Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

rvane
Forum-lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 jun 2006 15:56

rvane 13 aug 2010 11:01

Kwam gisteren op internet een fabrikant tegen van ti frames die ik niet kende. Enigma bikes. Is dit merk bekend hier? Ik vind de frames er goed uitzien.
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 13 aug 2010 21:26

RvanE schreef:Kwam gisteren op internet een fabrikant tegen van ti frames die ik niet kende. Enigma bikes. Is dit merk bekend hier? Ik vind de frames er goed uitzien.


Nooit van gehoord,maken wel mooie stalen frames.
Hier staat een artikel van hun http://www.bikeradar.com/news/article/c ... ikes-23551

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 13 aug 2010 21:32

Ik heb ook even naar de site gekeken. Wat mij betreft erg fraaie titanium en stalen fietsen.
... más allá ...

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 15 aug 2010 14:53

Ik heb nu een Reynolds Ouzo voorvork in mijn Van Nicolas,ik vind de vork toch te breed.
Iemand tips voor een mooie slanke voorvork

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 15 aug 2010 15:31

Edge road 2.0 ??
Ik heb deze vork in mijn IF SSR. Mooie en stabiele vork.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 15 aug 2010 15:39

delsol schreef:Ik heb nu een Reynolds Ouzo voorvork in mijn Van Nicolas,ik vind de vork toch te breed.
Iemand tips voor een mooie slanke voorvork


Doodzonde om die Reynolds vork af te danken.
Het is nog steeds een van de beste vorken op de markt.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

delsol
Forum-lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 15 aug 2010 16:05

paulusR3 schreef:Edge road 2.0 ??
Ik heb deze vork in mijn IF SSR. Mooie en stabiele vork.


Die zijn vrij prijzig, waar heb je hem gekocht?

greghaarbal
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jan 2010 23:25

greghaarbal 22 aug 2010 00:22

Pavang schreef:Prachtige fiets met superonderdelen. Jammer dat die THM-spulletjes zo duur zijn, maar het is wel top geloof ik. Hoe rijdt de fiets?
Ik vraag me af waarom Litespeed dit model niet meer levert; teveel modellen (Litespeed doet nu ook in carbon) of te weinig vraag?
THM is inderdaad top. Zeer laag gewicht maar toch erg stijf. (Storck laat niet voor niks verschillende onderdelen bij THM maken om er vervolgens een Storck stickertje op te plakken). De Ghisallo rijdt echt super. Het klimmen en de acceleratie zijn gewoon fantastisch met deze fiets. Maar de korte wielbasis icm het extreem lage gewicht maakt wel dat je echt moet oppassen met dalen. Het maakt het stuurgedrag heel direct. Begrijp me niet verkeerd; het frame heeft geen flex en stuurt heel strak.

Het is dus geen allrounder. Enkele jaren geleden was dit frame een van de beste die er te krijgen was. Daarna nam de ontwikkeling van carbon een enorme vlucht en werd steeds populairder. De ontwikkeling van titanium zit qua gewicht op zijn limiet en met carbon kan je tegenwoordig nog lichtere frames bouwen. Waarschijnlijk is ie daarom uit de collecte en zijn er enkele carbon modellen en voor in de plaats gekomen.

d_jokke
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 25 jan 2008 20:47

d_jokke 28 aug 2010 09:59

Klopt het dat customcycles stopt als invoerder van litespeed?
En hoe zit het met de andere merken dat ze invoeren?

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 16 sep 2010 23:45

Is er dan niets meer heilig?

Een paar jaar heb ik in de illusie mogen verkeren dat ik met een titaniumframe in de gelederen van echte puristen verkeerde .
Dit gevoel wordt nu wel hevig op de proef gesteld.

http://italiancyclingjournal.blogspot.c ... y-mtb.html
Zij is ook tegen

marselleke
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 28 dec 2009 15:27

marselleke 18 sep 2010 00:59

Na heel wat aluminium en carbon fietsen eindelijk een titanium racefiets.
Een 2dhands Airborne Valkerie.
Zal morgen eens wat foto's posten.
Spijtig dat mijn rug niet goed genoeg was voor een titanium mtb anders had ik nu nog 2 titanium fietsen.
Aan mijn fiets zal het niet liggen!

Plaats reactie