Pagina 1052 van 1868

Re: Canyon

Geplaatst: 19 mei 2016 16:20
door RuudRuud
valv_piti schreef:@ RuudRuud: Geen andere opties vooralsnog dan de fiets in Utrecht beoordelen, daarna hoor ik meer. Het gaat mij om het principe dat ik een hele dure fiets koop, dat die na een paar weken fietsen kapot blijkt te zijn en dat ik vervolgens maanden (daar lijkt het althans op) moet gaan wachten op vervanging. Als daarmee een half seizoen weg is mag je toch wel (tijdelijke) vervanging verwachten? Als ik van bekenden hoor dat zij maanden op een nieuw frame van Canyon hebben moeten wachten...
Het servicecentrum zit tegenwoordig in Eindhoven ;) scheelt je een ritje gesloten deur. Wat zeiden ze op je voorstel om de fiets terug te sturen naar Duitsland?

Dat je maanden moet gaan wachten is een gevoel, ik snap dat je baalt maar tot op heden is er niets aan de hand. Je mag alleen tijdige reparatie vervangen. Als ik niet zonder fiets kan moet ik zelf zorgen voor vervangend vervoer.

Als mijn auto kapot gaat moet ik zelf zorgen voor alternatief vervoer. Dat kan in de vorm van een huurauto maar ik kan ook zelf een tweede auto als reserve hebben als het zo belangrijk is voor me.

Als mijn telefoon kapot is en ik krijg geen leentoestel dan kan ik niets eisen.

Als het defecte goed zo belangrijk is heb je ook vervanging goed geregeld is de gedachtegang. :)

Alles wat je krijgt als compensatie is uit coulance. Ze zijn nog niets verplicht.

Re: Canyon

Geplaatst: 19 mei 2016 16:21
door JasperGR
Soms breekt een bord als je hem laat vallen en soms ook niet. Je moet maar net geluk of ongeluk hebben. Maar het is alsnog slordig hoe canyon dit behandeld! Dat ben ik zeker met je eens!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Canyon

Geplaatst: 19 mei 2016 17:29
door rene-canyon
@valv_piti, was het een factory bike waar in het verleden mee gereden is? Dit lijkt op een val schade.Op zich is het best te herstellen, door een carbon hersteller.

Re: Canyon

Geplaatst: 19 mei 2016 17:36
door Lcsmet
valv_piti schreef:..................

............... Deze fiets behandel ik met fluwelen handschoenen en na zes weke is spontaan de achtervork gebroken. ........................t.
Een achtervork die spontaan breekt.............. :twisted:

Ik ben benieuwd hoe Canyon daarop gaat reageren.

Re: Canyon

Geplaatst: 19 mei 2016 17:58
door monsieurpinot
rene-canyon schreef:@valv_piti, was het een factory bike waar in het verleden mee gereden is? Dit lijkt op een val schade.Op zich is het best te herstellen, door een carbon hersteller.
inderdaad, een oude movistar teamfiets (aan de kleuren te zien)?

Re: Canyon

Geplaatst: 19 mei 2016 22:28
door H0LL4ND3R
Hier een bijzonder tevreden Canyon CF SLX Ultimate rijder. 8/4 j.l. fiets weggebracht naar FM ivm speling op cranck, bleek geen versleten lager te zijn maar ingesleten lager in het frame. Direct foto's gemaild en binnen 20 minuten reactie. Zelfde middag fiets langsgebracht servicecenter te Eindhoven en 2 werkdagen later fiets weer ter beschikking na deugdelijk uitgevoerde noodreparatie. Garantieaanvraag was opgesteld en verzonden naar Canyon Duitsland. Na ca 14 werkdagen een reactie ontvangen de claim was goedgekeurd en een nieuw frame afgestuurd. Fiets door Canyon laten ophalen via UPS en na ombouw weer retour gezonden. Servicecenter verzocht om kabels gelijk te vernieuwen daar deze toch los moeten, was geen probleem en bovendien nog kosteloos ook.

Al met al zeer tevreden over de afwikkeling en de prettige/snelle wijze van communiceren.

En niet te vergeten een vreselijk fijne fiets waarop het elke kilometer genieten is!

