Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 12 jul 2013 20:31

elefantino schreef:
dickygiovanni schreef:Gisternacht wederom vader mogen worden. En afgelopen nacht met een huilende Dicky jr. op de bank doorgebracht. Vond het 40 km. rondje van vandaag dus wel voldoende..
Gefeliciteerd! Kijkt hij of zij de koers al? ;) Mijn zoontje van bijna twee schreeuwt onophoudelijk "papa, papa, papa" als hij de Tour op tv ziet. :D
Mijn dochter van 2 zegt dan weer bij eenieder met een helm op; pappa. En koers kijken moeten ze wel ja, kijk verder helemaal geen t.v. maar op koersgebied alles (vrouw is ook fanatiek fietser). Mijn jongen van 8 wordt er gek van, kan nu 3 weken lang smiddags niet op de wii :) De jongste telg heet trouwens Bradley ( neenee, niet vernoemt :P )
Bedankt voor de felicitaties..

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 13 jul 2013 16:24

Rit richting Brabant. Heerlijk weer, rondjes worden steeds groter. Alles bij elkaar met naar huis rijden en een boodschap bij de fietsenmaker 158 km voor vandaag. Gemiddeld ongeveer 26.5.
Veni. Vidi. Fietsie.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 13 jul 2013 17:23

Dat is een behoorlijke afstand, knap!

Vandaag een toertocht op de mountainbike vanuit Gieten, Drenthe's Mooiste. Vond ik wel meevallen, maar wel een mooie route.

Afbeelding

Grafheuvels bij het Balloërveld, smalle singletracks en daarnaast heel rul zand!

Afbeelding

Hunebedden mogen dan niet ontbreken, hier de D16...

Afbeelding

En wat is Drenthe zonder flinten?

108 kilometer en 21 gemiddeld :?

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 jul 2013 18:32

Rondje Markermeer. Voor het eerst op de dijk van Hoorn naar Enkhuizen gereden. Wat is dat een prachtig fietspad geworden; heel mooi uitzicht over het IJsselmeer. In totaal goed voor 156 km en 30,0 kmh gemiddeld. Morgen maar eens lekker niets doen op mijn dakterras en een beetje fietsen poetsen en tour kijken.
Live fast; die young. mijn blog

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 13 jul 2013 19:22

Hemelsbreed nog geen 20km van huis weggeweest vandaag. Toch een aantal nieuwe wegen en paden 'ontdekt'.

Haitinkweg
Afbeelding

Wassinkbrink
Afbeelding

Wisselinkweg
Afbeelding

Oosterwijkweg
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 jul 2013 21:04

Toujours Ballon d'Alsace:

Klaar voor de tweede rit naar de Ballon d'Alsace:

Afbeelding

Vandaag heb ik meest zuidelijke van de ballons maar eens vanuit het zuiden aangevallen. I.p.v. in Masevaux direct richting Giromagny te rijden, ben ik eerst naar het volgende dorpje in oostelijk richting gefietst. Bij de rotonde in Lauw begint de weg richting Giromagny meteen te stijgen, want je moet over een côte. Na het volgende dorpje kom je, blijkens het bord langs de kant van de weg, in het Parc Régional Naturel des Ballons des Vosges.

In het Parc Régional Naturel des Ballons des Vosges:

