Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

pluisje
Forum-lid

pluisje 18 okt 2011 22:34

Dekker zit nog wat langer in onzekerheid. ik vind het niet geheel verkeerd beschouwd om hem op deze wijze te laten knokken voor een plaatsje bij garmin. al vind ik het wel dat er wat makkelijk gepraat wordt over vertrouwen en dat hij iets moet bewijzen tegenover zijn team maten. terwijl ik het gevoel (subjectief) heb dat de nadruk ook sterk ligt bij zijn uitslagen. want (als) chrono des nations gewonnen , dan een plaatsje in het team. Waar blijft dan het verhaal over vertrouwen en het hele proces wat daar volgens vaughters bij hoort. Of weet Dekker onder de tafel al hoe de vlag erbij hangt en is dit een media technisch proces wat nu nog loopt. hoe zien jullie dit ?

Jonathan Vaughters lijkt nog niet overtuigd om Thomas Dekker een contract voor volgend seizoen aan te bieden. Dat vertelde de manager van Garmin-Cervélo tegen de NOS. "Hij moet het vertrouwen van de andere renners terug gaan verdienen," aldus Vaughters.

De blessure die Dekker opliep tijdens de Sluitingsprijs Putte-Kapellen gooide roet in het eten. "Ik hoopte dat hij een goed resultaat zou rijden tijdens Chrono des Nations, maar helaas kon hij vanwege een blessure niet meedoen. We blijven samenwerken en kijken waar het naartoe gaan. We moeten nog een paar hindernissen nemen voordat we iets definitiefs kunnen zeggen."

Vaughters is nog niet overtuigd. "De wielersport is erg beschadigd door doping. Veel renners zijn bang om een voormalig dopingzondaar in de ploeg te hebben. De grootste horde is dat Thomas het vertrouwen van de andere renners moet terug winnen. Dat is een lang en moeilijk proces. Vijf jaar geleden was dat geen probleem, maar de sport is veranderd. Renners moeten elkaar honderd procent kunnen vertrouwen. Dat is cruciaal."

De Amerikaan wil geen deadline noemen voor Dekker zijn comeback. "De tijd is rijp wanneer het vertrouwen volledig hersteld is," aldus Vaughters. "Ik heb zijn comeback heel moeilijk gemaakt, maar dat moet ook. Wanneer hij schoon wil winnen op het hoogste niveau, dan is dat moeilijk. Hij moet weten dat hij zal moeten afzien."

soffatti
Forum-lid

soffatti 19 okt 2011 18:06

Het voormalig supertalent voelt niets voor nog een jaar bij de opleidingsploeg en wil in 2012 een WorldTour-programma rijden.
Als ik hem was zou ik bij geen andere mogelijkheid wel bij de opleidingsploeg blijven en zo lekker proberen resultaten te halen.
Wellicht wint Thomas dan koersen en rijdt hij zich meer in de schijnwerpers.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 19 okt 2011 18:16

Lekker tussen al die jonkies. Dat voelt toch ook niet goed. Dan maar naar een onbekendere ploeg.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 okt 2011 08:46

Daarnaast is het programma van Chipotle ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. Een heel pak Continentale ploegen rijdt een veel mooier programma.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cobra427
Forum-lid

cobra427 24 okt 2011 21:36

Dekker binnenkort in gespek met WADA

RIJSWIJK - Wielrenner Thomas Dekker meldt zich binnenkort bij vertegenwoordigers van het wereldantidopingbureau WADA om de instantie waar mogelijk te helpen in de strijd tegen dopegebruik. „Eerst moet zijn contract met een ploeg rond zijn, daarna reist hij naar Lausanne voor een gesprek met WADA”, zei Dekkers manager Martijn Berkhout maandag.

Dekker keerde in juli terug in het peloton na een dopingschorsing van 2 jaar. Hij had het WADA in april per brief al laten weten te willen helpen. „Met zijn informatie kan WADA wellicht nog efficïentere dopingtests maken. Misschien kunnen ze met zijn kennis de controles nog beter waterdicht krijgen”, aldus Berkhout over de intenties van de renner.
Dekker hoopt komend seizoen via de Garmin-ploeg terug te keren op het allerhoogste niveau. Dit seizoen reed hij in een soort opleidingsteam. Hij kwam vooral uit in kleinere wedstrijden.
„Ik heb besloten volledig transparant richting WADA te zijn over mijn verleden”, meldt Dekker zelf in een e-mail aan de website Cyclingnews.com over het gesprek. „Ik ga er niet heen om mijn fouten uit het verleden goed te praten. Ik heb mijn straf uitgezeten. Ik wil ze gewoon helpen de sport beter te maken, niet om een deal te maken.”
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

