Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5978
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 26 apr 2014 13:10

JoostG schreef:Welkom! Toch ben ik wel geïnteresseerd in je keuze voor deze nickname :-)
Zeker in combinatie met een Cannondale. :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Specialized fan
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 apr 2014 21:01

Specialized fan 26 apr 2014 16:17

Goedemiddag,mijn naam is Alex. Na veel rugproblemen kan ik eindelijk weer fietsen.
Fietsen zal ik zelf moeten doen,maar jullie kennis kan vast van pas komen.
Zoals mijn forumnaam doet vermoeden rijd ik op Specialized fietsen.
Roubaix elite sl4 (race)
Rockhopper comp 29"(atb)

hayes

hayes 26 apr 2014 20:54

Alé dan maar.
Ik ben Gijs, 37 jaar en woon in de Vlaamse Westhoek, tegen Frankrijk aanschurkend.
Ik rij zo'n 5 jaar met een race/koersfiets. Intussen weeg ik ook zo'n klein 20 kg lichter dan destijds.
Na 4,5 jaar met een Bulls Desert Falcon gereden te hebben, onlangs overgeschakeld op een Wilier Izoard XP, Campagnolo Scirroco 35 wieltjes ingestoken ipv de standaard wielen.

Vorig jaar een 4000 km op de koersfiets. Daarnaast rij ik in de winter MTB, loop ik een 400-500 km per jaar en sta ik een à 2 keer per week op m'n crosstrainer. En dat terwijl ik jaren geleden al moe werd toen ik aan sport dacht :mrgreen:

Dit jaar gaan we voor 5000 km.

Gebruikersavatar
team sky
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 apr 2014 10:50

Gebruikersavatar team sky 27 apr 2014 20:29

nou ik ben fan van chris froome en die zit bij team sky
en ik rij zelf op een cannondale
en zijn fiets kan ik niet betalen hahaha

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 05 mei 2014 20:51

Hallo medefietsers,

Ik ben Arko, 39 jaar en sinds kort woonachtig in Uden. Tot ongeveer 9 jaar geleden heb ik veel gefietst in de omgeving van Amsterdam op een mooie tweede hands Koga Miyata Granwinner (gekocht bij Lohman). Door werk en kinderen is het fietsen helaas in het slob geraakt.

Om de stress van werk en gezin (en de bourgondische kilo's die er hier in Brabant aanvliegen... ;) ) van mij af te trappen, heb ik besloten het fietsen weer op te pakken. Bij de lokale FM dus een nieuwe fiets besteld, een mooie rode Sensa Trentino. Ik kan niet wachten om weer te gaan toeren.

In de tussentijd heb ik een abonnement genomen op het blad Fiets en al veel nuttige informatie op dit forum gelezen. Waarvoor bij deze dank!
"Fietsen is mijn medicijn."

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 mei 2014 21:30

Hoi,

Goeie avatar.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 05 mei 2014 21:32

Haha, ja, stripboeken is een andere hobby van mij. En ik ben dol op Guust Flater. Een vriend van mij heeft een leuke winkel in Amsterdam, met de toepasselijke naam 'Nou Moe!?!' :-)
"Fietsen is mijn medicijn."

Gebruikersavatar
Etienne van Tol
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 nov 2013 13:47

Gebruikersavatar Etienne van Tol 06 mei 2014 20:15

Hallo allemaal,

Hierbij wil ik me even voorstellen, ik ben Etienne van Tol en woonachtig in Goes.
Op mijn 15de begonnen met fietsen maar na een jaar af moeten stappen met heel veel knieproblemen, een aantal jaren later toch maar weer begonnen en weer na 3 maanden af moeten stappen. Een filnk aantal jaren later weer opnieuw opgestapt en nu is gewoon rustig aan begonnen en niet gelijk denken Mooie Mario te zijn, dit bracht resultaat. In 2005 zelfs de Alpe D'huez gereden, wat een enorme beleving zeg!! Kort daarna een heleboel priveproblemen en de fiets weer aan de wilgen gehangen.
Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en nu 20 kilo later toch maar weer besloten lekker te gaan fietsen en nu eens een fietsje te kopen dat "echt" op maat is, het is een Sensa Lombardia Black special geworden en daar heb ik inmiddels de eerste kilometers weer heerlijk op weg.
De keuze op deze fiets is gevallen door de "prijs kwaliteitsverhouding" en het feit dat er een goede LBS in de buurt zit, een echte oude rot in het vak.
Mede door het forum met regelmaat te bezoeken en door te zoeken ben ik heel veel wijzer gworden, waarvoor jullie allen dank!!!!!

Groeten Etienne van Tol

Afbeelding

Gebruikersavatar
den boete
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 mei 2014 19:32

Gebruikersavatar den boete 07 mei 2014 19:53

Hallo iedereen,

Ik ben 48 jaar en woon in Lokeren (België).
Tot twee jaar geleden was ik fervent motorrijder, maar straatmeubilair, flitspalen en het overdrukke verkeer deden me tot andere inzichten komen. Kortom : ik heb me bekeerd tot het fietsen.

Ondertussen heb ik zo'n 25000 km op de tellers van mijn fietsen gezet.
Eerst had ik een tweedehandsfiets, maar die ruilde ik vorig jaar om voor een Koga Light Deluxe.
Dagelijks rij ik met de fiets naar het werk, als ik de kortste weg neem dan geeft dit 40 km per dag.
Af en toe durf ik ook nog eens een toertje doen van 60-100 km, en de fiets gaat ook mee op vakantie voor een dauwtripje elke dag.
Misschien koop ik ooit nog wel eens een andere fiets, maar graag lees ik eerst jullie ervaringen op dit forum om een latere miskoop te vermijden.

Groeten,
Den Boete

Afbeelding

Gebruikersavatar
Koen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2014 09:39
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Koen 08 mei 2014 11:02

Hoi,

Mijn naam is Koen, ben 38 jaar, woonachtig in Borne (Twente) en vader van 2 kinderen.

Omdat ik een zittend beroep heb en weinig aan beweging doe, liep ik al een tijdje met het idee rond om een racefiets te kopen. Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en sinds 2 dagen mag ik mezelf de trotse bezitter van een Bulls Harrier 1 - 105 uit 2013 noemen. Uiteraard heb ik meteen een rondje gefietst en dat beviel me goed! Weliswaar is het een instapmodel, maar het is ook niet mijn bedoeling om de TDF te gaan fietsen :D Mijn doel is 2 a 3 keer p.w. ('s avonds en in het weekend) een uurtje te fietsen om conditie op te bouwen en kilo's kwijt te raken. Als de conditie het toelaat, dan misschien eens een toertochtje maken of richting de heuvels rondom Tecklenburg in Duitsland... maar da's nog een redelijk lange weg denk ik...

Overigens ben ik wel benieuwd of er meer mensen uit (de omgeving van) Borne komen die net zijn begonnen met fietsen of op het punt staan te beginnen. Lijkt me gezellig en goed voor de motivatie om samen met anderen te gaan fietsen. Laat het me maar weten via een berichtje als je met hetzelfde idee rondloopt/-fietst.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TriArSaMa
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 mei 2014 08:46
Locatie: Wateringen

Gebruikersavatar TriArSaMa 08 mei 2014 11:39

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marcel, ben 41 jaar en rij sinds kort op een Cannondale Caad10 Ultegra.
Gisteren heb ik een setje Kuipers (50mm Alu-Carb) gemonteerd :D

Ik fiets voornamelijk recreatief met wat vrienden, eind juni fietsen we weer de HomeRide (www.homeride.nl), een monstertochtje van 500km van Groningen naar Maastricht binnen 24 uur.

Ik lees veel op het forum, maar zal wat minder posten.
Cannondale Caad10, Ultegra, Kuiper ACC50, Edge800

Gebruikersavatar
Koos
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 jan 2014 09:22

Gebruikersavatar Koos 11 mei 2014 20:27

Hallo,

Ik ben Koos, 63 jaar en ik woon in Almere.

Na een aantal jaren 4 dagen per week in het buitenland gewerkt te hebben, waarbij van fietsen niet veel kwam, werk ik sinds mei vorig jaar weer bijna volledig in Nederland. Ik heb toen het fietsen weer opgepakt en heb in januari van dit jaar mijn oude Gitane Mach1500 aan mijn zoon gegeven en zelf een Rose Xeon Team GF4400 aangeschaft. Ik fiets zo’n drie keer in de week hier in de omgeving en probeer een keer in de maand een tocht van rond de 100 km te rijden. Mijn andere sport is duiken. Soms wel lastig te combineren.

Plaats reactie