Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 08 jul 2010 23:14

Dat zijn pas bergen! Daar waag ik me de eerste tijd nog maar niet aan.

Vanavond heb ik een persoonlijk recordje neergezet. Ik ben 10 keer de heuvel bij de Maeslantkering op en af gereden. Goeie krachttraining, maar je voelt het goed in je kuiten.

jop
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 sep 2009 18:11

jop 08 jul 2010 23:37

rondje rottemeren, gezellig druk en aangenaam temperatuurtje.
Persoonlijk recordtijd 37,5 km in 83 minuten --> 27 km/uur

oja en nieuwe assos broek uitgeprobeerd, heerlijk ding...
Koga Team Edition

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 jul 2010 23:50

even lekker uitfietsen langs de Oostvaardersplassen. 28 km in net iets minder dan een uur.
Handjes op het stuur en genieten maar,..... van mooie uitzicht en het aangename weer.
Live fast; die young. mijn blog

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 08 jul 2010 23:56

Ik ben ook maar weer eens opgestapt. Had even een kleine pauze ingelast na het behoorlijk gevulde eerste deel van het jaar. De batterij was even leeg.

Nu begon het toch weer een beetje te kriebelen en kwam dit rondje van 75km er uit rollen....

[img=http://www.xs4all.nl/~deweijer/08072010.jpg]

Lekker gereden al is het eigenlijk toch beter terrasweer. :)

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 09 jul 2010 00:01

rondje rottemeren samen met mijn vrouw. heerlijk

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 09 jul 2010 02:07

Om kwart voor zes vertrokken voor een rit Rijswijk - Alphen aan de Rijn - Rijswijk.

Echt heerlijk weer om te fietsen! Via Delft, Berkel, Bleiswijk, Moerkapelle, Waddinxveen en Boskoop naar Alphen aan de Rijn gereden. Via Hazerswoude Dorp, Benthuizen, Zoetermeer, Nootdorp en Delft weer terug.

Iets voor negenen weer thuisgekomen met 85 km op de teller. Was druk met fietsers, joggers, skeeleraars en nordic walkers onderweg.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1783
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 jul 2010 02:14

vandaag woonwerk en vanavond met de zaak uit eten in Scheveningen. dus terug vanuit Scheveningen naar huis. voor het eerst weer met verlichting aan moeten rijden. ik heb het al eens eerder geschreven: ik ben niet zo'n spoorzoeker. Gelukkig heb ik een houder voor de Garmin(auto) navigatie op mijn stuur. die kent wel de stand "fietsen" maar de losse fietskaarten heb ik nog niet.

Potverdrie ik heb half Zuid-Holland gezien! de calorieën die ik met het etentje naar binnen heb gewerkt heb ik onderweg naar huis wel weer verbrand!

het was wel erg lekker fietsweer overigens.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 09 jul 2010 11:56

Gisteren een "toeristisch" rondje gereden hier in de Vaucluse. Maar wel een behoorlijk zwaar rondje, vooral vanwege de hoge temperaturen ('smiddags wordt het hier 36 graden) èn omdat veel van de te bedwingen côtes (hellingen) volop in de zon liggen.
Om half negen op de fiets gestapt en via Caromb en Mazan naar St. Didier gereden. Daar niet rechtstreeks de weg naar Le Beaucet gepakt, doch eerst naar Venasque gefietst en daar de "Route Touristique", met het steile klimmetje, naar Le Beaucet gepakt. Eenmaal op het plateautje heb je een fraai uitzicht op de omgeving en volgt er een afdaling naar Le Beaucet. Even een foto gemaakt van dit bijzonder fraai gelegen dorpje:

Afbeelding

Meteen maar een nectarine en een pakje sultana's weggewerkt en flink wat gedronken. Daarna door naar La Roque-sur-Pernes/Le Plateau, langs Saumane-de-Vaucluse met het kasteel en dan verder dalen naar het ook fraai en enigszins verscholen gelegen Fontaine-de-Vaucluse. Het is daar vanwege de onderaardse bron (die 's zomers nooit spuit) wel erg toeristisch!
Dus maar snel de volgende "Route Touristique" gepakt, de D100a binnendoor naar Gordes. Vlak voor het hoogste punt van die côte wordt het even heel gemeen steil en moest ik snel helemaal terugschakelen. Het is zo'n steil stukje waarbij, al trekkend aan het stuur, het voorwiel van de grond komt!
Later gaat het nog weer even wat omhoog, alvorens je via Cabrières d'Avignon en Les Imberts op de drukke weg naar Gordes komt. Ook hier gaat het weer stevig omhoog, was het al behoorlijk heet en komen er voortdurend toeristen in hun bolides langs. Maar toch leuk om het meest gefotografeerde dorp van de Provence voor het forum nog weer even vast te leggen:

