Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 16 aug 2019 16:20

Yeah, hij is binnen en de eerste ritjes zijn gemaakt. Nog even het exact aantal spacers bepalen door nog wat meer km’s en dan kan alles definitief worden afgesteld!
IMG_1345.jpeg
IMG_1345.jpeg (71.55 KiB) 2322 keer bekeken

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 30 aug 2019 12:55

Morgen afhalen :)
Bijlagen
Cervelo3.jpg
cervelo2.jpg
Cervelo1.jpg

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3589
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 30 aug 2019 13:15

Ha, bij TS Bikes. Veel plezier ermee!
Afbeelding

Gebruikersavatar
didi641
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:32

Gebruikersavatar didi641 22 sep 2019 20:38

Hoe bevallen de Rat steekassen van de r3 disc?
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 22 sep 2019 20:53

didi641 schreef: 22 sep 2019 20:38 Hoe bevallen de Rat steekassen van de r3 disc?
Zelf een r5 disc. Mij bevallen ze prima, doen wat ze moeten doen. In het begin even de handigheid vinden en daarna niet meer over nadenken.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13743
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 sep 2019 09:24

didi641 schreef: 22 sep 2019 20:38 Hoe bevallen de Rat steekassen van de r3 disc?
Verschrikkelijk. Het slechtste van twee systemen combineren.
Het gaat soms niet lekker met loshalen en plaatsen en ik twijfel of de (extra) stijfheid met steekassen wel gehaald wordt, want het zit niet alleen in de dikte van de as, maar ook in de contactpunten en die zijn verschrikkelijk klein.

In mijn geval bij een S5 van een maat van mij. De meest bizarre dingen toepassen om de fiets aero te maken en dan steekassen maken met de lelijkste hendels die ik ooit gezien heb. Juist de cleane look bij een steekas is mooi en het normale systeem is perfect.

Ik snap werkelijk niet wat de toegevoegde waarde van dit systeem is.
Heb Cervelo er over gemaild en die reageerde nogal geïrriteerd.

Maar ze hebben inmiddels wel aangekondigd ook voor de S5 normale steekassen (lees dropouts) te gaan leveren, voor de R3 zijn die er al volgens mij.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 sep 2019 14:32

Mijn S3 begon na 1.500km al te kraken. Ff crankstel eruit en lager aan de driveside liep al een beetje korrelig. Even je crankstel los en de lagers met de hand voelen kan geen kwaad.

Kraken kan natuurlijk 10+ oorzaken hebben, probeer o.a. je pedalen en snelspanners uit te sluiten alvorens je spullen gaat vervangen.

asth
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 24 mar 2015 13:07

asth 24 sep 2019 11:57

Datzelfde gekraak had ik ook bij wegrijden en aanzetten en was er ook van overtuigd dat het van het bracket kwam...uiteinelijke oorzaak was weer eens de zadelpen (al eerder gehad op andere fiets). Eruit, schoonmaken, verse carbonpasta en weg gekraak.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13743
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 sep 2019 19:34

SqueeZer schreef: 24 sep 2019 18:31
Ik heb het ook als ik kracht zet bij het klimmen rechtstaand op de pedalen dus dan lijkt mij de zadelpen die onbelast is reeds uitgesloten als bron?

Pedalen ga ik wel even nakijken zijn onderhand ook al een goede 8 - 10k oud.
De zadelpen komt hiermee een paar treden lager op het lijstje, maar uitsluiten zou ik hem nog niet. Haal hem er dan helemaal uit.

Als een pedaal kraakt is het meestal de schoefdraad in de crank die droog staat

Transalp2011
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mei 2014 20:45

Transalp2011 11 okt 2019 13:20

Vraagje, de S3 wordt omschreven als aero, maar toch comfortabel en all round. Wie heeft hier mee in de bergen gefietst en wat is zijn/haar ervaring? Twijfel tussen een S3 en bijvoorbeeld een cannondale ssix of tarmac expert (al is die laatste niet meer in mechanisch te krijgen). Ik fiets zeker een tot 2 weken in de bergen maar dat is natuurlijk een fractie van het nederlandse/limburgse land. Input wordt gewaardeerd. Twijfel zit hem in het toch wat hogere gewicht en dan de responsiviteit op een (lange) klim.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28011
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 okt 2019 13:55

Aerofietsen zijn nooit echt comfortabel, wat fabrikanten ook zeggen. Gewone fietsen zijn in de regel iets minder hard, maar als je echt comfort wil moet je op de bank gaan liggen.

Op ons niveau maakt een paar gram meer of minder echt geen bal uit. "Responsiviteit" vind ik een hol begrip. Een fiets is een fiets.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 11 okt 2019 17:00

Ik heb een S3 en het ding is knalhard. Het went wel, en ik kan er ook wel 200km op fietsen als het moet, maar comfortabel zal het nooit worden. Mocht ik in Belgie wonen dan zou ik never nooit zo'n fiets kopen.

Daarnaast heb ik een stalen Surly met 28mm tubeless banden en brede velgen. Die rijdt als een Mercedes in vergelijking met de S3 en pak ik dan ook regelmatig bij lange tochten of slechter wegdek.

De S3 is overigens wel comfortabeler (en stijfer) dan de aluminium fiets die ik hiervoor had. Die zwabberde van links na rechts bij het aanzetten, maar wist wel elk putje in het wegdek door te geven (oftewel het slechtste van beide werelden).

Plaats reactie