Canyon
Daar heb je zeker een punt en dat heb ik volledig over het hoofd gezien... (Staat ook niet in de compare-optie van Canyon zie ik) Dat samen met een XT M8000 is toch wel de WAUW die ik zoek voor 400 eurohaaldoor schreef:Grootste vooruitgang tussen de Grand Canyon 6.9 naar een Grand Canyon SLX is dat je steekassen krijgt. Dat scheelt toch wel een hoop in de stijfheid van de wielbevestiging vindt ik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Scheelt dat zoveel dan, steekassen? Hoe manifesteert dat verschil zich dan? Het is inderdaad de 400 euro verschil met de 7.9 die ik overweeg. Ik zou vooral toertochten doen in Belgie, maar bepaalde stukken in de Vlaamse Ardennen , Heuvelland of de echte Ardennen vereisen wel een klein verzetje. Ik vind 999 euro een mooie prijs , zou enkel 1399 voor de 7.9 betalen als het écht het verschil waard is ...
Bijvraagje : 11,4kg. Wat voor gewicht is dat voor een MTB? Relatief Licht? Relatief Zwaar? Middenmoot?
Bijvraagje : 11,4kg. Wat voor gewicht is dat voor een MTB? Relatief Licht? Relatief Zwaar? Middenmoot?
Voor een hard tail aan de zware kant maar nog meer dan prima mee te fietsen. Mijn beste hippe fully zit op 12,1KG. Lichte banden en wielen zorgen voor veel rijplezier. De steekassen zorgen voor een zekerder gevoel in je fiets. Vooral de voorkant transformeert! En het zit allemaal een stuk beter vast en altijd met de juiste kracht . Nou heb ik het verschil nooit getest met exact dezelfde fiets/wielset. Dus er was meer aangepast dan alleen de steekasLittleWhiteDog schreef:Scheelt dat zoveel dan, steekassen? Hoe manifesteert dat verschil zich dan? Het is inderdaad de 400 euro verschil met de 7.9 die ik overweeg. Ik zou vooral toertochten doen in Belgie, maar bepaalde stukken in de Vlaamse Ardennen , Heuvelland of de echte Ardennen vereisen wel een klein verzetje. Ik vind 999 euro een mooie prijs , zou enkel 1399 voor de 7.9 betalen als het écht het verschil waard is ...
Bijvraagje : 11,4kg. Wat voor gewicht is dat voor een MTB? Relatief Licht? Relatief Zwaar? Middenmoot?
Je hebt in de ardennen idd af en toe een flink licht verzetje nodig. Ik heb de fietsen even in ritzelrechner gezet. Weinig verschil... En je kunt altijd nog een 24t voorblad nemen bij de double. Of een 42T cassette. Als ik de keuze zou moeten maken, de 7.9.
http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS ... 6&UF2=2309
Laatst gewijzigd door RuudRuud op 13 mei 2016 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
De meerprijs voor de 7.9 zit hem vooral in beter frame, betere wielen, steekassen en her en der een beter schakel onderdeel.
Mijn eerste 29er zonder steekassen. Die is er uitgegaan, hoe oke die ook was, voor een model met steekassen.
Mijn eerste 29er zonder steekassen. Die is er uitgegaan, hoe oke die ook was, voor een model met steekassen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Allee, dan toch wel het overwegen waard, die 400 euro ... Damn het leven is toch makkelijker als je van niets weet hé Tot voor 2 dagen nog nooit van steekassen gehoord en nu ist een kopbreker hihi
- Pedaleur_de_Charme
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58
Een kleine update van de Canyon Endurace CF 9.0 Di2 met KMC x11sl DLC ketting:
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
LittleWhiteDog schreef:Allee, dan toch wel het overwegen waard, die 400 euro ... Damn het leven is toch makkelijker als je van niets weet hé Tot voor 2 dagen nog nooit van steekassen gehoord en nu ist een kopbreker hihi
Zo zou ik het ook weer niet zien. Steekassen zijn prettig en hebben zeker mijn voorkeur ook op een racer. Maar qr,s zijn echt niet ineens slecht, jaren zonder problemen mee gereden..
