Pagina 107 van 610

Geplaatst: 10 apr 2008 23:38
door fietsenverveeltnooit
Ik ben van plan een Bianchi te kopen, maar twijfel tussen 2 typen, nl:

http://www.bianchi.com/en/products2008/Road_Y8B43.aspx

en

http://www.bianchi.com/en/products2008/Road_Y8B54.aspx

Vooralsnog wil ik mijn nieuwe aankoop niet gebruiken om wedstrijden mee te gaan rijden. Ik wil wel, als de tijd rijp is, in de Limburgse en Gelderse heuvels gaan fietsen.

Alvast bedankt voor het advies.

Geplaatst: 11 apr 2008 13:45
door dario
Zo voor de vuist weg: de eerste.

Zijn natuurlijk twee verschillende types en verschillende materialen met elk hun eigen karakteristieken, maar de eerste kreeg als alu-fiets unaniem uitmuntende kritieken en is een prachtfiets voor een redelijke prijs, terwijl de tweede, in het carbon-gamma dan, weliswaar goed onthaald werd maar misschien niet het beste is wat je voor die prijs krijgt... (voor zover ik me althans herinner wat ik erover gelezen heb - is al even geleden: weet niet meer precies wàt nu juist de minpuntjes waren die werden aangehaald; geloof dat het vooral de stijfheid was waaraan het hem schortte - maar of je daar nu last van hebt bij het ontspannen toeren?) De eerste rijdt in elk geval strakker en performanter.

Geplaatst: 11 apr 2008 14:01
door bianchi_1885
ik zou voor de eerste gaan ik spreek uit ervaring!!
lekker strak fietsie ziet er goed uit met een prima prijs kwalileit verhoudig
ik heb er alles al zo n beetje mee gedaan
een tip ,meest zitten er standaard niet zulke goede wielen in
neem ze erbij en koop later een setje mooie wielen of zet er gelijk andere in
alleen mijn ervering is dat ze meest te weinig geven voor de wielen die er in zitten
dat je beter een jaar of zo er mee gaat rijden en ze later opwaardeert
in ieder geval wel een bianchi kopen lijkt mij
succes

Geplaatst: 11 apr 2008 14:12
door ilfalco2004
De 1885 is mooier absoluut, vooral in de celeste wit uitvoering. Ik weet niet wat zo'n 1885 frame weegt maar met een lichtere vork van bijv easton en een goede afmontage kom je een eind.

Geplaatst: 11 apr 2008 16:10
door freek
GastheerG schreef:
Top frame (zie tests) met keus uit verschillende opbouw (keus Campa Shimi is aan de klant)


Tiens, misschien een gelegenheid om die discussie nog eens op te rakelen: iemand?
(is tenslotte alweer even geleden!) ;)

Maar wat afmontage betreft verdient hij inderdaad wel Ksyrium-wielen, lijkt me: maakt hem toch alweer wat lichter.

Geplaatst: 11 apr 2008 16:36
door foosho
freek schreef:Tiens, misschien een gelegenheid om die discussie nog eens op te rakelen: iemand?
(is tenslotte alweer even geleden!) ;)

Ok ;)

Ik heb lang een 'fabrieks' (celeste) 1885 voor ogen gehad, maar toch niet gedaan, mede door de wielen... dat je er bij veloce/105 misschien khamsins/aksiums onder zet als fabrikant kan ik me prima voorstellen, maar bij centaur/ultegra vind ik het waanzin.. Als je dat gaat vervangen vind ik de fiets niet zo goedkoop meer, doe er maar 160 euro bij voor ksyrium equippe bijv...
Ook veranderen de zadelpen, stuurvork, etc, etc helemaal niet bij de 'hogere uitvoeringen', wat resulteert in best zware fietskes.

Maar ik vind hem wel enorm sexy en dat telt ook natuurlijk! En 't frame an sich is zeer prima!

Geplaatst: 11 apr 2008 17:02
door dario
Je kunt hem toch ook als kader laten opbouwen - en de ervaring leert dat dat niet duurder hoeft te zijn dan een kant-en-klare fiets! Want het blijft een uitstekend (èn zeer betaalbaar) kader natuurlijk; als je hem laat afmonteren met de onderdelen van je keuze vind je met wat geluk wel ergens een afgeprijsd wielsetje of zo, dat de prijs helpt te drukken.

Geplaatst: 11 apr 2008 17:19
door foosho
Dario schreef:Je kunt hem toch ook als kader laten opbouwen - en de ervaring leert dat dat niet duurder hoeft te zijn dan een kant-en-klare fiets! ...
Die ervaring deel ik niet eigenlijk... meestal 150 euro duurder wegens montage.

Meestal kom je op de adviesprijs uit als je het laat monteren, maar op kant-en-klare fietsen krijg je meestal nog behoorlijk extra korting, dus blijft het verschil zo'n beetje 150 (mijn ervaring he!)

Geplaatst: 11 apr 2008 17:21
door dario
Heus? Dan heb ik geluk gehad toen ik de mijne kocht! (en/of een hele goede fietsenmaker)
Maar feit is dat ze bij kant-en-klare fietsen doorgaans bezuinigen op de minder in het oog springende onderdelen, zodat die korting er eigenlijk geen is...

Geplaatst: 11 apr 2008 17:24
door foosho
Dario schreef:Heus? Dan heb ik geluk gehad toen ik de mijne kocht! (en/of een hele goede fietsenmaker)

of ik pech ;)

maar 't lijkt me ook wel logisch op zich, de fietsenmaker moet ergens z'n geld verdienen..
Maar feit is dat ze bij kant-en-klare fietsen doorgaans bezuinigen op de minder in het oog springende onderdelen, zodat die korting er eigenlijk geen is...
Bij de fabrieks 1885 is dat zeker het geval imo.

Geplaatst: 11 apr 2008 18:32
door dario
Bij Salden hebben ze trouwens nog enkele 1885-kadermodelletjes uit 2006 staan voor de helft van de prijs, wat dan weer ruimte biedt voor een wat duurdere afmontage (volledig Centaur, met Zonda-wielen of zo, bijvoorbeeld...)