Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
reverb
- Forum-lid
reverb
02 jul 2011 16:49
yoda schreef:Mijn Dengfu FM028 is klaar:
Frame: Dengfu FM028 (60cm Mat 3K carbon)
Groep: Campagnolo Centaur CArbon + FSA Gossammer Triple crank
Wielen: Vuelta Superlites
Stuur/pen: Controltech Formidable/ Controltech
Zadel/pen: Fizik Arione/ Dengfu carbon zadelpen
Bidonhouders: Tacx Tao
Extra: Orchideen in een vaas
]
Erg mooi frame. Weet je of het ook mogelijk is om hem bij Dengfu te laten spuiten en bestickeren naar wens? Of als iemand anders dat weet.
En zou je de fiets eens kunnen wegen, als dat mogelijk is?
Alvast bedankt.
-
gerrie
- Forum-lid
gerrie
03 jul 2011 09:14
Bij deng fu kan je het frame laten spuiten. Kost niks rond de 30 dollar was het ooit. En goed.
-
yoda
- Forum-lid
yoda
03 jul 2011 17:54
Fiets kan ik niet wegen,. maar heb het frame wel kunnen wegen met mijn keukenweegschaal (tot 2kg) Het frame woog iets van 1180g (zonder vork)
Do or Do not.. There is no try
-
chelleke
- Forum-lid
chelleke
04 jul 2011 09:20
Heb me net een tijdritframe aangeschaft bij Dengfu.
Moet nog wel gespoten worden en wordt dan opgestuurd.
Ik hoop dat het er snel is, want wil er eerst nog wat met trainen en binnen 1,5 maand wil ik er een wedstrijd mee doen.
reverb schreef:yoda schreef:Mijn Dengfu FM028 is klaar:
Frame: Dengfu FM028 (60cm Mat 3K carbon)
Groep: Campagnolo Centaur CArbon + FSA Gossammer Triple crank
Wielen: Vuelta Superlites
Stuur/pen: Controltech Formidable/ Controltech
Zadel/pen: Fizik Arione/ Dengfu carbon zadelpen
Bidonhouders: Tacx Tao
Extra: Orchideen in een vaas
]
Erg mooi frame. Weet je of het ook mogelijk is om hem bij Dengfu te laten spuiten en bestickeren naar wens? Of als iemand anders dat weet.
En zou je de fiets eens kunnen wegen, als dat mogelijk is?
Alvast bedankt.
-
pedro koi
- Forum-lid
pedro koi
04 jul 2011 14:34
Hier en foto van de 1ste bike .
Word afgemonteerd met.
Schimano 105 groep
Fiziks race zadel
Rodi aerline 4 wielen met michelin pro race banden.
Keo look pedalen
Dit is een fr 06 frame van flyii.
mvg pedro
-
aschja
- Forum-lid
aschja
06 jul 2011 15:58
Iemand ervaringen met Dengfu carbon 50mm wielen (clinchers)?
De kosten incl. verzenden bijv.? Hoe rijden ze? etc etc.
http://dengfu.en.alibaba.com/product/35 ... _50MM.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie op Google 2x Dengfu: De ene van alibaba en de andere en .com adres. Is toch gewoon hetzelfde?
-
remcol
- Forum-lid
remcol
07 jul 2011 00:01
Ook ik heb een FM028 frame besteld bij Dengfu. Nu ben ik het frame aan het opbouwen en wil ik de ring op de vorkkroon plaatsen. Helaas heb ik hier geen gereedschap voor; heeft iemand hier nog een goede tip of truc voor?
Ik heb het eerder gedaan door de ring met een gewicht van een dumbbell behoedzaam op zijn plaats te tikken. Gezien het hier een 1 1/8 naar 1 1/5 balhoofd betreft, past dit niet.
Dus tips welkom.
Alvast bedankt...
-
jsparie
- Forum-lid
jsparie
07 jul 2011 00:31
Had eerder bij de Vos een 1 1/2 inch ring op zijn plaats laten tikken omdat ik hier zelf ook geen gereedschap voor had. Was een service toen ik wat onderdelen kocht, maar later spijt van. Toen ik even niet op zat te letten zat de ring er ineens vol putjes op geramd met niet passend gereedschap. Omdat het een cartridge lager betreft zal het niet veel kwaad kunnen en het functioneert het overigens wel.
Maar ik zeg, dan maar liever de zaag erin. Je kunt de ring doorzagen. Niet helemaal door midden natuurlijk. 1 inkeping maken met een goede ijzerzaag. Soms wordt een vorkconus ook standaard zo geleverd. Had wel mijn twijfels, maar in de praktijk werkt het op een ander frame voorlopig goed. Omdat de ring omklemd wordt door het lager kan die eigenlijk toch geen kant op.
-
mda1
- Forum-lid
mda1
07 jul 2011 00:56
Truukje: Leg de ring een minuutje in kokend water. Daardoor zet ie een beetje uit en kan ie met minimal kracht op zijn plek gezet worden.
Wil je graag gaan toch een tool: loop naar de gamma. Koop een PVC pijp die er op past. Vijl de binnekant van de pijp even zodat ie netjes op de ring aansluit en voila: een slagpijp. Mocht je in de buurt van Leiden wonen, dan kan ik je wel effe helpen...
Inzagen (1 zaagsnede er helemaal door aan 1 kant) kan trouwens ook. Hoeft geen nadelige gevolgen te hebben met een gesealde lager.
-
yoda
- Forum-lid
yoda
07 jul 2011 09:55
ik heb hem ook ingezaagd, maar wel schuin. Was volgens mijn FM beter, omdat ie dan bij druk eerder klemt.
Do or Do not.. There is no try
-
remcol
- Forum-lid
remcol
07 jul 2011 11:21
Dank voor de reacties.
De ring in kokend water leggen had ik reeds geprobeerd, maar die zette helaas niet zoveel uit als ik gehoopt had.
Ik zal eens een stuk pijp halen en anders gaat de zaag erin.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
07 jul 2011 11:53
Nee gewoon 1e zagen en dan erop duwen/slaan. Als de ring er dan later af moet dan kan dat ook nog op een makkelijke manier.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’