar uiteindelijk wel snel afgehandeld nu.
Fiets is maandagmiddag om 13h opgehaald, we zijn donderdagmiddag 13h en ik heb hem terug. 72 uur, mooi
(Wel kapje op uiteinde achterste remkabel vergeten )
Ik heb lang op garantieframe moeten wachten maar uiteindelijk wel snel afgehandeld nu.
Fiets is maandagmiddag om 13h opgehaald, we zijn donderdagmiddag 13h en ik heb hem terug. 72 uur, mooi
(Wel kapje op uiteinde achterste remkabel vergeten )
Bedoel je niet gewoon koop aub mijn eigen fiets? Daar is volgens mij het verkoop topic voor.Der Schlucht schreef:Voor wie nog een mooie Canyon klimfiets of TT bike wilt kopen...
http://www.marktplaats.nl/wijzigAdverte ... mympSeller
Vandaag m'n Aeroad op onderhoud gestuurd na +/- 2500 km: meteen nieuwe ketting (+120%) en cassette moeten steken, ouch... Balhoofdlager was ook al "naar de zak", had het gevoeld de laatste twee ritjes. Gaat een kostelijk fietske worden...
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
door welke pekelberg heb jij gefietst dan?
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Dan heb je in ieder geval te lang doorgereden met een versleten ketting (anders hoefde je je cassette echt niet te vervangen.
Die cassette had misschien nog wel een tijdje meegekund. Nu heb ik er ééntje om de komende winter op m'n reserve achterwiel te steken voor op de Tacx De mecanicien in Holsbeek steekt zelf elke 2000 km een nieuwe ketting op al z'n fietsen.monsieurpinot schreef:Dan heb je in ieder geval te lang doorgereden met een versleten ketting (anders hoefde je je cassette echt niet te vervangen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Ik sta in overweging voor ne Grand Canyon 6.9. Ik ken niets van afmontage van mountainbikes, maar zie dat er daar ne ne triple op zit en heb al gehoord en gezien dat er nu dubbels bestaan ook. Is dat een groot nadeel?
Waar ga je fietsen? Ik heb voor NL een 38/26 en dat is prima. In Limburg heb ik de 26 wel eens nodig om me te kunnen concentreren op de weg omhoog. (en niet teveel moeten stoempen)LittleWhiteDog schreef:Ik sta in overweging voor ne Grand Canyon 6.9. Ik ken niets van afmontage van mountainbikes, maar zie dat er daar ne ne triple op zit en heb al gehoord en gezien dat er nu dubbels bestaan ook. Is dat een groot nadeel?
Mijn standaard rondje (Loonse en Drunense duinen) gaat volledig op de 38 voor. Als het erg mul wordt dan wil ik de 26 nog wel eens sporadisch gebruiken.
Hiervoor had ik een triple (42/32/24). De 24 werd daar nooit gebruikt eigenlijk. Voor mij geen triple meer.
Dit alles met een gewicht van een KG of 90
Maar de hamvraag is, waar ga JIJ je fiets gebruiken? Ik ken stukken in de Alpen waar je toch echt wel lichter moet
De 7.9 zit op 1399 en heeft her en der betere componenten (XT 11-speed) maar niet echt iets waarbij ik denk WAUW. Remmen zijn nog steeds niet de XT, drivetrain is niet volledig XT en wielen zijn niet veel beter dan de 6.9
Budget vergroten naar 1400 euro voor de 7.9 zou ik iig niet doen als de triple goed genoeg is voor je.