Cervélo
Zo mijn S5 is ook weer gereed, Wasbeer dank hier weer voor.
Totaal gewicht 7,445kg voor een 58er lijkt mij niet verkeerd. Fiets is veel meer in balans als mijn Argon Nitrogen waar ik vorig jaar nog op reed. Schijven zijn toch ook wel makkelijk
Frame S5, disc 58
Seat, Berk
Bartape, Supacaz
bottle cages and hardware, Tune
Brakes, Red HDR Etap
Front derailleur, Red Etap
Rear derailleur, Red Etap Wifli met Ceramic Speed kooi
Crankset, Ee Wings met Stages 175mm
Bottom Bracket, C-Bear
Chainrings, Carbon-Ti
Chainring bolts, carbon-Ti
Chain, Red
Shifters, Sram Red HDR
Cassette, Durace 11/25
hubs, Carbon-Ti
Spokes, CX Ray
Rims, Chinees
Inntertubes, Schwalbe
Tires, Sworks Turbo Cotton 26mm
Pedals, Time Expo Ceramic Speed
Totaal gewicht 7,445kg voor een 58er lijkt mij niet verkeerd. Fiets is veel meer in balans als mijn Argon Nitrogen waar ik vorig jaar nog op reed. Schijven zijn toch ook wel makkelijk
Frame S5, disc 58
Seat, Berk
Bartape, Supacaz
bottle cages and hardware, Tune
Brakes, Red HDR Etap
Front derailleur, Red Etap
Rear derailleur, Red Etap Wifli met Ceramic Speed kooi
Crankset, Ee Wings met Stages 175mm
Bottom Bracket, C-Bear
Chainrings, Carbon-Ti
Chainring bolts, carbon-Ti
Chain, Red
Shifters, Sram Red HDR
Cassette, Durace 11/25
hubs, Carbon-Ti
Spokes, CX Ray
Rims, Chinees
Inntertubes, Schwalbe
Tires, Sworks Turbo Cotton 26mm
Pedals, Time Expo Ceramic Speed
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
zal ongetwijfeld een snele fiets zijn met hoogwaardige onderdelen.
Optisch komt het geheel rommelig over met teveel kleurtjes, (zilver, wit, anthraciet, zwart en bruin) Zelfs met het puur op prestatie gerichte S5 frame zou het optisch wel meer één geheel kunnen zijn.
Optisch komt het geheel rommelig over met teveel kleurtjes, (zilver, wit, anthraciet, zwart en bruin) Zelfs met het puur op prestatie gerichte S5 frame zou het optisch wel meer één geheel kunnen zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Weet iemand of/waar je een 0 offset zadelpen voor een Cervelo S3 kunt krijgen? Had misschien even bij de Cervelo dealer moeten vragen of deze om te ruilen was, maar in mijn enthousiasme vergeten en thuis op de fiets gesprongen. Ga er niet vanuit dat ze deze nu nog terug nemen.
Ze zouden zo te zien wel moeten bestaan: https://www.sigmasports.com/item/Cervel ... eries/F3G4
Ze zouden zo te zien wel moeten bestaan: https://www.sigmasports.com/item/Cervel ... eries/F3G4
Dit weekend voor het eerst "geklommen" op m'n Cervelo R3. Weekendje Limburg. Ik ben alles behalve een afgetrainde renner, maaar. Ik merkte dat op de punten waar ik veruit het meeste kracht zette, het frame (?) begon te kraken. Nog nooit eerder gehoord! Dit was bijvoorbeeld op de Gulpnerberg. Binnenblad & grote verzet achter.
Nu is een paar dagen geleden door de lokale FM een trapas-lager vervangen. Het geluid kwam voor mijn gevoel daar ook vandaan. Kan het zijn dat deze misschien té strak is aangedraaid? Of te los?
Aankomend weekend de ronde, heb het gevoel dat ik daar ook wel flink wat aanzetten moet gaan maken..
Nu is een paar dagen geleden door de lokale FM een trapas-lager vervangen. Het geluid kwam voor mijn gevoel daar ook vandaan. Kan het zijn dat deze misschien té strak is aangedraaid? Of te los?
Aankomend weekend de ronde, heb het gevoel dat ik daar ook wel flink wat aanzetten moet gaan maken..
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Kan van alles zijn. Bij mij was het pas Mn achterwiel. De snelspanner zat niet vast genoeg.
Velen hebben hier al eens een kraakje meegemaakt. Ik meer dan eens. Dingen die ik ben tegen gekomen:
- Lagers in de trapper (dus niet de trapas)
- Cassette die niet goed vast zit
- Snelspanner achterwiel
- Zadelpen (schoonmaken en beetje vet bij het monteren)
- Vuil tussen spider en crank (op de MTB)
- Krakend zadel
Maar nooit door de trapas zelf, ondanks dat het geluid daar vandaan lijkt te komen. Mijn observatie is dat die dingen bij verslijten eerder moeilijk gaan lopen dan dat ze echt geluid gaan maken. BB30 schijnt daar nogal een uitzondering in te zijn.
Kortom, alles nalopen. Waarschijnlijk is het te verhelpen met goed schoonmaken, vet en op het juiste moment vastzetten.
- Lagers in de trapper (dus niet de trapas)
- Cassette die niet goed vast zit
- Snelspanner achterwiel
- Zadelpen (schoonmaken en beetje vet bij het monteren)
- Vuil tussen spider en crank (op de MTB)
- Krakend zadel
Maar nooit door de trapas zelf, ondanks dat het geluid daar vandaan lijkt te komen. Mijn observatie is dat die dingen bij verslijten eerder moeilijk gaan lopen dan dat ze echt geluid gaan maken. BB30 schijnt daar nogal een uitzondering in te zijn.
Kortom, alles nalopen. Waarschijnlijk is het te verhelpen met goed schoonmaken, vet en op het juiste moment vastzetten.
Kan inderdaad echt van alles zijn van loszittende bidonhouder tot zadel en al die andere zaken die genoemd zijn maar...
Er is een serie r3's met een notoir probleem (serie van rond 2013/2014) met scheurtjes in frame bij bevestiging trapaslager. Heb zelf een R3 uit die tijd die tweemaal is vervangen om dat euvel. Je kan dat vrij makkelijk zelf zien door met voldoende licht te kijken of je scheurtjes ziet.
Ik zeg absoluut niet dat dit het is maar het is eenvoudig uit te sluiten
Allard
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
+1, ook mijn ervaring. Ook al lijkt het uit het BB te komen, kraakjes kwamen bij mij meestal van de achterste snelspanner of pedalen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13740
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Eindelijk begint mijn pleidooi van jaren vruchten af te werpen.
Het arme bracket krijgt steeds minder de schuld
Het is veel vaker de qr, zadelpen of pedaal. Of zo,n heel suf boutje wat je niet verwacht bij een bidonhouder
Het arme bracket krijgt steeds minder de schuld
Het is veel vaker de qr, zadelpen of pedaal. Of zo,n heel suf boutje wat je niet verwacht bij een bidonhouder