Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

stantje
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:10

stantje 17 aug 2009 13:00

@dodge: Ik reed tot hiertoe of een fiets van ong 8 jaar oud. Nog eentje met dikwandig aluminium met een totaal gewicht van iets boven de 10kg. Niet te vergelijken met de Red Bull.
Het is geen echt merk. Het is zo een merk van de winkel zelf. Je weet wel een blank kader dat in een motief van de winkel wordt gelakt.
Er staken ook klassieke wielen in met 36 spaken en Rigida DPX velgen. Het probleem met deze velgen is dat je deze niet te strak kunt inspaken want dan scheuren de spaken in het achterwiel langs de zijde van de cassette er gewoon uit. Zeker met mijn gewicht. Ik zit tegen de 100 kg aan.
Dit is trouwens de reden dat mijn keuze op de Red Bull is gevallen. Ik wou absoluut een carbon frame en Red Bull is zowat de einge die de garantie bood tot 130 kg. De meeste merken zijn hier zeer terughoudend en vaag over. Komt erbij dat Red Bull 10 jaar garantie geeft op het frame + de conditie dat je bij een ongeluk of framebreuk door eigen schuld een vervangingsframe aan halve prijs krijgt.
Verder heeft Easton op de EA70, de wielen die standaard in de Carbon SL 3000 zitten, geen gewichtsbeperking.
Nu moet ik zeggen dat de hardheid al went. En nogmaals de wenbaarheid van deze fiets is een enorme verbetering tegenover mijn vorige fiets.
Misschien dat je eens iemand op het forum zover kunt krijgen dat je een Carbon SL kunt proberen. Je hoeft geen lange rit te maken om te weten hoe het zit. Of vraag eens bij Rose of je kunt gaan testen. Beter een verplaatsing extra dan een miskoop van meer dan 2000 Euro.

Voor wat je vraag naar bandendruk, ik rijd altijd met 7bar in de bandjes.

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 17 aug 2009 13:18

Wat heeft Rose toch altijd met die omgekeerde stuurpennen?

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 17 aug 2009 14:44

@ Lorenzo

Het is inderdaad verkeerde afstelling, had ik ook met mijn nieuwe redbull. Heb zelf even opnieuw afgesteld en liep perfect (ook even de stuurpen omgedraaid;)).
Later voor de eerste onderhoudsbeurt weer er naar toe gegaan, werd alles opnieuw ingevet enzo. En je raad het al, weer schakelde ie niet mooi, en heb ik 'm thuis weer even opnieuw af moeten stellen.
Denk dat het bereik van de derrailleur wel goed is afgesteld (kun je zo even controleren) en dat je alleen even dat zwarte dopje aan de achterkant wat moet draaien om 'm juist af te stellen.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 17 aug 2009 14:53

stantje schreef:De hardheid wordt waarschijnlijk ook nog in de hand gewerkt door de Easton EA70 wielen met relatief hoge velgen. Ze zijn ook zeer strak ingespannen, d.w.z. hoge spanning op de spaken.
Ik overweeg voor de trainingsritten nog een aantal extra wielen aan te schaffen met een lagere velg met 36 spaken. Die kun je eventueel iets minder inspannen, wat je een beetje meer demping oplevert.

Spaakspanning heeft 0,0 invloed op de stijfheid van een wielset.

En sowieso zou een hoge velg (is ca. 30mm hoog?) met minder spaken nog steeds slapper kunnen zijn, dan een iets lagere velg met 36 spaken. Het is een balans tussen velghoogte (-stijfheid) vs het aantal en dikte spaken.

stantje
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:10

stantje 17 aug 2009 15:17

Ilko schreef:Wat heeft Rose toch altijd met die omgekeerde stuurpennen?


Ik weet niet of je dit echt omgekeerd kunt noemen. Zo'n pen laat gewoon toe ze in twee standen te gebruiken. Dit is ook een van de mogelijkheden om je positie op de fiets wat te wijzigen. Ik had bij Rose opgegeven dat ik wou starten met een wat gemodereerde houding. Ik denk dat daarom de pen in de hoogte staat. Draai je ze om, daan ga je onmiddelijk naar een agressiever diepere positie.

Kortom, ik denk dat Rose in het geheel niks heeft met omgekeerde stuurpennen, maar dat het een gevolg is van wat je aangeeft hoe je zelf wil rijden.

lennaert
Forum-lid
Berichten: 243
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:26

lennaert 17 aug 2009 17:59

Als ze dat echt wilden doen, pasten ze de framemaat(voering) erop aan. Mijn fiets werd een aantal jaar geleden ook opgeleverd met een spacertoren van 6 centimeter en een stuurpen die verkeerd om stond. Het opmeten en aangeven van houding te voren zou dan toch ook geen zin hebben?! Inmiddels zonder spacers en normale positie een gelukkiger man ;).

stantje
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:10

stantje 17 aug 2009 18:53

@lennaert: Akkoord. Als het een troost mag wezen. Mijn stuurpen wordt waarschijnlijk ook naar de "normale" vlakke positie gedraaid.

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 24 aug 2009 16:56

Nu 700 km gereden en sinds een week kraakt mijn pro sl nogal luid. Ik heb het idee dat het vanuit het bracket of de voorbladen komt. Vooral bij kracht zetten is het duidelijk hoorbaar, iemand enig idee wat dit kan zijn en belangrijker nog hoe dit op te lossen?

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 24 aug 2009 18:51

Ik ga ook een Red Bull 3000 PRO-SL kopen. Maar moet ik daarvoor nu echt naar Duitsland rijden? Kortom, hebben er hier mensen ervaringen met het kopen via internet en dan laten bezorgen/afhalen. Om nu 2x heen en weer te rijden vind ik ook weer zoiets...
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

dijkjes
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 08 aug 2006 21:14

dijkjes 24 aug 2009 19:04

lol wilt een fiets kopen van honderden euros maar geen zin om effe naar duitsland te rijden. Je gaat toch kijken, kopen en stuurt hem op bijvoorbeeld. hoef je maar 1 keer maar weet je wel of het naar wens is
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

stantje
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:10

stantje 25 aug 2009 16:25

reinier10 schreef:Nu 700 km gereden en sinds een week kraakt mijn pro sl nogal luid. Ik heb het idee dat het vanuit het bracket of de voorbladen komt. Vooral bij kracht zetten is het duidelijk hoorbaar, iemand enig idee wat dit kan zijn en belangrijker nog hoe dit op te lossen?


Kijk zeker eens na of je pedalen goed vastzitten. Het wrikken van ijzer op aluminun geeft een zeer luid krakend lawaai.
Ook de de cranckarmen zelf kunnen dit veroorzaken. Bij Hollowtech is dit wel enkel de linkse.
Let wel op. Dit is allemaal aluminium. Alles moet juist vast genoeg zitten, maar pas op dat je niet teveel kracht zet en de schroefdraad in het alu beschadigt.

aristos
Forum-lid
Berichten: 576
Lid geworden op: 13 apr 2009 12:09

aristos 27 aug 2009 15:44

Hé, die 2009 aanbieding is weer van de site gehaald? Iemand enig idee waarom deze fiets maar één week op de site heeft gestaan? Ik wou hem zaterdag juist gaan halen....
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

Plaats reactie