Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 18 sep 2016 16:19

Mooi he. Zag ze vanmorgen ook weer gaan. Kriskras over rotondes en kruispunten ed. Allemaal zelfde pakkie, en aan het eind van elke weg een sprintje.
Heb er eens op gelet de laatste ritten, maar gemiddeld zijn solitaire sportieve fietsers en wandelaars de netste verkeersdeelnemers.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 19 sep 2016 19:01

G.B. Lux Dream schreef:maar gemiddeld zijn solitaire sportieve fietsers en wandelaars de netste verkeersdeelnemers.
Dit inderdaad. Best raar wat een groep met iemand doet. Zelfs nette rijders passen zich soms aan aan de aso's in een groep inplaats van meer tegengeluid te geven. Ook 1 van de redenen waarom ik zeldzaam in groepen fiets.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 19 sep 2016 19:11

Erik schreef:... Inmiddels via Strava FlyBys gezien welke club het was en ik heb haast de neiging om eens via hun Facebook pagina te vragen of ze wel eens over afspraken omtrent gedrag in het verkeer nagedacht hebben...
En waarom doe je dat dan niet???

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 19 sep 2016 19:23

Erm... Dat is een goeie... Misschien toch maar doen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Martin78
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 16 apr 2016 18:11
Locatie: Omg Arnhem

Gebruikersavatar Martin78 19 sep 2016 19:45

In mijn optiek zijn het vaak de A groep rijders van verenigingen die het meest asociaal over de weg heen vliegen.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 19 sep 2016 20:03

De A van asociaal heh.
Afbeelding

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 19 sep 2016 20:06

Klopt, ik kan wel zo hard maar ga zelden mee gezien het gedrag. Deze mensen fietsen ook echt voor de snelheid en het is ook een stuk minder gezellig. Natuurlijk zijn er ook fatsoenlijke a-rijders en rotte appels heb je ook.
Maak joe woar

Frankievenge
Forum-lid
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 okt 2014 12:19
Locatie: Albergen

Frankievenge 19 sep 2016 20:18

Ehm.... niks mis met A rijders.... gewoon af en toe vrolijk groeten naar medeweggebruikers, en als de eerste die passeert even aangeeft hoeveel er ongeveer nog gaan passeren ben je al een heel eind met het sociaal in een A groep rijden..... tuurlijk gaat het ons om de snelheid.... als ik alleen voor gezelligheid ga.... dan blijf ik wel in de kroeg om te biljarten. :roll:
Cannondale systemsix Dura ace
Specialized Epic FSR Elite WC

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 19 sep 2016 21:19

Wat, mogen asocialen nu ook al niet meer gezellig zijn? Wie belt Amsterdam even dat ze afgeschaft zijn :-D
Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 19 sep 2016 21:36

Die taak wil ik als Rotterdammert wel even op me nemen. :mrgreen:
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 20 sep 2016 11:19

Frankievenge schreef:Ehm.... niks mis met A rijders.... gewoon af en toe vrolijk groeten naar medeweggebruikers, en als de eerste die passeert even aangeeft hoeveel er ongeveer nog gaan passeren ben je al een heel eind met het sociaal in een A groep rijden..... tuurlijk gaat het ons om de snelheid.... als ik alleen voor gezelligheid ga.... dan blijf ik wel in de kroeg om te biljarten. :roll:
Dit is dus precies het probleem. Het gaat deze groep dus om de snelheid, daar is het wegennetwerk van Nederland niet meer op toegerust en dat levert irritaties op. Als het je om de snelheid te doen gaat en niet zo voor de gezelligheid, dan kun je toch ook lekker in je eentje gaan stoempen over de dijk? Ga je en niet zo hard en ben je veel minder tot overlast, dan als je met een peloton voorbij raast.
Ik snap best dat fietsen ook sportief een uitdaging moet zijn, en dat je ook wel eens maximaal wilt kunnen gaan, maar doe dat dan of op een afgesloten parcours met een groot peloton, of in je eentje of een klein clubje, zodat je veel minder impact hebt op het overige verkeer.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 20 sep 2016 12:00

goed punt! Ik ga ook heel vaak voor snelheid. Maar altijd solo. Ben wel eens gevraagd om mee te fietsen met een groep hele snelle mannen van een club in Groningen . De snelheid is geen probleem maar ik zie het niet zitten om met 10 man en 40 plus over de wegen te jagen. Dan maar in mijn eentje 35 gemiddeld dan weet ik tenminste wat er voor me op de weg gebeurd.

Plaats reactie