Afbeelding

Vlak voordat je echt het dorp Gordes in rijdt, kun je linksaf via de Côte de Sénanque (460 m) naar de abdij. Ook deze côte is aardig steil en biedt geen schaduw, maar er stond zowaar een zuchtje wind! Na de côte, volgt de zeer smalle weg met "garages" (uitwijkplaatsen) naar de abdij. Op deze weg is in de zomermaanden éénrichtingsverkeer ingesteld, je kunt dus alleen naar beneden (alhoewel sommige fietsers toch tegen de stroom in omhoog fietsen naar Gordes).

De meest gefotografeerde abdij van de Provence, l'Abbaye de Sénanque (12e eeuw):

Afbeelding

Hier in de schaduw van een boompje weer wat gegeten en gedronken, want de volgende hindernis was de behoorlijk steile klim naar Trois Termes op het Plateau de Vaucluse. Deze klim ligt ook nagenoeg geheel in de zon en de tijd was natuurlijk ook voortgeschreden, dus werd het steeds warmer (heter). Rustig klimmen is dan de boodschap, dan is het te doen. Op Trois Termes weer even de shaduw opgezocht voor een kleine ravitailleringspauze.

Trois Termes (574 m):

Afbeelding

Wat nu te doen? "Rechtstreeks" door naar m'n standplaats of toch even via Murs en z'n col? Voor het laatste besloten, dus binnendoor, met gelukkig meer dalen dan klimnmen, naar Murs. Daar, bij een fonteintje, flink wat water gedronken en de inmiddels lege bidons gevuld, de laatste mueslirepen verorberd, een groet gewisseld met een Franse fietser die ook even kwam "tanken" en vervolgens op naar de col. Vanuit Murs is het nog slechts 5 km naar de col en is het begin vlak tot vals plat. Op de Col de Murs (627 m) ontbrak nog steeds, net als vorig jaar, het naambord. Via de bochtige afdaling door het eikenbos naar het meer open terrein richting Venasque. Vervolgens via Malemort-du-Comtat weer naar Mazan, Caromb en m'n standplaats: ruim 110 km.
En....., je hoeft bij deze temperaturen ècht de Ventoux niet op, om toch af te zien. Maar het was wel de moeite waard!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 11 jun 2011 14:06, 2 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 09 jul 2010 21:01

@ Le Grimpeur. Leuke verslagjes, ik lees (en kijk) ze met veel plezier ;)

Vandaag even met een maatje het welbekende klimwerk rond de Posbank gedaan.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 10 jul 2010 02:18

Grimpeur, ik zie het alweer, daar fietsen is een straf ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 10 jul 2010 12:10

[quote=".Jeroen."]@ Le Grimpeur. Leuke verslagjes, ik lees (en kijk) ze met veel plezier ;)
Vandaag even met een maatje het welbekende klimwerk rond de Posbank gedaan.[/quote]
[quote="Timo 2.0"]Grimpeur, ik zie het alweer, daar fietsen is een straf ;)[/quote]
Dank voor jullie reakties! Goed voor de motiviatie om er mee door te blijven gaan (tenminste, zolang ik op m'n standplaatsen de beschikking over internet heb;)).
60 x Ventoux

bianchisl3
Forum-lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48

bianchisl3 10 jul 2010 19:45

Vandaag 73km in en rond Rotterdam gefietst. Eerst een stukje richting Rhoon met oud (baan)bondscoach Eric Geserick die met zijn zoon op weg was naar Frankrijk. In Rotterdam was hij even het spoor bijster en heb ik hem met zijn zoon over het Proloog-parcours tot aan Rhoon gebracht. Tegen deze tijd zijn ze in Middelburg denk ik.
Daarna met Serge nog een rondje Rotte. De sorbets op het terras waren echt noodzakelijk om even af te koelen. Daarna hard door natuurlijk.

Afbeelding

Plaats reactie