Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

fietsenverveeltnooit
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 06 apr 2008 12:40

fietsenverveeltnooit 10 apr 2008 23:38

Ik ben van plan een Bianchi te kopen, maar twijfel tussen 2 typen, nl:

http://www.bianchi.com/en/products2008/Road_Y8B43.aspx

en

http://www.bianchi.com/en/products2008/Road_Y8B54.aspx

Vooralsnog wil ik mijn nieuwe aankoop niet gebruiken om wedstrijden mee te gaan rijden. Ik wil wel, als de tijd rijp is, in de Limburgse en Gelderse heuvels gaan fietsen.

Alvast bedankt voor het advies.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 apr 2008 13:45

Zo voor de vuist weg: de eerste.

Zijn natuurlijk twee verschillende types en verschillende materialen met elk hun eigen karakteristieken, maar de eerste kreeg als alu-fiets unaniem uitmuntende kritieken en is een prachtfiets voor een redelijke prijs, terwijl de tweede, in het carbon-gamma dan, weliswaar goed onthaald werd maar misschien niet het beste is wat je voor die prijs krijgt... (voor zover ik me althans herinner wat ik erover gelezen heb - is al even geleden: weet niet meer precies wàt nu juist de minpuntjes waren die werden aangehaald; geloof dat het vooral de stijfheid was waaraan het hem schortte - maar of je daar nu last van hebt bij het ontspannen toeren?) De eerste rijdt in elk geval strakker en performanter.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 11 apr 2008 14:01

ik zou voor de eerste gaan ik spreek uit ervaring!!
lekker strak fietsie ziet er goed uit met een prima prijs kwalileit verhoudig
ik heb er alles al zo n beetje mee gedaan
een tip ,meest zitten er standaard niet zulke goede wielen in
neem ze erbij en koop later een setje mooie wielen of zet er gelijk andere in
alleen mijn ervering is dat ze meest te weinig geven voor de wielen die er in zitten
dat je beter een jaar of zo er mee gaat rijden en ze later opwaardeert
in ieder geval wel een bianchi kopen lijkt mij
succes

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 apr 2008 14:12

De 1885 is mooier absoluut, vooral in de celeste wit uitvoering. Ik weet niet wat zo'n 1885 frame weegt maar met een lichtere vork van bijv easton en een goede afmontage kom je een eind.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

freek
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 apr 2005 15:11

freek 11 apr 2008 16:10

GastheerG schreef:
Top frame (zie tests) met keus uit verschillende opbouw (keus Campa Shimi is aan de klant)


Tiens, misschien een gelegenheid om die discussie nog eens op te rakelen: iemand?
(is tenslotte alweer even geleden!) ;)

Maar wat afmontage betreft verdient hij inderdaad wel Ksyrium-wielen, lijkt me: maakt hem toch alweer wat lichter.

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 apr 2008 16:36

freek schreef:Tiens, misschien een gelegenheid om die discussie nog eens op te rakelen: iemand?
(is tenslotte alweer even geleden!) ;)

Ok ;)

Ik heb lang een 'fabrieks' (celeste) 1885 voor ogen gehad, maar toch niet gedaan, mede door de wielen... dat je er bij veloce/105 misschien khamsins/aksiums onder zet als fabrikant kan ik me prima voorstellen, maar bij centaur/ultegra vind ik het waanzin.. Als je dat gaat vervangen vind ik de fiets niet zo goedkoop meer, doe er maar 160 euro bij voor ksyrium equippe bijv...
Ook veranderen de zadelpen, stuurvork, etc, etc helemaal niet bij de 'hogere uitvoeringen', wat resulteert in best zware fietskes.

Maar ik vind hem wel enorm sexy en dat telt ook natuurlijk! En 't frame an sich is zeer prima!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 apr 2008 17:02

Je kunt hem toch ook als kader laten opbouwen - en de ervaring leert dat dat niet duurder hoeft te zijn dan een kant-en-klare fiets! Want het blijft een uitstekend (èn zeer betaalbaar) kader natuurlijk; als je hem laat afmonteren met de onderdelen van je keuze vind je met wat geluk wel ergens een afgeprijsd wielsetje of zo, dat de prijs helpt te drukken.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 apr 2008 17:19

Dario schreef:Je kunt hem toch ook als kader laten opbouwen - en de ervaring leert dat dat niet duurder hoeft te zijn dan een kant-en-klare fiets! ...
Die ervaring deel ik niet eigenlijk... meestal 150 euro duurder wegens montage.

Meestal kom je op de adviesprijs uit als je het laat monteren, maar op kant-en-klare fietsen krijg je meestal nog behoorlijk extra korting, dus blijft het verschil zo'n beetje 150 (mijn ervaring he!)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 apr 2008 17:21

Heus? Dan heb ik geluk gehad toen ik de mijne kocht! (en/of een hele goede fietsenmaker)
Maar feit is dat ze bij kant-en-klare fietsen doorgaans bezuinigen op de minder in het oog springende onderdelen, zodat die korting er eigenlijk geen is...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 apr 2008 17:24

Dario schreef:Heus? Dan heb ik geluk gehad toen ik de mijne kocht! (en/of een hele goede fietsenmaker)

of ik pech ;)

maar 't lijkt me ook wel logisch op zich, de fietsenmaker moet ergens z'n geld verdienen..
Maar feit is dat ze bij kant-en-klare fietsen doorgaans bezuinigen op de minder in het oog springende onderdelen, zodat die korting er eigenlijk geen is...
Bij de fabrieks 1885 is dat zeker het geval imo.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 11 apr 2008 18:32

Bij Salden hebben ze trouwens nog enkele 1885-kadermodelletjes uit 2006 staan voor de helft van de prijs, wat dan weer ruimte biedt voor een wat duurdere afmontage (volledig Centaur, met Zonda-wielen of zo, bijvoorbeeld...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie