Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
colnagofreak
17 nov 2009 19:59
colnagofreak schreef:Ja. hoor alle mogelijke kleurschema's van voorgaande jaren zijn mogelijk. kost je meestal aardig wat extra geld! Ik geloof dat het zo'n 250 euro extra kost.
http://colnago-frames.com/
Als de fietsenmaker goede contacten heeft met Codagex is er meestal veel mogelijk, net wat ik zeg het kost je wel flink wat extra!
Ga inderdaad eens praten met Plieger in Meerkerk, daar komt vaak ene Rens van Codagex, een toffe gast die veel kan regelen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
maarten2
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 15 nov 2009 17:44
maarten2
17 nov 2009 21:25
Het is niet makkelijk een nieuwe fiets te kiezen. Ik heb nu 8 jaar op een C-40 rondgetoerd en dat tot mijn(biijna) volle tevredenheid. Na zo'n periode wil je wel eens iets nieuws en dan ligt het voor de hand weer de mooiste fiets van de wereld, de Colnago te kiezen.
Ik vraag me wel af:
- ga ik er op vooruit als ik van een C-40 over stap op een C-50? Als het qua comfort en 'lekker fietsen' niet veel scheelt, is een verandering niet echt nodig;
- en is de C-50 nog wel in productie in Cambiago? Ik heb de catalogus voor 2010 van de Bike Motion meegenomen en daar komt de C-50 niet meer in voor. Ik begrijp uit je opmerkingen dat jij er nog een kon kopen(mooi!) dus wellicht zijn ze nog in productie. Een 2010 model frame kan natuurlijk ook maar als ze zo duur zijn wil je wel een fiets die helemaal naar je zin is, dus ook wat de kleur betreft;
- over de kleur: de huidige C-40 is gespoten in NL4 en zo iets wil ik ook weer: de post van 'wervelwind' van 14-8-2009 laat een hele mooie zien, maar de geheel zwarte fiets van het plaatje van m@vo van 7-11-2009 mag er ook zijn en de fiets van 'diamond' van 4-6-2009 vind ik ook prachtig. Ik vind dat ik geen bijzondere eisen aan de kleuren stel, maar als Colnago dit niet kan leveren, dan maar niet. Jammer dat Colngao niet dezelfde faciliteiten biedt als Bianchi(zie de website van Bianchi)....Of is dit vloeken in de kerk?
Hartelijk dank ook voor de tip voor een goede fietsenmaker, jammer genoeg ligt Meerkerk iets te ver uit de buurt
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
colnagofreak
17 nov 2009 22:04
Maarten2 schreef:
- ga ik er op vooruit als ik van een C-40 over stap op een C-50? Als het qua comfort en 'lekker fietsen' niet veel scheelt, is een verandering niet echt nodig;
- en is de C-50 nog wel in productie in Cambiago?
- over de kleur: de huidige C-40 is gespoten in NL4 en zo iets wil ik ook weer: de post van 'wervelwind' van 14-8-2009 laat een hele mooie zien, maar de geheel zwarte fiets van het plaatje van m@vo van 7-11-2009 mag er ook zijn en de fiets van 'diamond' van 4-6-2009 vind ik ook prachtig. Ik vind dat ik geen bijzondere eisen aan de kleuren stel, maar als Colnago dit niet kan leveren, dan maar niet.
Verschil tussen C40 en C50 is nihil qua rijeigenschappen dan, uiterlijk is iets meer oversized.
Colnago beweert dat de C50 nog steeds in Italie gefabriceerd werd.
Zoals al eerder gezegd kleur hoeft geen probleem te zijn!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
de zwarten
17 nov 2009 22:55
Hier staat een heel artikel over het vergelijken van de rij-eigenschappen tussen de C50 en C40.
Misschien is de CLX of EPS nog een optie?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
maarten2
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 15 nov 2009 17:44
maarten2
17 nov 2009 23:05
Is een EPS een verbetering t.o.v. de C-40?
En de CX-1? Dat 'sloping' vind ik nou niet zo mooi.
En wat is het verschil tussen een EPS en een CX-1?
-
joeneke
- Forum-lid
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 14 aug 2009 20:32
joeneke
17 nov 2009 23:19
De CX1 bestaat uit 1 geheel waar de EPS uit gelijmde buizen bestaat meen ik ?
Meen dat daardoor het comfort van de EPS hoger is dan de CX1 maar deze op zijn beurt weer een heel stuk strakker is.
Het is ook maar net wat je mooi vind en waar je geld voor heb. EPS is een stukje duurder.
De CLX is trouwens ook een mooi frame. ook uit 1 stuk.
Hoi
-
vigoroso
- Forum-lid
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 13 dec 2005 00:20
vigoroso
18 nov 2009 19:10
Volgens mij is de achterbrug van de CLX gelijmd met de rest van het frame. CLX staat overigens ook op mijn verlanglijstje. Dus hou de Colnago site in de gaten
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
colnagofreak
18 nov 2009 19:22
Maarten2 schreef:Is een EPS een verbetering t.o.v. de C-40?
En de CX-1? Dat 'sloping' vind ik nou niet zo mooi.
En wat is het verschil tussen een EPS en een CX-1?
Een EPS is veel stijver dan een C40, en zal dus waarschijnlijk ook wat harder aanvoelen dan je C40.
Ik las dat je op zoek bent naar een comfortabele fiets, dit zal dus voor jou geen verbetering zijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
slc-sl
- Forum-lid
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 19 aug 2007 01:03
slc-sl
18 nov 2009 21:09
De EPS is veel stijver maar alle test wijzen erop dat het een akelig comfortabel frame is.
Mijn EP vind ik al redelijk comfortabel zeker vergeleken met mijn SLC-Sl.
Kn dan ook met 2 bar meer in de banden rijden voor ik het onprettig vind.
De buizen van de EPS schijnen weer anders opgebouwd te zijn dan voorgaande modellen waardoor het en stijf en comfortabel is.
Of dat ook zo is....
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
colnagofreak
18 nov 2009 21:21
SLC-SL schreef:De EPS is veel stijver maar alle test wijzen erop dat het een akelig comfortabel frame is.
Mijn EP vind ik al redelijk comfortabel zeker vergeleken met mijn SLC-Sl.
Kn dan ook met 2 bar meer in de banden rijden voor ik het onprettig vind.
De buizen van de EPS schijnen weer anders opgebouwd te zijn dan voorgaande modellen waardoor het en stijf en comfortabel is.
Of dat ook zo is....
Een SLC-Sl voelt sowieso veel harder aan, zelf denk ik dat de C40 en C50 en dan met name de Extreme-C een van de comfortabelste toerfietsen is.
Qua comfort zal de EPS hier niet aan kunnen tippen denk ik, hoewel dit volkomen suggestief is geef ik toe!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
maarten2
- Forum-lid
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 15 nov 2009 17:44
maarten2
18 nov 2009 21:36
De keuze wordt steeds lastiger....EPS of CX-1, al gaat mijn voorkeur niet uit naar zo'n 'sloping' bovenbuis.
Weet iemand een fietsenmaker waar je de meeste Colnago frames kunt bekijken? Ik wil de kleurencombinaties die ik mooi vind ook wel eens in 'het echt' zien.
-
martijnblaas
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 jul 2009 00:08
martijnblaas
18 nov 2009 22:09
ik denk bij Plieger
Redbull Pro Team 4000, Dura-Ace, Reynolds, PRO, Selle Italia