Mart Smeets
Ik voer geen hetze tegen Schuil of Nummerdor. Heb wel degelijk respect voor hun prestatie, maar ik vind dat het niet komen bij Mart Smeets omdat hij moeilijke vragen kan stellen een beetje flauw.
Ik ben van mening dat je als topsporter, die linksom of rechtsom voor zijn salaris altijd afhankelijk is van publiciteit, niet om deze reden kan afzeggen bij een programma waar de organisatie die jou begeleidt afspraken mee heeft gemaakt.
Daarbij klopt het dat Smeets geen 'klant' is van de de topsporters, maar de kijkers van zijn show zijn dat wel. Uiteindelijk betalen deze kijkers hun salaris, hetzij via het belastinggeld van het NOC*NSF, hetzij via de sponsors die de topsporters hebben.
Maar laten we het in dit topic weer eens over Mart Smeets hebben. Ik vind dat hij de afgelopen twee weken over het algemeen goed werk heeft gedaan. Trok gemiddeld ruim 1,5 miljoen kijkers. Het programma van RTL 4 deed het met iets meer dan 300.000 kijkers een stuk minder.
Ik ben van mening dat je als topsporter, die linksom of rechtsom voor zijn salaris altijd afhankelijk is van publiciteit, niet om deze reden kan afzeggen bij een programma waar de organisatie die jou begeleidt afspraken mee heeft gemaakt.
Daarbij klopt het dat Smeets geen 'klant' is van de de topsporters, maar de kijkers van zijn show zijn dat wel. Uiteindelijk betalen deze kijkers hun salaris, hetzij via het belastinggeld van het NOC*NSF, hetzij via de sponsors die de topsporters hebben.
Maar laten we het in dit topic weer eens over Mart Smeets hebben. Ik vind dat hij de afgelopen twee weken over het algemeen goed werk heeft gedaan. Trok gemiddeld ruim 1,5 miljoen kijkers. Het programma van RTL 4 deed het met iets meer dan 300.000 kijkers een stuk minder.
Heeft Mart het goed gedaan of heeft de NOS het goed gedaan met de verslaglegging rond de olympische spelen inclusief talk show? Ik denk dat het wat te veel eer is voor één persoon om te zeggen dat hij het gedaan heeft. Of denk je werkelijk dat er 1,5 miljoen mensen kijken omdat ene Mart Smeets op de buis is?tieky schreef:Maar laten we het in dit topic weer eens over Mart Smeets hebben. Ik vind dat hij de afgelopen twee weken over het algemeen goed werk heeft gedaan. Trok gemiddeld ruim 1,5 miljoen kijkers. Het programma van RTL 4 deed het met iets meer dan 300.000 kijkers een stuk minder.
Lijkt me heerlijk om gast bij Mart Smeets te zijn, hij stelt de vragen zodanig dat een simpel 'ja' of 'nee' volstaat. Fantastisch!!! Fabelachtig!!! roept Mart en je mag je zendertje weer inleveren want er komt een andere sukkel op jouw plek zitten.
Bij dat RTL programma moest je helemaal zelf je antwoorden formuleren.
Bij dat RTL programma moest je helemaal zelf je antwoorden formuleren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Blijkbaar is het dus moeilijker dan iedereen denkt om een goed programma te maken elke dag.gandalf schreef:Dat RTL4 programma was niet te harden, dat maakte het voor Mart c.s. wel wat makkelijker om hoge cijfers te halen
Zie ook de terugloop van Tour du Jour en de opkomst van Avondetappe gedurende de hele tour deze zomer. TdJ begon met de hoogste cijfers en stortte toen aardig in.
Less is bore
"mrcoffee", dat is geen kwestie van woorden in jouw mond leggen aangezien ik het over "jullie" heb en daarmee zowel op jou als op "tieky" reageer. Ik ging er vanuit dat je dit zou begrijpen aangezien ik zowel op jou reageer als op hem en jullie daarbij beiden citeer. Waarna we terugkeren bij Schuil en Nummerdor die naar mijn mening geen enkele verplichting hebben altijd en overal op te treden in de media. Wat dat is de kern van wat is voorgevallen: het is geen mediastilte, het is geen boycot van de media, nee, ze wensen simpelweg niet bij Smeets aan te schuiven. En zelfs Smeets meent ondanks zijn torenhoge ego niet dat hij in zijn eentje "de media" verpersoonlijkt
"mr.chrono", en juist daar tip je het probleem van Schuil en Nummerdor aan: naar hun smaak heeft Smeets door de jaren heen juist nooit "Fantastisch!!! Fabelachtig!!!" geroepen maar juist een uitermate negatieve mening tegenover hun sport aangenomen en uit niets dat Smeets daarna heeft gezegd of geschreven blijkt dat hij inmiddels positiever over beachvolleybal zou denken. En dan is de wijze waarop Smeets interviewt juist extra storend: je loopt het risico dat hij je sport in het algemeen en jou in het bijzonder tot op de grond met zijn vooringenomenheid affikt en dat de volgende gast alweer aanschuift voordat je de kans krijgt het negatieve beeld dat hij schetst te corrigeren.
