Tnx. Dat gaat zeker makkelijk.monsieurpinot schreef:heel makkelijk, onder Analysis links kun je in je tijdlijn (onder het kaartje) een willekeurig stuk van je rit selecteren, linksonder naast de grafiekjes zie je dan je gemiddelde gegevens
Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
-
- Forum-lid
Strava routebuilder werkte dit jaar niet echt mee in Frankrijk.
Aantal keer gehad dat de route gewoon overharde paadjes of zelfs wandelroutes in de route opnam.
Voorbeeldje :
https://www.strava.com/routes/3059445
Snijd gewoon de weg af dwars door het bos. (niet eens onverharde paadjes oid)
In dit geval merk je het snel genoeg en blijf je gewoon op de weg fietsen, maar ook paar keer gehad afgelopen week dat ik een stukje klim en dat de weg doodloopt terwijl de route je het bos instuurt.....
Aantal keer gehad dat de route gewoon overharde paadjes of zelfs wandelroutes in de route opnam.
Voorbeeldje :
In dit geval merk je het snel genoeg en blijf je gewoon op de weg fietsen, maar ook paar keer gehad afgelopen week dat ik een stukje klim en dat de weg doodloopt terwijl de route je het bos instuurt.....
Heel herkenbaar. In NL gebeurt mij dat ook wel eens, maar een zandpad van 500m is wel te doen. In de Provence een paar kilometer off road met flink hoogteverschil is een ander verhaal.DDX schreef:Strava routebuilder werkte dit jaar niet echt mee in Frankrijk.
Voorbeeldje :
Strava gebruikt data van andere strava gebruikers bij het uitzetten/bepalen van de route. Ik vermoed dat data van weg en MTB niet gescheiden wordt waardoor je zo nu en dan terecht komt op het terrein van de lokale MTB die hards.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Waarom gebruiken jullie die routebuilder dan eigenlijk? Wat is het voordeel boven zelf een rondje tekenen met bijvoorbeeld Gpsies?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Het voordeel van de strava builder is dat het de routes basseert op basis van populairiteit onder strava gebruikers, i.e. je zal over het algemeen over de beter te fietsen wegen gestuurd worden omdat die wegen vaker gefietst worden.
Dit werkt in het vlakke en harde Nederland behoorlijk goed (als ik bijv. een route nodig heb van Delft naar Drenthe). Maar in gebieden waar veel met de mountainbike gereden word, en het strava gebruik sowieso wat beperkt is, werkt dit duidelijk minder. Dan kan je net zo goed/beter GPSies gebruiken (of vergelijkbaar zoals in mijn geval de route builder van sigma sport).
Dit werkt in het vlakke en harde Nederland behoorlijk goed (als ik bijv. een route nodig heb van Delft naar Drenthe). Maar in gebieden waar veel met de mountainbike gereden word, en het strava gebruik sowieso wat beperkt is, werkt dit duidelijk minder. Dan kan je net zo goed/beter GPSies gebruiken (of vergelijkbaar zoals in mijn geval de route builder van sigma sport).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Strava, GPSies, Routeyou. En als je iets leuks hebt gevonden qua afstand en hoogtemeters, kijken naar de andere ritjes van de poster En beetje gokken/hopen dat t wel goed is.Koen87 schreef:Wat is überhaupt een goede site om routes op te vinden? Ik woon in een gebied waar erg veel wordt gemountainbiket dus dan valt Strava deels af.
Maar cols enzo kun je toch ook gewoon van cyclingcols oid afhalen? Zo doe ik dat tenminste altijd. Bijkomend voordeel is dat je dan alleen de relevante klimmetjes ziet, dus niet segment "middelste 200 meter van de Schubbekutteveense dijk" oid.
En dat ergens veel mensen fietsen is in bepaalde gevallen juist een reden om die stroken te mijden. Zo zie ik heel vaak honderden wielrenners langs N-wegen rijden, waar ik persoonlijk een enorme hekel aan heb (zeker als er een doodstil boerenweggetje vlakbij ligt dat prima als alternatief kan dienen).
En dat ergens veel mensen fietsen is in bepaalde gevallen juist een reden om die stroken te mijden. Zo zie ik heel vaak honderden wielrenners langs N-wegen rijden, waar ik persoonlijk een enorme hekel aan heb (zeker als er een doodstil boerenweggetje vlakbij ligt dat prima als alternatief kan dienen).
-
- Forum-lid HC
Hier in zuid limburg, voerstreek, pays de Herve heb je in ieder geval niet veel aan die populariteits voorkeur want dan lopen alle routes die je wilt tekenen over lus1, 2 en 3 van de AGR en daarvoor het je geen routebuilder nodig.
Over de grens blijken de drukke provinciale wegen ook populairder dan de schitterende landelijke weggetjes waarmee de streek vol ligt.
Over de grens blijken de drukke provinciale wegen ook populairder dan de schitterende landelijke weggetjes waarmee de streek vol ligt.