Misschien bij de aankomende nieuwe dura-ace. Let's hope, zeker nu het bij eTap en (ik dacht toch ook) bij EPS ingebouwd zit...athhretjt schreef:In de onderbuis en dan goed vastzetten met dubbelzijdig tape is het mooiste, maar dan moet het bottombracket eruit. Ik heb hem aan de zijkant van de junctionbox onder het stuur geplakt. Mocht ik ooit bij het bottombracket iets moeten doen, gaat die daarheen.
Zou mooiste zijn als shimano een plattere junctionbox maakt met ingebouwde ant+...
Canyon
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
klopt bij EPS v3 inderdaad,
hier doet iemand 't in z'n bovenbuis met de d fly: http://belgianwerkx.com/2015/06/install ... nternally/
hier doet iemand 't in z'n bovenbuis met de d fly: http://belgianwerkx.com/2015/06/install ... nternally/
Bidonhouders, bedrading, stuurpen, ik weet niet wat je onderweg naar je headunit allemaal tegenkomt.marcels schreef:Heel misschien bij een alu frame. Bij carbon is intern geen enkel probleem
Het frame hoeft niet het probleem te zijn. Storing is zo gecreëerd en een zwak signaal als ANT+ heeft er al snel last van.
Kortom, monteren en testen
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
vermoed op dezelfde plek als bij de Ultimate AL: https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... R33_14.pdfjenssss schreef:Waar zit de interne junction eigenlijk bij de Utimate CF SL?
-
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Heb D-fly in de zitbuis. Batterij zit in de zadelpen en daar heb ik de D-fly aangekoppeld (met kort kabeltje). Stukje noppenfolie om de D-fly en werkt tot nu toe probleemloos.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Dag allen,
Sinds kort heb ik een Canyon Aeroad CF SLX, waarmee ik zeer content ben. Ik heb echter een probleempje: de zadelpen zakt langzaam naar beneden. Bij de eerste en de tweede montage heb ik hem aan de onderzijde voorzien van een kleine hoeveelheid carbonpasta (bijgeleverd door Canyon) en vervolgens met maximaal 5nm vastgezet, maar de zadelpen zakte beide keren. Vervolgens heb ik het hele deel dat in je frame valt met carbonpasta ingesmeerd en hem wederom met 5nm vastgezet. Deze keer bleef hij vrij lang zitten, maar vanochtend hoorde ik af en toe een krakend geluid en ja hoor, zadelpen was drie a vier mm gezakt. Ik heb het idee dat het schroefje langzaam los draait (deze zit overigens ook niet helemaal recht/plat in het bevestigingsmechanisme/de klem), maar kan dat nu niet controleren omdat ik de momentsleutel niet bij me heb.
Hebben meer mensen hier last van (gehad)? En zo ja, hebben jullie tips, zodat ik dit kan voorkomen?
Dan nog een meer algemeen vraagje die eigenlijk niet in dit topic thuishoort, maar ik maak gelijk maar van de gelegenheid gebruik. Ik heb de ZIPP 404 firecrest carbon clincher in de Aeroad zitten. Binnenkort ga ik een aantal beklimmingen doen in de Franse alpen. Op internet lees ik diverse mensen die zonder problemen met dit soort wielen de bergen in gaan, maar ik twijfel toch enigszins. Zouden jullie dat met deze wielen aandurven?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Sinds kort heb ik een Canyon Aeroad CF SLX, waarmee ik zeer content ben. Ik heb echter een probleempje: de zadelpen zakt langzaam naar beneden. Bij de eerste en de tweede montage heb ik hem aan de onderzijde voorzien van een kleine hoeveelheid carbonpasta (bijgeleverd door Canyon) en vervolgens met maximaal 5nm vastgezet, maar de zadelpen zakte beide keren. Vervolgens heb ik het hele deel dat in je frame valt met carbonpasta ingesmeerd en hem wederom met 5nm vastgezet. Deze keer bleef hij vrij lang zitten, maar vanochtend hoorde ik af en toe een krakend geluid en ja hoor, zadelpen was drie a vier mm gezakt. Ik heb het idee dat het schroefje langzaam los draait (deze zit overigens ook niet helemaal recht/plat in het bevestigingsmechanisme/de klem), maar kan dat nu niet controleren omdat ik de momentsleutel niet bij me heb.
Hebben meer mensen hier last van (gehad)? En zo ja, hebben jullie tips, zodat ik dit kan voorkomen?
Dan nog een meer algemeen vraagje die eigenlijk niet in dit topic thuishoort, maar ik maak gelijk maar van de gelegenheid gebruik. Ik heb de ZIPP 404 firecrest carbon clincher in de Aeroad zitten. Binnenkort ga ik een aantal beklimmingen doen in de Franse alpen. Op internet lees ik diverse mensen die zonder problemen met dit soort wielen de bergen in gaan, maar ik twijfel toch enigszins. Zouden jullie dat met deze wielen aandurven?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Maak je zadelpen goed schoon, ontvet met een beetje afwasmiddel. Spuit nu een 10-tal lagen haarlak erop. Schroefje van de klem eventueel met loctite 242 vastzetten.
Over carbon wielen in de bergen is al veel geschreven. Ik rijd er gewoon mee door de bergen. Maar ik kan vanachter een beeldscherm niet zien wat jouw daalcapaciteiten zijn en hoe zwaar jij bent. Voor mezelf ben ik daar vrij zeker van, en ik heb inmiddels al enkele duizenden kilometers ervaring met FCC in de bergen. Maar in het algemeen geldt: bij twijfel niet doen.
Over carbon wielen in de bergen is al veel geschreven. Ik rijd er gewoon mee door de bergen. Maar ik kan vanachter een beeldscherm niet zien wat jouw daalcapaciteiten zijn en hoe zwaar jij bent. Voor mezelf ben ik daar vrij zeker van, en ik heb inmiddels al enkele duizenden kilometers ervaring met FCC in de bergen. Maar in het algemeen geldt: bij twijfel niet doen.
Hartelijk dank voor jullie reactie. Zoals sjoerdth aangeeft, ik neem voor de zekerheid tevens een paar alu wielen (en geschikte remblokjes) mee en test de 404's eerst even.
@ havana: kan dat ook met Loctite 243 of moet het specifiek 242 zijn?
@ havana: kan dat ook met Loctite 243 of moet het specifiek 242 zijn?
243 is ook prima.