Afbeelding

In deze richting rijdend vind ik het landschap wat aantrekkelijker ogen dan wanneer je in de andere richting fietst. Dan ziet het er een stuk saaier uit. Tussen Masevaux en Giromagny gaat het eigenlijk voortdurend 'op en af', zodat je goed warmgedraaid in het stadje aan de voet van de klim arriveert. Omdat de bananen op waren (ik neem er altijd twee mee), heb ik maar een paar extra fruitrepen meegenomen en ben ik al vroeg in de rit
gaan eten. M'n vrouw wilde, terwijl ik met de voorbereidingen voor het vertrek bezig was, nog wel snel even een paar bananen gaan halen, doch dat hoefde ze nu ook weer niet voor mij te doen. Ook moesten onderweg de gelletjes er al snel aan geloven.
Had ik, toen ik op de fiets stapte, nog 'slechte' benen en wat last van mijn rug, eenmaal warm gedraaid ging het al een stuk beter. Toen het echte klimmen begon, draaide ik goed (vond ik zelf) en als ik dit tempo tot de col vast zou kunnen houden, zou ik meer dan tevreden zijn. Na een poosje klimmen werd ik ingehaald door een wat oudere man in rood shirt en met nog al wat 'tabak' op de benen. 'Aanpikken' heb ik maar niet gewaagd. Hij bleef op een gegeven moment zo'n tweehonderd meter voor mij uitrijden. Ik hield ondertussen mijn eigen tempo netjes vast (12,5 - 13,5 km/u). Ik vond het een goed lopende klim, waar je gelukkig ook vaak in de schaduw fietst. Een aantal malen kruist de weg het riviertje la Savoureuse (mooie naam!) en zo her en der hoor en/of zie je watervalletjes kletteren. Langzaam begin ik de man in het rode shirt in te lopen (of loopt zijn snelheid terug...). Net als ik hem op 10 à 20 meter ben genaderd en hem denk te kunnen 'pakken', loopt hij weer uit. Vlak voor de afslag naar Masevaux ben ik hem opeens kwijt. Bij die afslag aangekomen, blijkt dat hij even gestopt is. Ik heb hem op de col ook niet meer gezien. Nog een paar kilometer en ik sta voor de tweede keer deze week op de Col du Ballon. Het is er nu zonniger en dus ook wat aangenamer qua temperatuur.
Omdat het weekeinde is, is het er ook drukker. Ik heb de hele klim, zonder te 'harken', op 34x23 gedaan en dus ben ik erg tevreden!

Fietsers op de Col du Ballon:

Afbeelding

Parapentes boven de Ballon d'Alsace:

Afbeelding

Op de col heb ik nog even een praatje gemaakt met een Engelsman die gelijktijdig, maar dan vanuit St. Maurice, boven kwam. Hij reed op een Van Nicholas, dus dacht ik eerst met een Nederlander te maken te hebben. Doch het bleek dat zijn fiets speciaal voor hem op maat gemaakt was. Het was wat hier op het forum geloof ik een 'klimhek' genoemd wordt, maar 't zag er zeer acceptabel uit. Even later kwam z'n vrouw boven op een Lynskey Sportive. Dus opeens 'veel' titanium op de col...
Na wat rond gekeken te hebben, ben ik via dezelfde route teruggereden. Eerst genieten van de bochtige afdalingen daarna van het feit dat het op de hellinkjes tussen Giromagny en Lauw beter ging dan eergisteren. In Lauw heb ik nog snel even een plaatje geschoten van het kerktorentje met de fraaie dagbedekking.

Toren van het kerkje in Lauw:

Afbeelding

Nog 3 km over de doorgaande weg, gelukkig met fietsstrook en ik was weer terug op de thuisbasis. Mijn vrouw had tijdens mijn afwezigheid geprofiteerd van de voor campinggasten gratis toegankelijke Piscine intercommunale naast de camping. Op mijn tellertje stond een mooie 80,17 km. Leuke tocht!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 14 jul 2013 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 14 jul 2013 12:40

Vanochtend in de miezerregen vertrokken voor een rustig ritje.
Afgezakt richting Alkmaar en daarna richting de duinen.
Voordeel van de vroege tijd en het rare weer is dat het dan (nog) niet zo druk is daar.
Via de duinen naar Den Helder.
Ondertussen was het zonnetje gaan schijnen dus het stukje naar huis nog even genoten van het weer.
109 km en 30,4 gemiddeld.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 14 jul 2013 12:54

Niet vandaag, maar gisteren de La Namaroise vanuit Andenne.
180 kilometer met 2550 meter hoogte verschil.
Prachtige rit door een relatief onbekend fietsgebied, prachtige vergezichten en heel veel mooie naamloze doch pittige klimmen.

3 geweldige verzorgingsposten onderweg inclusief boterhamen en dat alles voor 7 euro!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 14 jul 2013 17:50

@legrimpeur en .jeroen.: mooie plaatjes (en mooi verslag) weer!

