Scott
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hoeveel spacers heb je nu onder je stuurpen zitten? De CR1 en de Addict hebben een verschillende geometrie:
Addict L: 160 mm balhoofdbuis en 565 mm bovenbuis
Addict XL: 180 mm balhoofdbuis en 580 mm bovenbuis
CR1 L: 560 mm bovenbuis, balhoofd dacht ik 165
CR1 XL: 575 mm bovenbuis, balhoofd dacht ik 185.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat 't balhoofd bij Scott geintegreerd is en dan bij jouw Colnago semi-geintegreerd is. Daardoor moet je als je met Scott wilt vergelijk 2 tot 3 cm bij de balhoofdbuis van je Colnago optellen.
Addict L: 160 mm balhoofdbuis en 565 mm bovenbuis
Addict XL: 180 mm balhoofdbuis en 580 mm bovenbuis
CR1 L: 560 mm bovenbuis, balhoofd dacht ik 165
CR1 XL: 575 mm bovenbuis, balhoofd dacht ik 185.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat 't balhoofd bij Scott geintegreerd is en dan bij jouw Colnago semi-geintegreerd is. Daardoor moet je als je met Scott wilt vergelijk 2 tot 3 cm bij de balhoofdbuis van je Colnago optellen.
Amclassic-fan schreef:Hoeveel spacers heb je nu onder je stuurpen zitten? De CR1 en de Addict hebben een verschillende geometrie:
Addict L: 160 mm balhoofdbuis en 565 mm bovenbuis
Addict XL: 180 mm balhoofdbuis en 580 mm bovenbuis
CR1 L: 560 mm bovenbuis, balhoofd dacht ik 165
CR1 XL: 575 mm bovenbuis, balhoofd dacht ik 185.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat 't balhoofd bij Scott geintegreerd is en dan bij jouw Colnago semi-geintegreerd is. Daardoor moet je als je met Scott wilt vergelijk 2 tot 3 cm bij de balhoofdbuis van je Colnago optellen.
En nu in het nederlands?:p
~live fast, die young ~
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
CR1 XL heeft 190mm balhoofdbuis (excl. headset), bij de bovenbuis kom ik tot 570mm CC maar ik kan me ook die 575 herinneren eigenlijk... :S
Addict zit dan op 180mm geloof ik idd, bovenbuis is iets langer maar dat komt door de flauwere zitbuishoek, als je je zadel op dezelfde afstand van het bracket houdt dan is de reach (gaan we weer...) nagenoeg hetzelfde, geloof zelfs iets korter (stond ooit op ww, ACF mag het narekenen als hij wilt).
Helaas kan ik geen geometrie-tabelletjes meer vinden op de Scott-site, die sowieso helemaal op de schop is gegaan. Voorlopig issie vooral tergend traag en vind ik de Racing (=addict) en Speed (=CR1 en Speedster) indeling vrij debiel, maar goed. Ben sowieso niet direct heel enthousiast over de line-up van Scott in 2008. De Addict LTD vind ik wel erg saai, net nu de CF frames weer wat kleur beginnen te krijgen moet deze weer in saai zwart, maar wel met zo'n rare gele streep aan de binnenkant van de voorste driehoek en voor- en achtervork. Met de CC Ultimates ziet dat er best strak uit, maar je zou nooit een setje Bora's oid kunnen monteren zonder onherstelbare oogschade op te lopen, ben ik bang. Frame is duidelijk gemaakt om puur als compleet afgemonteerde fiets over de toonbank te gaan, voor goed boerende lieden die zonder na te hoeven denken een belachelijke licht (én duur) racepaardje in de schuur kunnen zetten. De Addict is ontworpen als wedstrijdframe maar ik denk niet direct dat deze LTD nou zo massaal die taak zal gaan uitvoeren. Maar goed, het is dan ook het exclusieve paradepaardje van Scott, en ik zal hem ook niemand misgunnen hoor.
De R1 oogt vrij saai, de R3 kennen we al, de R4 ziet er heel aardig uit (al mocht de zadelklem wel in het wit, en ik vraag me af hoeveel die witte lak weegt) en de R2 is nog steeds wel mijn favoriet. De CR1's en Speedsters zien er elk jaar weer goedkoper uit, helaas, maar da's een stukje natuurlijke evolutie waarschijnlijk... Maar moet eerst maar eens de line-up gaan inspecteren op BikeMotion ofzo, in het echt ziet het er toch allemaal weer anders uit.
Addict zit dan op 180mm geloof ik idd, bovenbuis is iets langer maar dat komt door de flauwere zitbuishoek, als je je zadel op dezelfde afstand van het bracket houdt dan is de reach (gaan we weer...) nagenoeg hetzelfde, geloof zelfs iets korter (stond ooit op ww, ACF mag het narekenen als hij wilt).
