Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

frank8610
Forum-lid

frank8610 27 okt 2011 11:56

Had hij het zo langzamerhand al niet moeten weten of hij er nu bij kan of niet? Garmin heeft wel Nathan Haas toegevoegd, een veel jongere renner dan Dekker die ook wel wat meer heeft laten zien de afgelopen tijd.

Ik zou eigenlijk helemaal niet weten wat Dekker toe zou moeten voegen aan Garmin? Behalve dat het leuk zou zijn voor het Nederlandse wielrennen dat er een extra Nederlander in de grote wedstrijden kan rijden, zijn er volgens mij legio andere renners die jonger, sterker en gemotiveerder zijn dan Dekker.

Denken jullie dat hij ooit weer de Dekker van toen zal worden bij Garmin? Het lijkt mij sterk...

geer
Forum-lid

geer 27 okt 2011 13:00

Dekker is van oorsprong een tijdrijder en daar is Vaughters nou eenmaal van gecharmeerd. En aangezien Garmin wel een klein budget probleem heeft zou het intressant kunnen zijn om Dekker voor een paar knaken een jaarcontract te geven. Met een beetje mazzel rijdt ie ook nog goed...

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 27 okt 2011 13:14

Mogelijk zal 't Vaughters niet alleen gaan om de sportieve prestaties. Publicitair gezien is Dekker natuurlijk ook van waarde. Moet dan wel positief zijn... ehh negatief... nou ja jullie snappen wel wat ik bedoel ;-)

geer
Forum-lid

geer 27 okt 2011 13:54

Yep, ook Vaughers is a bit of a showman! beetje publiciteit is ie niet vies van. Vandaar ook het gezever heen en weer over Dekker. Overigens denk ik wel dat Vaughters (en Millar) Dekker wel weer aan de praat krijgen (...leuke woordspeling heh).

nelus
Forum-lid

nelus 05 nov 2011 08:11

Nog nergens getekend ?
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

pluisje
Forum-lid

pluisje 05 nov 2011 23:31

Officieel niet, maar het wordt gegarandeerd Garmin i.m.o.

Lijkt me anders erg veel moeite om meer dan anderhalf jaar een proces te doormaken waarbij beide partijen al reeds vanaf het begin van elkaar weten waar ze uiteindelijk naar toe willen en waar ze daarbij aan toe zijn (qua voorwaarden).... Alle verhalen de laatste tijd in de media zie ik meer als onderdeel van een proces (waarbij de buitenwereld het idee moet krijgen dat er een gedegen voorbereiding aan vooraf is gegaan en er een lange intensieve weg is gevolgd). overigens, niet dat de weg op sportief gebied voor Dekker niet zwaar was (is).
Maar ik heb zo,n gevoel dat Dekker on officieus al toezegging heeft.

frenkie
Forum-lid

frenkie 12 nov 2011 08:38

weer een stapje in het "proces"

AMSTERDAM - Thomas Dekker hoopt komende week een eenjarig contract bij de Garmin-Cervélo-formatie voor het wielerseizoen 2012 te tekenen. De Noord-Hollander is volgende week bij de WorldTour-formatie uitgenodigd om een trainingskamp in Texas mee te maken. Daar worden de laatste details van de overgang van de opleidingsploeg Chipotle Development naar de A-formatie besproken.

Dekker was twee jaar geschorst naar aanleiding van een retropositieve controle op epo. Afgelopen zomer keerde hij terug in het peloton bij de opleidingsformatie van teammanager Jonathan Vaughters. Hoewel hij daar niet echt indruk kon maken, wil de Amerikaanse ploeg hem toch een kans geven.
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift

pasquini
Forum-lid

pasquini 12 nov 2011 11:10

Donderdag 17 november is de ploegen presentatie!

Afbeelding

Zou gaaf zijn als hij daar gewoon op het podium staat! Gun het hem van harte :D

farelli
Forum-lid

farelli 12 nov 2011 17:22

+1 Helemaal mee eens.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 nov 2011 08:12

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2698/Spo ... rmin.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Als er niks geks gebeurt, wordt Thomas Dekker donderdagavond gepresenteerd als laatste aanwinst van de Amerikaanse wielerploeg van Garmin-Cervélo, zo meldt het AD.
Dekker, die dit seizoen na afloop van zijn dopingschorsing al zijn rentree maakte bij de opleidingsploeg van Garmin, sluit zich morgen aan bij zijn toekomstige ploeggenoten, onder wie Martijn Maaskant, Tyler Farrar en David Millar.

Zij beginnen in Colorado aan hun eerste trainingskamp voor het volgende wielerseizoen. Donderdag wordt het team gepresenteerd met een show in een theater in de stad Boulder.

En bij die gelegenheid wordt Dekker dus gepresenteerd als nieuwe renner, mits de eerste dagen van het trainingskamp met de renner normaal verlopen. Ploegmanager Jonathan Vaughters spreekt van een examen voor Dekker, maar de beslissing om de renner definitief aan te nemen heeft de Amerikaan in zijn hoofd en hart al langer geleden genomen.

'Ik wil zien hoe Thomas met de anderen omgaat en vice versa. Gaat alles normaal, dan is hij donderdag bij onze presentatie', laat Vaughters formeel weten.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 14 nov 2011 14:43

Spannend voor hem. Hoop voor hem dat het lukt.
De ene doper is de andere niet: sommigen worden gelijk weer omarmt door het peleton, anderen helemaal niet. Op zich begrijpelijk dat Vaughters wil kijken of de anderen in het team hem kunnen pruimen.

c40campy
Forum-lid

c40campy 16 nov 2011 21:42

pasquini schreef:Donderdag 17 november is de ploegen presentatie!

Afbeelding

Zou gaaf zijn als hij daar gewoon op het podium staat! Gun het hem van harte :D
Heb net kaarten gekocht, en als TD op het podium staat zal ik het melden. Heb de ploeg al wel voorbij zien flitsen maar ze zien er allemaal hetzelfde uit met die helm en brillen...

Plaats reactie