cobra427
Forum-lid

cobra427 24 okt 2011 21:37

cobra427 schreef:Dekker binnenkort in gespek met WADA

RIJSWIJK - Wielrenner Thomas Dekker meldt zich binnenkort bij vertegenwoordigers van het wereldantidopingbureau WADA om de instantie waar mogelijk te helpen in de strijd tegen dopegebruik. „Eerst moet zijn contract met een ploeg rond zijn, daarna reist hij naar Lausanne voor een gesprek met WADA”, zei Dekkers manager Martijn Berkhout maandag.

Dekker keerde in juli terug in het peloton na een dopingschorsing van 2 jaar. Hij had het WADA in april per brief al laten weten te willen helpen. „Met zijn informatie kan WADA wellicht nog efficïentere dopingtests maken. Misschien kunnen ze met zijn kennis de controles nog beter waterdicht krijgen”, aldus Berkhout over de intenties van de renner.
Dekker hoopt komend seizoen via de Garmin-ploeg terug te keren op het allerhoogste niveau. Dit seizoen reed hij in een soort opleidingsteam. Hij kwam vooral uit in kleinere wedstrijden.
„Ik heb besloten volledig transparant richting WADA te zijn over mijn verleden”, meldt Dekker zelf in een e-mail aan de website Cyclingnews.com over het gesprek. „Ik ga er niet heen om mijn fouten uit het verleden goed te praten. Ik heb mijn straf uitgezeten. Ik wil ze gewoon helpen de sport beter te maken, niet om een deal te maken.”
Zal hij al een deal hebben? Anders kun je toch niet vooraf zeggen dat je dit gaat doen, maar dat je pas kunt zodra je een contract hebt?
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

pluisje
Forum-lid

pluisje 24 okt 2011 23:05

cobra427 schreef:

Ik denk ook dat ze al mondeling akkoord zijn. is gissen natuurlijk. Maar als ik zie in welke mate er berichten in de media verschijnen en met welke inhoud , dan kan ik me niet aan de mening onttrekken dat hij al meer weet en het nu een proces is om dit langzaam in de wereld te zetten om het e.a. zp geloofwaardig mogelijk te maken voor de buitenwereld.

Zal hij al een deal hebben? Anders kun je toch niet vooraf zeggen dat je dit gaat doen, maar dat je pas kunt zodra je een contract hebt?

frenkie
Forum-lid

frenkie 25 okt 2011 08:16

Ik ben ook benieuwd wat hij echt gaat vertellen. Ik denk dat hij ze hooguit zal vertellen, wat hij kocht, op welke wijze en op welke manier hij het zichzelf toediende; dosering, frequentie en de gedachte achter de methodes om niet gepakt te worden. Op cyclingnews.com wordt geschreven dat het wellicht nieuw licht kan werpen op de human plasma zaak, maar ik kan me niet voorstellen dat hij namen gaat noemen.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 25 okt 2011 08:27

Worden ze bij Rabobank al zenuwachtig?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 25 okt 2011 08:30

Hij heeft altijd netjes zijn mond gehouden t.a.v. leveranciers en collega's en dat zal hij ook nu doen. Over methodes (zonder namen te noemen) kan hij natuurlijk wel een boekje open doen.

mda1
Forum-lid

mda1 25 okt 2011 16:53

ik denk haast dat dit een eis van Garmin kan zijn voor zijn toetreding tot de ploeg... Want na de reportages, optredens in de media en zijn algehele gedrag rondom de dopingaffaire, lijkt het me stug dat ie ineens uit zichzelf heeft besloten om met de WADA te gaan praten.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 25 okt 2011 18:04

mda1 schreef:ik denk haast dat dit een eis van Garmin kan zijn voor zijn toetreding tot de ploeg... Want na de reportages, optredens in de media en zijn algehele gedrag rondom de dopingaffaire, lijkt het me stug dat ie ineens uit zichzelf heeft besloten om met de WADA te gaan praten.
+1; Vaughters heeft daar deze week indirect ook iets over gezegd: "Dekker moet vertrouwen terugwinnen"
Afbeelding

Plaats reactie