"mr.chrono", en juist daar tip je het probleem van Schuil en Nummerdor aan: naar hun smaak heeft Smeets door de jaren heen juist nooit "Fantastisch!!! Fabelachtig!!!" geroepen maar juist een uitermate negatieve mening tegenover hun sport aangenomen en uit niets dat Smeets daarna heeft gezegd of geschreven blijkt dat hij inmiddels positiever over beachvolleybal zou denken. En dan is de wijze waarop Smeets interviewt juist extra storend: je loopt het risico dat hij je sport in het algemeen en jou in het bijzonder tot op de grond met zijn vooringenomenheid affikt en dat de volgende gast alweer aanschuift voordat je de kans krijgt het negatieve beeld dat hij schetst te corrigeren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Smeets stelt helemaal geen echte vragen. Hij heeft een verhaal in zijn hoofd en de sporter wordt geacht zijn rol daarin te spelen door op de juiste momenten ja en nee te zeggen. Een leuk quoteje mag ook nog, zolang het maar in het Smeets-verhaal past. Smeets is helemaal niet geinteresseerd in het antwoord op zijn vragen, hij wil gewoon bevestiging. En als een sporter die rol niet speelt dan wordt hij boos. Dan gaat hij er met gestrekt been erin zoals bij Flier om de sporter te dwingen om mee te spelen.tieky schreef:ik vind dat het niet komen bij Mart Smeets omdat hij moeilijke vragen kan stellen een beetje flauw.
Schuil en Nummerdor weten dat Smeets geen goede vragen gaan stellen, ze krijgen zoiets te verduren:
MS: Hoi Schuil & Nummerdor
SN: Hoi
MS. Jullie hebben gefaald, toch?
SN: Nou, er zijn veel sterke teams en wij waren 1 van de kanshebbers, maar niet de absolute favor...
MS: Geef het nou maar toe. Jullie hebben totaal gefaald, mislukte volleyballers. Zeg maar als het niet waar is. Is ook geen sport, beachvolleybal, zo is het toch?
SN: Dat is niet...
MS: Jullie zijn ook veel te oud voor topsport. Jullie hadden zaalvolleybal coach moeten worden.
SN: Dat is niet...
MS: Dank je wel voor het interview, doei.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Je overdrijft nu toch echt hopeloos. Smeets legde een paar jaar geleden de antwoorden veel meer in de mond. Sommige sporters zijn geruime tijd aan het woord geweest zonder onderbroken te worden.
Je kan het Smeets ook moeilijk kwalijk nemen dat het programma sommige dagen helemaal overvol was met gasten.
Je kan het Smeets ook moeilijk kwalijk nemen dat het programma sommige dagen helemaal overvol was met gasten.
+1amclassic-fan schreef:Je overdrijft nu toch echt hopeloos. Smeets legde een paar jaar geleden de antwoorden veel meer in de mond. Sommige sporters zijn geruime tijd aan het woord geweest zonder onderbroken te worden.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Natuurlijk overdrijf ik een beetje. Maar het zegt wel wat dat je hem verdedigt met de opmerking dat hij soms mensen laat uitpraten. Het komt erop neer dat je hem complimenteert omdat hij af en toe wel netjes is. Nu heeft heel Hilversum in het algemeen last van ongemanierdheid en slechte interviewtechniek. Dus misschien hebben jullie veel lagere verwachtingen.amclassic-fan schreef:Je overdrijft nu toch echt hopeloos. Smeets legde een paar jaar geleden de antwoorden veel meer in de mond. Sommige sporters zijn geruime tijd aan het woord geweest zonder onderbroken te worden.
-
- Forum-lid
koning, keizer, admiraal, Smeets willen ze allemaal
Do kin der mar druk mei weze