Vandaag Drenthe's Mooiste op de weg gereden. Volgens routebeschrijving 150 kilometer, waren er daadwerkelijk wat meer.

Geen geschikte tocht voor foto's, verslag staat elders.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 jul 2013 21:56

Een 'handvol' cols...

Had de Tourcaravaan vandaag een rustdag, zo niet 'Le Grimpeur'. Mijn plannen voor deze fietsdag waren nog al ambitieus, tenminste als je met voor dit seizoen bij je vertrek nog slechts een goede 850 km in de benen al meteen naar Le Grand Ballon denkt te kunnen fietsen. Toch maar proberen. Vanaf de camping even naar de doorgaande weg in Masevaux gereden, rechtsaf die weg op en een honderdtal meters, bij de volgende verkeerslichten, linksaf de 'binnenlanden' in. Ik geloof dat het 'Amclassicfan' was die dit voorjaar schreef dat de Col du Hundsruck een gemeen steil ding was. Dus maar meteen na het linksaf slaan naar het binnenblad geschakeld, om zo verrassingen voor te zijn... Het eerste deel van de klim, tot aan Masevaux-annexe Houppach, verloopt door een vrij open landschap. Je ziet het eerste colletje al liggen, te herkennen aan de elektriciteitsmasten op de col. Na Houppach kom je in een bos, heerlijk koel en een natuurlijke bescherming tegen overmatig zonlicht. Op de Col du Schirm (604 m) is er even een doorkijk, doch daarna duik je meteen het bos weer in voor de korte afdaling naar Bourbach-le-Haut. Daarna volgt het tweede deel van klim en sta je snel op de Col du Hundsruck (748 m).

Op de Col du Hundsruck:

Afbeelding

De zuidelijke Vogezen met Bourbach-le-Haut, gezien vanaf de Col du Hundsruck:

Afbeelding

Na de col volgt een afdaling van 6 km naar Bitschwiller-les-Thann. Even voor dit dorpje kom je uit het bos en zie je de Grand Ballon al duidelijk liggen. De witte radarkoepel schittert in de zon. Oei, 't lijkt (of is) wel een 'knoepert' van een berg. 'Moet' ik daar helemaal naar toe? De twijfel slaat toe. Eerst in Bitschwiller maar even de fietsroute VV33 langs het riviertje de Thur opgezocht, om zo de verkeersdrukte van de RN66 (Route Nationale 66) te ontlopen. Rustig peddelend rijd ik zo achter de dorpjes langs naar het begin van de klim in Willer-sur-Thur. Daar maak ik even een foto van de rotonde (couleur locale), eet een fruitreep en een paar gelletjes en drink wat, voordat ik de 'gok' waag.

De wegwijzer naar mijn doel van vandaag...

