Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 24 jun 2009 17:27

de boef van parma schreef:Als jij dat wil zou je dat als off topic kunnen beschouwen.
Doping is echter niet een geïsoleerd wielrenners probleem, ofschoon die sport wel dit imago bij het grote publiek met zich mee draagt. Bovendien is er veel kruisbestuiving tussen de diverse sporten/sporters en producenten van adequate dopingmiddelen.
Ook triest: Het is niet de eerste keer dat ook wielrenners zich in hebben gelaten met dierenartsen. Vrees als we een goede kijk op de ontwikkelingen wat doping in de wielersport betreft willen houden , we zeker ook moeten kijken naar andere sporten en of ontwikkelingen in onze maatschappij die daaraan relevant kunnen zijn.

Ja eens.

Maar het is meer zo dat ik hier zou verwachten dat er direct een link te leggen is naar de wielersport. Als we alle dopinggevallen van alle sporten hier gaan plaatsen hoort het denk ik niet thuis in een fiets-forum.

Maar goed, dat is slechts mijn mening.

Ik zeg maar zo, altijd positief blijven!
;-)

@Joe

Als het bewezen is dat het bloed van Valverde in de koelkast van die wonderdokter lag, dan vind ik het belachelijk dat Valverde uberhaupt nog rondfietst.

Tegelijkertijd blijft het Italië, dus ik houd nog een kleine slag om de arm. Ze moeten dat toch zo kunnen laten zien aan de UCI en dan is het duidelijk?

Waarschijnlijk ligt het juridisch lastig, aangezien het bewijsmateriaal oneigelijk gevonden is....

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 jun 2009 22:24

Klöden heeft zich plotseling en zonder opgaaf van reden afgemeld voor het Duits wegkampioenschap komende zondag. Zijn ploeg weet ook niet waarom hij niet start zegt een woordvoerder van Astana. Wordt het hem te heet onder de voeten?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 26 jun 2009 16:33

[quote="Joe"][/quote]

Interessante info joe.

Ben benieuwd of dit het is, de nieuwe dope waar de UCI het over had en waarvan elke renner die het niet gebruikt zich afvraagt waar ze het kunnen halen.

Misschien krijgt Colombia wel quantumkorting.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 30 jun 2009 21:16

Joe schreef:...en natuurlijk de Grote Zwijger (over wie nog steeds gezwegen wordt.)

Praat mij even bij want ik heb echt geen flauw idee wie jij bedoelt

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 30 jun 2009 21:20

Ik denk dat hij Indurain bedoelt.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 30 jun 2009 21:24

Ja, dat dacht ik ook.
Jammer dat we alle grote renners van de afgelopen 50 jaar maar moeten bestempelen als dopingzondaar want dan knalt de ballon niet zo hard als er wat bekend word gemaakt.

eelcoz

eelcoz 30 jun 2009 21:47

Joe schreef: Een paar dagen/weken eerder was op die zender de volgende kopgroep in beeld (tour 2004 of 2005?): Armstrong, Pantani, Ullrich, Virenque, Basso, Vino, Landis en ik dacht ook nog Beloki en Hamilton. Eigenlijk is dat bijna niet te geloven.

Je bedoelt dat van dat rijtje iedereen, behalve Armstrong, inmiddels wel eens gepakt is?

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 30 jun 2009 23:10

amai mijn klak!
als dit artikel waar is is er een nieuw megaschandaal ,op til!

http://www.hln.be/hln/nl/1297/Doping-In ... loeg.dhtml
vanavond kijken op zdf.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie