Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 25 mei 2016 10:52

athhretjt schreef:In de onderbuis en dan goed vastzetten met dubbelzijdig tape is het mooiste, maar dan moet het bottombracket eruit. Ik heb hem aan de zijkant van de junctionbox onder het stuur geplakt. Mocht ik ooit bij het bottombracket iets moeten doen, gaat die daarheen.

Zou mooiste zijn als shimano een plattere junctionbox maakt met ingebouwde ant+...
Misschien bij de aankomende nieuwe dura-ace. Let's hope, zeker nu het bij eTap en (ik dacht toch ook) bij EPS ingebouwd zit...

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 mei 2016 13:27

klopt bij EPS v3 inderdaad,

hier doet iemand 't in z'n bovenbuis met de d fly: http://belgianwerkx.com/2015/06/install ... nternally/

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 25 mei 2016 15:17

marcels schreef:Heel misschien bij een alu frame. Bij carbon is intern geen enkel probleem
Bidonhouders, bedrading, stuurpen, ik weet niet wat je onderweg naar je headunit allemaal tegenkomt.

Het frame hoeft niet het probleem te zijn. Storing is zo gecreëerd en een zwak signaal als ANT+ heeft er al snel last van.

Kortom, monteren en testen :)

marcels
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 12 feb 2008 11:46
Locatie: Leende

marcels 25 mei 2016 16:23

Zo zwak is ant+ ook weer niet., Ik heb hem zelf in de bovenbuis, bij interne junction en achterop gehad. Nog nooit problemen ondervonden.

Maar inderdaad, monteren en proberen

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 25 mei 2016 16:40

Waar zit de interne junction eigenlijk bij de Utimate CF SL?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 25 mei 2016 16:48

jenssss schreef:Waar zit de interne junction eigenlijk bij de Utimate CF SL?
vermoed op dezelfde plek als bij de Ultimate AL: https://dl.dropboxusercontent.com/u/274 ... R33_14.pdf

R1Phrankey
Forum-lid
Berichten: 424
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
Locatie: Roosendaal

R1Phrankey 25 mei 2016 18:29

Heb D-fly in de zitbuis. Batterij zit in de zadelpen en daar heb ik de D-fly aangekoppeld (met kort kabeltje). Stukje noppenfolie om de D-fly en werkt tot nu toe probleemloos.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline

JKS
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2016 16:41

JKS 26 mei 2016 10:23

Dag allen,

Sinds kort heb ik een Canyon Aeroad CF SLX, waarmee ik zeer content ben. Ik heb echter een probleempje: de zadelpen zakt langzaam naar beneden. Bij de eerste en de tweede montage heb ik hem aan de onderzijde voorzien van een kleine hoeveelheid carbonpasta (bijgeleverd door Canyon) en vervolgens met maximaal 5nm vastgezet, maar de zadelpen zakte beide keren. Vervolgens heb ik het hele deel dat in je frame valt met carbonpasta ingesmeerd en hem wederom met 5nm vastgezet. Deze keer bleef hij vrij lang zitten, maar vanochtend hoorde ik af en toe een krakend geluid en ja hoor, zadelpen was drie a vier mm gezakt. Ik heb het idee dat het schroefje langzaam los draait (deze zit overigens ook niet helemaal recht/plat in het bevestigingsmechanisme/de klem), maar kan dat nu niet controleren omdat ik de momentsleutel niet bij me heb.

Hebben meer mensen hier last van (gehad)? En zo ja, hebben jullie tips, zodat ik dit kan voorkomen?

Dan nog een meer algemeen vraagje die eigenlijk niet in dit topic thuishoort, maar ik maak gelijk maar van de gelegenheid gebruik. Ik heb de ZIPP 404 firecrest carbon clincher in de Aeroad zitten. Binnenkort ga ik een aantal beklimmingen doen in de Franse alpen. Op internet lees ik diverse mensen die zonder problemen met dit soort wielen de bergen in gaan, maar ik twijfel toch enigszins. Zouden jullie dat met deze wielen aandurven?

Bij voorbaat dank voor de reacties.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27976
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mei 2016 10:38

Maak je zadelpen goed schoon, ontvet met een beetje afwasmiddel. Spuit nu een 10-tal lagen haarlak erop. Schroefje van de klem eventueel met loctite 242 vastzetten.

Over carbon wielen in de bergen is al veel geschreven. Ik rijd er gewoon mee door de bergen. Maar ik kan vanachter een beeldscherm niet zien wat jouw daalcapaciteiten zijn en hoe zwaar jij bent. Voor mezelf ben ik daar vrij zeker van, en ik heb inmiddels al enkele duizenden kilometers ervaring met FCC in de bergen. Maar in het algemeen geldt: bij twijfel niet doen.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 26 mei 2016 11:05

Zou gewoon een alu paar als extra meenemen, als test in de Alpen een paar bochtjes dalen met de 404's en als je het niks vind zet je die alu jongens eronder. Niet veel werk en je kan met vertrouwen richting de Alpen afreizen.

JKS
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2016 16:41

JKS 26 mei 2016 11:34

Hartelijk dank voor jullie reactie. Zoals sjoerdth aangeeft, ik neem voor de zekerheid tevens een paar alu wielen (en geschikte remblokjes) mee en test de 404's eerst even.

@ havana: kan dat ook met Loctite 243 of moet het specifiek 242 zijn?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27976
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mei 2016 12:26

243 is ook prima.

Plaats reactie