Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 11 aug 2014 18:41

hehe ik ga dus wel weg zonder helm en de eerste die me erop wijst zal ik hartelijk uitlachen want het is een kwestie van ergens een grens trekken tussen gevaarlijk ( al dan niet in potentie) en een aanvaardbaar gevaar :mrgreen:

Ik doe dat namelijk alleen als ik aan het losrijden ben een uurtje ofzo en dan is het wel lekker om zonder helm te gaan en ik vind het dus niet kunnen dat mensen zich zo vaak met andere proberen te bemoeien , dat vind ik dus echt fout en ik vind dat iedereen moet doen wat die zelf leuk/goed vind
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 aug 2014 18:57

peter1981 schreef:Ik doe dat namelijk alleen als ik aan het losrijden ben een uurtje ofzo en dan is het wel lekker om zonder helm te gaan en ik vind het dus niet kunnen dat mensen zich zo vaak met andere proberen te bemoeien , dat vind ik dus echt fout en ik vind dat iedereen moet doen wat die zelf leuk/goed vind
Maar jij naait dan iemand een dodenlijk of ernstig ongeluk toe omdat je jezelf niet genoeg beschermt. Vergeet niet dat die ander daar levens lang getekend kan raken.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 11 aug 2014 19:05

peter1981 schreef:hehe ik ga dus wel weg zonder helm en de eerste die me erop wijst zal ik hartelijk uitlachen want het is een kwestie van ergens een grens trekken tussen gevaarlijk ( al dan niet in potentie) en een aanvaardbaar gevaar :mrgreen:

Ik doe dat namelijk alleen als ik aan het losrijden ben een uurtje ofzo en dan is het wel lekker om zonder helm te gaan en ik vind het dus niet kunnen dat mensen zich zo vaak met andere proberen te bemoeien , dat vind ik dus echt fout en ik vind dat iedereen moet doen wat die zelf leuk/goed vind
Tuurlijk mag jij dat en in eerste instantie is het je eigen verantwoordelijkheid. Maar ik mag wielrennen zonder helm dom en egocentrisch vinden. Dom omdat een ongelukje in een klein hoekje zitten: een ongeluk bij losrijden kan net zo gemakkelijk gebeuren als tijdens een tocht en de gevolgen ook. Verder heb niet alleen jij last van een valpartij en de gevolgen, maar ook mensen in je nabije omgeving.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 11 aug 2014 19:24

ja en de straat oversteken brengt ook risico`s met zich mee net al vele andere dingen , dat weten we :P
Wat ik bedoel te zeggen is dat iedereen gewoon voor z`n eigen deur moet vegen dan was de wereld een heel stuk leuker om in te leven.
En de eerste die wat erover zegt tegen mij zal mijn mening dan ook in ongezoute versie krijgen en als die dan beledigd is moet die dat zelf weten maar dat is het risico al je met andere mensen gaat bemoeien.

Ik denk trouwens dat afdalen met 70km/h met helm een stuk gevaarlijker is dan een uurtje losrijden met 20km/h gemiddeld zonder helm maarja sommige houden nu eenmaal van een beetje risico nemen in het leven :roll:
Laatst gewijzigd door peter1981 op 11 aug 2014 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 aug 2014 19:30

Gastheerg schreef:
velolove schreef:http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn- ... helm.dhtml


Zonder helm rijden, dat het nog bestaat!
Stukje kan idd niet. Van iemand van haar niveau verwacht je ook minder makkelijke bijdrages.

Idd goed fout!
Ik snap de intentie maar mensen "psychologisch" willen pakken met hun leeftijd? Met de psychologische verfijning van een kudde zwangere gnoes. Tjezus wat makkelijk en simpel. Ik ben ik staat er mijn persoonlijke levenswerk van te maken als fietser enorm genegeerd te worden door Marijn de Vries. (alsof ze me nu wel zou zien staan dan... :shock: ) Mocht ik haar ooit tegenkomen met helm dan werp ik die gelijk in een sloot voordat ze het ziet.
Jammer want ze schrijft verder best leuke stukjes.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 11 aug 2014 19:33

Dat mevr. de Vries niet tegen commentaar/grapjes of andersoortige opmerkingen kan mag inmiddels als feit gezien worden.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 11 aug 2014 19:42

De meeste ongelukken gebeuren in en rondom huis dus de fiets is relatief safe.
Alleen ff opletten dus als je op je eigen erf op- en afstapt.

En wat betreft die 40+ fietsers zonder botsmuts, lekker boeiend. Vliegtuigen worden uit de lucht geschoten, in Irak vermoorden ze hele volksstammen op manieren die zelfs voor Nazi's te ver zou gaan en wij miepen wat over een mannetje zonder helm.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6037
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2014 19:45

Nicosch schreef:En wat betreft die 40+ fietsers zonder botsmuts, lekker boeiend. Vliegtuigen worden uit de lucht geschoten, in Irak vermoorden ze hele volksstammen op manieren die zelfs voor Nazi's te ver zou gaan en wij miepen wat over een mannetje zonder helm.
Tja, helaas heb je helemaal gelijk. :(
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

_Marco

_Marco 11 aug 2014 20:07

...
Laatst gewijzigd door _Marco op 12 aug 2014 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6037
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2014 20:09

_Marco schreef:Zullen we het anders zo afspreken ? De mensen die al een helm dragen gaan een cursus Nederlands volgen om (bijvoorbeeld) de -d en -t regels eens onder de knie te krijgen, en de niet-helm dragers gaan in ruil daarvoor hun helm opzetten. Lijkt me een mooi compromis, waarbij iedereen er op vooruit gaat.

(Onbegrijpelijk dat mensen stelselmatig -d en -t vervoegingen verkeerd blijven doen, terwijl het zo eenvoudig is, nog eenvoudiger dan een helm opzetten).

Zo, dat was mijn ergernis voor vandaag :-)
Voor als je meer frustratie kwijt wilt over spelling: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... =taaltopic ;) :D
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

_Marco

_Marco 11 aug 2014 20:18

...
Laatst gewijzigd door _Marco op 12 aug 2014 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 11 aug 2014 20:23

Volwassen mannen in een pro-tourpakje; kan ècht niet.

Plaats reactie