Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Retro / oudere fietsen

Gebruikersavatar
ciske
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 16 mei 2005 23:23

Gebruikersavatar ciske 30 sep 2014 21:17

ik ga zeker naar Gent !
Gilbertson Allure TI - Campa Ath. EPS
Kuota Kross - Shimano Ult. Di2
Kuota Kalibur TT -Campa Chorus

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2091
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 01 okt 2014 10:31

De beurs in Gent is absoluut de moeite waard. Zeker als je de locatie meerekent. Ik zal er zeker zijn.
Een groot voordeel is dat deze beurs makkelijk met de trein bereikbaar is.

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 02 okt 2014 10:19

Een kleine update van het Gazelle-front: Ik ben afgelopen weekend met de fiets naar Zuid-Limburg geweest en dat was echt fantastisch. Ik had bij het gebrek aan een fiets met triple of compact nog nooit serieus geklommen met de racefiets dus de keutenberg en cauberg waren echte eyeopeners. Ik heb met volle teugen genoten en de fiets bevalt bijzonder goed. Zo goed dat ik mijn andere fietsen weg doe, omdat deze fiets met een beetje werk alles heeft wat ik wil in een fiets.

Met een beetje werk bedoel ik het volgende:
Remmen: De RSX-remmen zijn lang niet zo bijterig als mijn Ultegra 6500-remmen, dus er moet een setje nieuwere remmen opkomen.
Derailleur: Ik kwam voor drie tientjes een 9-spd Dura-ace achterderailleur tegen, volgens Sheldon Brown werkt dat, zijn jullie het daar mee eens?
Wielen: Er zitten nu twee verschillende wielen onder, voor Mavic MA40, achter bijna dezelfde Mavic-velgen (staat alleen Mavic UB Control op) maar dan met een mat zwarte afwerking in plaats van het glimmende bruine van de MA40's. Ik heb het idee dat de wielen (vooral achter) bij flink aanzetten niet zo stijf zijn en erg licht zijn ze volgens mij ook al niet. Wat zou een mooi alternatief kunnen zijn voor deze wielen. Ik neig naar het gebruik van modernere wielen met een 8/9/10-speednaaf die ik dan met een spacer met een 7-speedcasette kan gebruiken. In combinatie met de 9-speed derailleur is upgraden in de toekomst dan kinderspel. Toch?

Nog een leuk plaatje van mijn oude Lada, volbeladen en met de CM op het dak.
Afbeelding

Dizono
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 dec 2012 20:54

Dizono 05 okt 2014 18:07

Wat een stilte hier...

De 7700-derailleur zit in combinatie met een verse cassette en ketting op de fiets en dat schakelt heerlijk, ondanks de leeftijd en de positie in het gamma van de RSX-sti's. Via Marktplaats een setje 6600-remmen kunnen scoren, dus ook het remprobleem is opgelost. Als laatste de wielen, dat zijn deze geworden:

Afbeelding
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-racew ... /aid:15102

Zeker geen lichte wielen, maar wat ik ervan gelezen heb wel heel stijf en duurzaam. Daarnaast klassieker qua looks dan de systeemwielen die je in die prijsklasse vindt en uiteindelijk wilde ik toch voor nieuw gaan. Kan niet wachten tot alles erop zit!

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 06 okt 2014 10:02

Inderdaad, zou dat de tijd van het jaar zijn? Vorige week nog een hele doos met onderdelen ontvangen voor diverse fietsen, ik hoop deze week een avond of wat te vinden om alles erop te zetten. Binnenkort ga ik trouwens ook met de Jan Janssen Vuelta beginnen.

Richard
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2014 13:56

Richard 06 okt 2014 20:42

Ik zal me hier ook maar eens melden, dit is mijn oude fietsje, oorspronkelijk de oude fiets van mijn vader.

Ondertussen al weer 32 jaar oud en een geschatte kilometerstand van zo'n 65.000 km
Alleen de shifters en deraileurs zijn nog orgineel, De remmen zijn begin jaren 90 vervangen door een set 105, en de Crank is een ovale Shimano Biopace uit de zelfde tijd.

Van 1982 tot 2007 heeft mijn vader op deze fiets gereden en daarna heb ik er een jaar of 5 af en toe op gereden, totdat ik 2 jaar geleden wat fanatieker werd en in Limburg gek werd van het mini verzet. Toen heb ik zelf maar een nieuwe fiets gekocht. Nu doe ik af en toe de kleine boodschappen op deze fiets, want ik krijg het niet over mijn hart om hem weg te doen.

Afbeelding

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 07 okt 2014 12:24

Nooit wegdoen!
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 07 okt 2014 17:35

Nee daar ga je spijt van krijgen. Mijn vader heeft ook nog zoiets in de schuur staan maar wel in een veel slechtere conditie.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 07 okt 2014 22:49

De Raleigh in team kleuren is mooi. Mijn Joop Zoetemelk replica , nog door Jean Legrand gemaakt van 753 buis is helaas in de jaren negentig gestolen. Nog altijd kijk ik, als ik een Raleigh zie, of het de mijne is. (Die hierboven is het niet ;-). ).
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Richard
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2014 13:56

Richard 08 okt 2014 00:29

Vieux chnoque schreef:De Raleigh in team kleuren is mooi. Mijn Joop Zoetemelk replica , nog door Jean Legrand gemaakt van 753 buis is helaas in de jaren negentig gestolen. Nog altijd kijk ik, als ik een Raleigh zie, of het de mijne is. (Die hierboven is het niet ;-). ).
Dit is een Reynolds 531 frame.

Gebruikersavatar
H-W
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 03 mar 2014 16:30

Gebruikersavatar H-W 08 okt 2014 13:37

Inderdaad, mijn zusje heeft jaren geleden mijn oude racefiets ook verkocht, daar ben ik nu ook niet zo blij meer mee, maar ja, zo gaat dat soms in het leven.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 08 okt 2014 20:19

Mooi projekt, succes
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Plaats reactie