Afbeelding

Het begin van de klim gaat over een brede weg. Het ziet er absoluut niet steil uit, maar voelt wel als zodanig. Maar snel naar het binnenblad. Voordat ik moe zou kunnen worden van zo'n klim, vlakt de helling af en gaat het in een rustig tempo (ik weet immers helemaal niet wat mij exact te wachten staat) verder. 't Is goed te doen. In het dorpje Goldbach-Altenbach heeft men de weg weer eens opgelapt met stukken bedekt metgravillons die, ondanks mijn verwoede pogingen ze te ontwijken, zo af en toe toch aan m'n banden blijven kleven. Mijn nieuwe Easton EC70 vork is nu in elk geval niet 'nieuw' meer. Zonder verdere problemen bereik ik de Col Amic (825 m) en kom ik op de Route des Crêtes. Op de kaart heb ik gezien, dat het echte klimmen nu eigenlijk pas gaat beginnen. Het wordt inderdaad steiler. Gelukkig rijd ik ook hier grotendeels in een bos. Op een dikke 3 km voor de top, verlaat ik het bos en wordt ik ingehaald door een 'jong ding' wat de 34x29 (zij rijdt, net als ik, met Campa) erg vlot ronddraait. In 'no time' is ze uit het gezicht verdwenen. Voor mij volgt er meteen een kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van 8,8. Het uitzicht is prachtig, er waait een fris briesje en het klimmen gaat naar tevredenheid. De volgende kilometer gaat aan 7,3%. Ondertussen begrijp ik dat ik niet helemaal naar de radarkoepel behoef te fietsen (kan ook helemaal niet) en al snel ben ik bij de laatste kilometer klimmen aangekomen. Die is nog wel even lastig. Het 'jonge ding' haalt mij opnieuw in. Ze moet, ongemerkt, een stukje terruggereden zijn, want ze rijdt nu in het wiel van een copain. Op de col aangekomen zie ik dat het een groepje Franse fietsers betreft, die druk in discussie zijn. Ik kan er nog net even tussenkomen om te vragen of ze mij, met het collenbord op de achtergrond, even willen fotograferen.
Als de Fransen aan het vertrekken zijn, komt er een groep fietsers vanaf het iets hoger gelegen restaurant naar beneden. Één van hen vraagt of ik even een groepsfoto wil maken. Het blijken landgenoten te zijn. Ik krijg een HTC smartphone in mijn handen gedrukt en schiet kennelijk de 'perfecte plaat', want de fotosessie behoeft niet over gedaan te worden. Zo met een groep op de foto lijt mij wat leuker dan alleen, dus stel ik voor om mij ook nog even samen met hen op de plaat vast te leggen. Geen probleem. 'Jongens, kom er even bij, dat vindt meneer wat levendiger', zegt de 'fotograaf'.

Met de Groep uit Spijkenisse op de foto op Le Grand Ballon:

Afbeelding

Staat er eerst aangegeven dat de hoogte van de col 1325 m is, als je iets verder rijdt, is er nog een bord wat aangeeft dat je op 1343 m hoogte bent aangekomen. Het is het bord van het type dat in de laatste kilometers van de klim langs de weg staat en telkens per kilometer aangeeft hoe steil het volgende stuk is.

Op Le Grand Ballon (1343 m):

Afbeelding

Na flink gegeten en gedronken te hebben, zet ik de afdaling in. Een paar kilometer onder te top knijp ik toch nog even in de remmen om de Ballon voor het thuisfront op de foto te zetten.

Le Grand Ballon (1424 m):

Afbeelding

Daarna gaat het verder huiswaarts, via dezelfde route als heen. Ik hoop de Col du Hundsruck nog goed te kunnen verteren. Als ik vanuit Bitschwiller het bos in rijdt, volgt er een lastig stuk, wat ik en danseuse op de pedalen staand met 34x26 kan overwinnen. Na de aansluiting met de weg die vanuit Thann omhoog komt, volgt er nog een lastig stukje en ook van de laatste kilometer zijn de eerste honderden meters even 'gemeen' (of komt het omdat ik al het nodige achter de rug heb?). Na de col dalen naar Bourbach-le-Haut, even doorbijten bij de bocht het dorpje uit en dan licht klimmend naar de Col du Schirm. Rest nog de afdaling naar Masevaux. 't Was een tocht die mij in elk geval veel voldoening gegeven heeft, doch slechts 65,52 km heeft opgleverd. Kwaliteit, geen kwantiteit (waarschijlijk wel qua hoogtemeters...).
60 x Ventoux

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 jul 2013 22:10

mooi verslag weer, le Grimpeur.

Ik moest het vanavond doen met een rondje door de polder. Eerst 20 min in D1 infietsen, dan een uur lang in D2 tempo houden en dan nog een uurtje D1. 71 km met een gemiddelde van 31,8 kmh. Geen enkele hoogtemeter gemaakt.
Live fast; die young. mijn blog

rednas
Forum-lid

rednas 15 jul 2013 22:17

Ik heb vandaag voor het eerst een tocht gemaakt van 180 km. plus.
http://app.strava.com/activities/67253713
Voor het fietsen had ik al 14 km. hard gelopen, dat had ik beter niet kunnen doen...zware benen.
Wel genoten, het was super weer!

Plaats reactie