Helaas kan ik geen geometrie-tabelletjes meer vinden op de Scott-site, die sowieso helemaal op de schop is gegaan. Voorlopig issie vooral tergend traag en vind ik de Racing (=addict) en Speed (=CR1 en Speedster) indeling vrij debiel, maar goed. Ben sowieso niet direct heel enthousiast over de line-up van Scott in 2008. De Addict LTD vind ik wel erg saai, net nu de CF frames weer wat kleur beginnen te krijgen moet deze weer in saai zwart, maar wel met zo'n rare gele streep aan de binnenkant van de voorste driehoek en voor- en achtervork. Met de CC Ultimates ziet dat er best strak uit, maar je zou nooit een setje Bora's oid kunnen monteren zonder onherstelbare oogschade op te lopen, ben ik bang. Frame is duidelijk gemaakt om puur als compleet afgemonteerde fiets over de toonbank te gaan, voor goed boerende lieden die zonder na te hoeven denken een belachelijke licht (én duur) racepaardje in de schuur kunnen zetten. De Addict is ontworpen als wedstrijdframe maar ik denk niet direct dat deze LTD nou zo massaal die taak zal gaan uitvoeren. Maar goed, het is dan ook het exclusieve paradepaardje van Scott, en ik zal hem ook niemand misgunnen hoor.
De R1 oogt vrij saai, de R3 kennen we al, de R4 ziet er heel aardig uit (al mocht de zadelklem wel in het wit, en ik vraag me af hoeveel die witte lak weegt) en de R2 is nog steeds wel mijn favoriet. De CR1's en Speedsters zien er elk jaar weer goedkoper uit, helaas, maar da's een stukje natuurlijke evolutie waarschijnlijk... Maar moet eerst maar eens de line-up gaan inspecteren op BikeMotion ofzo, in het echt ziet het er toch allemaal weer anders uit.
Ik heb de tabelletjes even gegoogled
[img=http://www.chari-u.com/scott07/road07sc ... cr07sc.jpg]
[img=http://www.chari-u.com/scott07/road07sc ... addict.jpg]
[img=http://www.chari-u.com/scott07/road07sc ... cr07sc.jpg]
[img=http://www.chari-u.com/scott07/road07sc ... addict.jpg]
ik zal deze namidag alle advies eens rustig bekijken en al eens meten en verder zoeken
@ Amclassic-fan ik ben zelf 1.83m en mij zadel staat van centerbracket tot bovenkant zadel 81.1cm en onder mijn stuurpen zit 1 ring (spacer) van 1cm
de fiets zal gebruikt worden voor te koersen race bij de u23
alvast iedereen bedankt voor jullie advies
@ Amclassic-fan ik ben zelf 1.83m en mij zadel staat van centerbracket tot bovenkant zadel 81.1cm en onder mijn stuurpen zit 1 ring (spacer) van 1cm
de fiets zal gebruikt worden voor te koersen race bij de u23
alvast iedereen bedankt voor jullie advies
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Via Sharkman Scott Team Issue aangeschaft, lekker bling bling. Hoewel nog de verkeerde maat XL maar dat komt goed . Qua aankleding ben ik er wel uit, Ritchey stuur, stuur- en zadelpen. Draaiende delen Ultegra of DA (hangt af van de aanbiedingen komende tijd). Enige wat nog open staat zijn de wielen. Moeten allround wielen (kasseien, polder en bergen) zijn, ben zelf 65kg.
Dus wat zijn de beste keuzes voor wielen tot max. euro 400.
Plaatje frame komt volgende week na omruil. Dus na de VN een tweede fiets!
Dus wat zijn de beste keuzes voor wielen tot max. euro 400.
Plaatje frame komt volgende week na omruil. Dus na de VN een tweede fiets!
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
L maar per ongeluk door gezellig praten een XL meegenomen.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Livio Livius schreef:Via Sharkman Scott Team Issue aangeschaft, lekker bling bling. Hoewel nog de verkeerde maat XL maar dat komt goed . Qua aankleding ben ik er wel uit, Ritchey stuur, stuur- en zadelpen. Draaiende delen Ultegra of DA (hangt af van de aanbiedingen komende tijd). Enige wat nog open staat zijn de wielen. Moeten allround wielen (kasseien, polder en bergen) zijn, ben zelf 65kg.
Dus wat zijn de beste keuzes voor wielen tot max. euro 400.
Plaatje frame komt volgende week na omruil. Dus na de VN een tweede fiets!
Eindelijk wat tijd voor een paar foto's. Zoals gezegd Ritchey onderdelen, waarschijnlijk "wet black". Moet "wet black" nog wel even in het echt zien of het staat.
What makes the boat go faster?