In deze prijsklasse is de 400 euro extra wel echt value for money, mooie xt 11speed met triple, dus over je verzet hoef je je niet druk te maken. prima voorvork en wielen. Als je het geld hebt zou ik de 7.9 doen, maar met de 6.9 koop je voor een mooie prijs ook een hele goede fiets.
reken ongeveer dat er tussen een racer en hardtail mtb 3 kilo zit, dus een hardtail van 11.4 verglijk dat met een racer van 8.4kg. Op de mtb is voor weinig geld vaak wel een halve kilo te winnen mocht dat een doel zijn, die tips kan ik wel geven als je geintresseerd bent.
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 27 mei 2014 12:40
Ik zou geen mtb kopen zonder steekassen.wasbeer2006 schreef:LittleWhiteDog schreef:Allee, dan toch wel het overwegen waard, die 400 euro ... Damn het leven is toch makkelijker als je van niets weet hé Tot voor 2 dagen nog nooit van steekassen gehoord en nu ist een kopbreker hihi
Zo zou ik het ook weer niet zien. Steekassen zijn prettig en hebben zeker mijn voorkeur ook op een racer. Maar qr,s zijn echt niet ineens slecht, jaren zonder problemen mee gereden..
In deze prijsklasse is de 400 euro extra wel echt value for money, mooie xt 11speed met triple, dus over je verzet hoef je je niet druk te maken. prima voorvork en wielen. Als je het geld hebt zou ik de 7.9 doen, maar met de 6.9 koop je voor een mooie prijs ook een hele goede fiets.
reken ongeveer dat er tussen een racer en hardtail mtb 3 kilo zit, dus een hardtail van 11.4 verglijk dat met een racer van 8.4kg. Op de mtb is voor weinig geld vaak wel een halve kilo te winnen mocht dat een doel zijn, die tips kan ik wel geven als je geintresseerd bent.
Op mijn vorige Nerve met QR vanvoor, steekas vanachter, had ik veel last met een aanlopende voorrem in bochten. Ook liep de rem vaak aan na het kuisen van de fiets. Ik haal het wiel er namelijk uit en bij QR is het moeilijker om het wiel op exact dezelfde plaats terug vast te zetten dan bij een steekas.
Met steekassen, die ik nu vanvoor en vanachter heb op mijn Strive, zelden problemen met aanlopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Ik ben eens naar andere merken gaan kijken ook, en het valt op hoe licht die 6.9 wel is tov andere fietsen uit die prijsklasse. Andere fietsen van rond de 1000 euro wegen minimum 12,5 tot meestal zelfs over de 13. Ik heb het over Trek, Cube, Willier, Specialized ...
Wil je een hardtail van een ander merk die 11,5kg weegt, betaal je op zijn minst 1500 euro.
Aan de andere kant, misschien is snel contact met een fietshersteller wel handig als je veel mtb't
Wil je een hardtail van een ander merk die 11,5kg weegt, betaal je op zijn minst 1500 euro.
Aan de andere kant, misschien is snel contact met een fietshersteller wel handig als je veel mtb't
De slijtage ligt wat hoger bij een MTB maar er gaat echt niet meer kapot. Alle slijtagedelen zijn overal te verkrijgen en gemakkelijk te vervangen. Alleen de vork wil graag jaarlijks een beurtje.
Daarnaast, een fietsenmaker wil vast ook geld verdienen aan een Canyon
Daarnaast, een fietsenmaker wil vast ook geld verdienen aan een Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 feb 2016 22:03
Afgelopen maandag mijn nieuwe Canyon Endurace CF 8 in ontvangst mogen nemen. Dinsdag ervoor besteld, dus binnen een week geleverd. Ben voor de meteor grey gegaan ipv zwart. Wilde eens wat anders. Helemaal blij mee. Rijdt heerlijk.
Laatst gewijzigd door Guidoketelaars op 16 mei 2016 08:56, 2 keer totaal gewijzigd.