Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 14 aug 2013 22:51

@thijs_a bedankt.

klopt wat Peter schrijft wat dat matje betreft. Ik heb een iets latere incl matje. Heb de Bryton zo gemonteerd dat 'ie juist goed op de bovenkant vd stem "valt". Bijna iets dergelijks als Thijs.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

jeebee
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2013 16:25

jeebee 18 aug 2013 16:38

Heb mij ook onlangs een rider 50 aangeschaft. Heb al enkele tochtjes gedaan. Een route geregistreerd en nadien kon ik alles goed terugvinden op het toestel en op de website. Gevolgde route, snelhei, afstand, duur van de route, enz. werden steeds prima weergegeven.
Ik heb ook eens een route zelf gemaakt via de routeplanner van Bryton en dan gedownload. Alles goed verlopen en de route kon ik goed volgen via de ryder 50. Wel worden, als ik van het kaartje weg ga en via mode naar de andere gegevens ga, geen afstand, duur van de trip, calorieën, enz. weergegeven. Alles blijft op nul staan, enkel de snelheid dat ik op dat moment rij gaat goed. Zo kan ik nadien uiteraard niets terugvinden op het toestel en uploaden naar de website. Als ik steeds geplande ritten doe dan heb ik helemaal geen zicht op de totale afstand, duurte, enz. van wat ik met de fiets heb gereden al die dagen. Mis ik hier iets of is het normaal dat bij een gedownload rit er geen
registratie is van duur, afstand, calorieën, enz.?

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 18 aug 2013 17:39

Voor al je totale ga naar instellingen, fietsprofiel en scrol naar beneden. Succes
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 18 aug 2013 18:15

-als je een route rijdt moet je die ook nog "opnemen"
-voor totalen kan je ook 2x op de i-knop drukken
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

jeebee
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2013 16:25

jeebee 18 aug 2013 20:27

Dank je voor de oplossing. Dacht ergens al dat je misschien nog moet opnemen bij een uitgestippelde rit. Klinkt wel een beetje onlogisch volgens mij. Gewoon alles registreren wat je ook rij, vrij rijden, rit opnemen of gedownloade route volgen.

sigur-ros
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 03 okt 2007 03:20
Locatie: Leeuwarden

sigur-ros 19 aug 2013 14:54

na een jaar redelijk tevreden gebruik doet de hartslag band het niet meer, wordt niet meer ontvangen. Batterij verwisseld maar dat bied ook geen soelaas. Iemand nog een andere tip of is de band gewoon overleden?
Argon 18 Gallium
Cannondale superX 105
Trek Speed Concept 2.5
Cannondale supersix i2 2012

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 19 aug 2013 18:08

wel vaker problemen mee gehad toen ik bij de fietsenzaak werkte hier
M`n eigen band dacht ik ook dat die overleden was en heb na 2 maanden toch nog eens een batterij erin geduwd en prompt deed die het weer
of nu de batterij slecht is geweest die ik uit het doosje gehaald had of iets anders ik weet het niet
feit is dat die het nu alweer een paar maanden goed doet , en nu maar hopen dat het zo blijft
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 20 aug 2013 18:51

@sigur-ros even de contactpunten schoonmaken met contact spray ( voorzichtig ) niet teveel. Soms kan t ook de condens zijn. En niet geheel onbelangrijk een goede batterij gebruiken. Geen Chinese rommel, die lekken al in de verpakking is mijn ervaring.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

jeebee
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2013 16:25

jeebee 21 aug 2013 09:38

Heb nog een klein vraagje. Ik had een route gemaakt via de Brytonsport.com en die gedownload naar het toetstel.
De route gevolgd en bij iedere afslag kreeg ik vooraf een bieptoon te horen. Nu bij volgende ritten die ik heb opge-
nomen of gedownload krijg ik die bieptoon niet meer. Is die ergens in of uit te schakelen (misschien heb ik dit per
ongeluk gedaan)? Ik kan dit nergens vinden bij instellingen.

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 22 aug 2013 13:09

Ik heb al erg lang een Rider 50, ben er ook echt wel tevreden mee, maar nu toch even het volgende met betrekking tot de kaarten. Ik kocht mijn Rider 50 met destijds nog de Europa DVD's (gebaseerd op OSM). Deze waren vrij te gebruiken. Op een bepaald moment is er een update gekomen met de HD kaarten. Ik kon toen via Bryton de DVD aanschaffen en gratis één kaart naar keuze activeren. Ik heb toen Benelux geactiveerd. Destijds kon je zelf via Brytonbridge je kaarten beheren. Ik fiets meestal in Nederland en soms in de Ardennen, dus dat werkte tot nu toe goed.

Onlangs ging ik op vakantie naar Duitsland en de fiets ging mee. Ik had echter geen Duitsland kaart erop staan. Dus totaal geen kaartinformatie. Gelukkig met een vooraf ingeladen route redelijk kunnen rijden, maar niet ideaal want geen wegen niks, alleen het te volgen lijntje. Nu wilde ik dus kijken of ik op een extra SD kaartje niet gewoon die OSM kaarten kon zetten, maar ik kan nergens meer vinden hoe dat moet. Huidige Rider 50 gebruikers schijnen één detailkaart te hebben en de rest van Europa tot iets minder detailniveau. Dat wil ik ook graag, maar mijn HD-kaarten DVD kan ik nu niets mee, omdat er in de nieuwe Brytonbridge software geen kaartenbeheer meer zit en ook op de website niet meer. Volgens Rivosports kan ik beter het Europa SD kaartje aanschaffen, maar ik heb eerlijk gezegd helemaal geen zin om 69 euro uit te geven voor iets dat ik maar zelden gebruik. Hoe kan ik nu de rest van europa op minder detailniveau krijgen? of desnoods de oude OSM kaarten op een extra SD kaartje?

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 23 aug 2013 23:03

Bij rivosports werd ik niet veel wijzer aan de telefoon, die wilden me ofwel een Europa-kaart verkopen of de nieuwe Rider 60. Ik wilde gewoon dat mijn drie jaar oude Rider 50 dezelfde functionaliteit zou hebben als de meest recent verkochte Rider 50's.

Dankzij de technische man bij Bryton zelf heb ik een bestand kunnen downloaden om de SD kaart opnieuw te vullen waarop de Benelux geactiveerd staat, maar waarop verscheidene andere Europese landen ook tot op iets minder detailniveau, maar wel straatniveau zichtbaar zijn! Zeer tevreden dus met deze service.

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 29 aug 2013 15:21

Heeft er nog iemand problemen met zijn cadanssensor?

De laatste tijd eet deze mijn batterijen bijna op.

Gisterenavond nieuwe batterij geplaatst, even getest => alles ok vanmorgen viel mijn cadansmeting weer weg.

Als er nog iemand problemen of beter nog oplossingen heeft dan hoor ik het graag ;-)
MVG
Steve

Plaats reactie