Geplaatst: 17 aug 2009 13:00
@dodge: Ik reed tot hiertoe of een fiets van ong 8 jaar oud. Nog eentje met dikwandig aluminium met een totaal gewicht van iets boven de 10kg. Niet te vergelijken met de Red Bull.
Het is geen echt merk. Het is zo een merk van de winkel zelf. Je weet wel een blank kader dat in een motief van de winkel wordt gelakt.
Er staken ook klassieke wielen in met 36 spaken en Rigida DPX velgen. Het probleem met deze velgen is dat je deze niet te strak kunt inspaken want dan scheuren de spaken in het achterwiel langs de zijde van de cassette er gewoon uit. Zeker met mijn gewicht. Ik zit tegen de 100 kg aan.
Dit is trouwens de reden dat mijn keuze op de Red Bull is gevallen. Ik wou absoluut een carbon frame en Red Bull is zowat de einge die de garantie bood tot 130 kg. De meeste merken zijn hier zeer terughoudend en vaag over. Komt erbij dat Red Bull 10 jaar garantie geeft op het frame + de conditie dat je bij een ongeluk of framebreuk door eigen schuld een vervangingsframe aan halve prijs krijgt.
Verder heeft Easton op de EA70, de wielen die standaard in de Carbon SL 3000 zitten, geen gewichtsbeperking.
Nu moet ik zeggen dat de hardheid al went. En nogmaals de wenbaarheid van deze fiets is een enorme verbetering tegenover mijn vorige fiets.
Misschien dat je eens iemand op het forum zover kunt krijgen dat je een Carbon SL kunt proberen. Je hoeft geen lange rit te maken om te weten hoe het zit. Of vraag eens bij Rose of je kunt gaan testen. Beter een verplaatsing extra dan een miskoop van meer dan 2000 Euro.
Voor wat je vraag naar bandendruk, ik rijd altijd met 7bar in de bandjes.
Het is geen echt merk. Het is zo een merk van de winkel zelf. Je weet wel een blank kader dat in een motief van de winkel wordt gelakt.
Er staken ook klassieke wielen in met 36 spaken en Rigida DPX velgen. Het probleem met deze velgen is dat je deze niet te strak kunt inspaken want dan scheuren de spaken in het achterwiel langs de zijde van de cassette er gewoon uit. Zeker met mijn gewicht. Ik zit tegen de 100 kg aan.
Dit is trouwens de reden dat mijn keuze op de Red Bull is gevallen. Ik wou absoluut een carbon frame en Red Bull is zowat de einge die de garantie bood tot 130 kg. De meeste merken zijn hier zeer terughoudend en vaag over. Komt erbij dat Red Bull 10 jaar garantie geeft op het frame + de conditie dat je bij een ongeluk of framebreuk door eigen schuld een vervangingsframe aan halve prijs krijgt.
Verder heeft Easton op de EA70, de wielen die standaard in de Carbon SL 3000 zitten, geen gewichtsbeperking.
Nu moet ik zeggen dat de hardheid al went. En nogmaals de wenbaarheid van deze fiets is een enorme verbetering tegenover mijn vorige fiets.
Misschien dat je eens iemand op het forum zover kunt krijgen dat je een Carbon SL kunt proberen. Je hoeft geen lange rit te maken om te weten hoe het zit. Of vraag eens bij Rose of je kunt gaan testen. Beter een verplaatsing extra dan een miskoop van meer dan 2000 Euro.
Voor wat je vraag naar bandendruk, ik rijd altijd met 7bar in de bandjes.