Re: Canyon

Geplaatst: 20 mei 2016 06:28
door Eifel
valv_piti schreef:Graag jullie advies aangaande het volgende:

Ik heb half maart een Canyon CF SLX 2014 besteld in de factory outlet, afgemonteerd met super record EPS. Een prachtige fiets, echter na welgeteld 800km fietsen constateerde ik bij het poetsen van de fiets ineens een scheur in de achtervork rechts. Ik heb slechts op goede asfaltwegen gereden, hij heeft alleen maar op mijn slaapkamer gestaan of dus op de weg en is nooit met wat voor object dan ook in aanraking geweest.
Op 5 mei heb ik hierover direct gebeld met Canyon. Die verzochten mij foto's te sturen, wat ik dezelfde dag heb gedaan. Afgaande op de foto's konden ze niet constateren of het om een garantie kwestie ging. Ze mailden mij vervolgens op 6 mei dat ze op 25 (!) mei het eerste moment hadden in het service centre om er naar te kijken. Ik had toen al aangegeven dat ik 27 mei naar Frankrijk zou vertrekken en ik onder meer voor die reis deze fiets had aangeschaft. Hier werd verder niet aan gerefereerd.
Telefonisch heb ik vervolgens om uitleg gevraagd waarom dit zo ongelofelijk lang moest duren, dit was volgens hen omdat ze het druk hadden, punt. Een verzoek om een leenfiets werd ook afgewezen omdat ze deze niet hebben.

Samenvattend een erg grote tegenvaller, allereerst dat die fiets kaduuk is waardoor je vertrouwen wel weg is, en dan daarna deze waardeloze service. Mocht ik de keuze hebben ik zou mijn geld terug vragen en een andere fiets kopen. Weet iemand of je hiertoe een bepaald recht hebt? Dat als dingen zo ongekend lang duren en er geen adequate vervanging is je de koop alsnog kunt terugdraaien? Dank voor jullie advies.

Afbeelding
Afbeelding


Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad als jouw, maar dan linker staande achtervork. Fiets was 3 weken oud ( canyon ultimate cf sl 2015 ) toen ook scheur in staande achtervork. Geen valpartij, geen schade aan fiets en aan orginele onderdelen. Heb toen nieuw frame gekregen.

Re: Canyon

Geplaatst: 21 mei 2016 14:07
door xytras
Canyon is aan een inhaalbeweging bezig me dunkt. De aeroad wordt maandag geleverd, een maand eerder dan voorzien! Ik ben een tevreden man!

Re: Canyon

Geplaatst: 21 mei 2016 14:54
door Patrickvanv
1 zwaluw maakt nog geen zomer

Re: Canyon

Geplaatst: 21 mei 2016 16:19
door RuudRuud
Zwartkijker ;)

Gisteren en vandaag de Endurace 9.0 van de misses afgemaakt. Moest flink wat aan gebeuren maar hij staat er nu netjes bij :)

Re: Canyon

Geplaatst: 21 mei 2016 16:41
door Lcsmet
H0LL4ND3R schreef:Hier een bijzonder tevreden Canyon CF SLX Ultimate rijder. 8/4 j.l. fiets weggebracht naar FM ivm speling op cranck, bleek geen versleten lager te zijn maar ingesleten lager in het frame. Direct foto's gemaild en binnen 20 minuten reactie. Zelfde middag fiets langsgebracht servicecenter te Eindhoven en 2 werkdagen later fiets weer ter beschikking na deugdelijk uitgevoerde noodreparatie. Garantieaanvraag was opgesteld en verzonden naar Canyon Duitsland. Na ca 14 werkdagen een reactie ontvangen de claim was goedgekeurd en een nieuw frame afgestuurd. Fiets door Canyon laten ophalen via UPS en na ombouw weer retour gezonden. Servicecenter verzocht om kabels gelijk te vernieuwen daar deze toch los moeten, was geen probleem en bovendien nog kosteloos ook.

Al met al zeer tevreden over de afwikkeling en de prettige/snelle wijze van communiceren.

En niet te vergeten een vreselijk fijne fiets waarop het elke kilometer genieten is!
Nog eens een mooi voorbeeld dat een internetaankoop achteraf geen probleem hoeft op te leveren als er iets mis zou gaan.

Re: Canyon

Geplaatst: 22 mei 2016 13:25
door heijkants
Heeft er iemand van het canyon topic zowel een race als mtb van canyon?
Heb je deze dan in dezelfde maat?

Wil een grand canyon aanschaffen,en bij de ultimate heb ik een L (enige wat veranderd is,is de stuurpen naar 80mm).

wat zouden jullie aanraden.

Stefan.