Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 30 aug 2013 20:18

Het is niet direct een antwoord op jouw vraag, maar misschien ben je er iets mee. Ik heb zelf niet de sensoren van Bryton, maar gebruik de hartslagband en Cadans/snelheidssensor van Garmin. Die doen het goed en nooit problemen met batterijen gehad.

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 04 sep 2013 08:01

Ik heb voordien ook nooit problemen gehad met de batterijen. Maar sinds een paar weken is het echt dweilen met de kraan open.

Begin deze week nog eens geprobeerd, nieuwe batterij erin, spanning gemeten => 3,02V, ritje gedaan van een uurtje => alles ok.

De volgende morgen geen cadansmeting meer. Spanning batterij => 0.6V

Maar aan de reacties te zien ben ik de enige met dit probleem. Dan toch maar even terug naar de FM :(
MVG
Steve

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 04 sep 2013 08:54

@frog_1833 welk merk batterij heb je?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

steve.v.looy
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 aug 2010 12:12
Locatie: Lier België

steve.v.looy 11 sep 2013 13:19

@beezer: Pannasonic batterijen.

Heb een ander pakje gekocht (zelfde merk) en deze houd het nu toch al een kleine week vol. Mss toch problemen met het vorige pakje?
MVG
Steve

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 11 sep 2013 16:42

Ik gebruik die van Bontrager
Die was een stuk voordeliger

Tot nu toe geen problemen en denk ruim 1 jaar in gebruik
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1321
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 13 sep 2013 12:49

Het kan ook te maken hbben met een goede afstelling van de magneetafstand heb ik wel eens gemerkt.
Ook ik ondervond zgn. batterijproblemen en na hier naar gekeken te hebben was het over.
Batterijen die ik ervoor gebruik zijn van GP. Afhankelijk van het aantal kilometers moet ik na zo'n 3 á 4.000km de batterij vervangen.
...

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 19 okt 2013 20:02

Nou de mount uit Engeland gekocht.

http://www.racewaredirect.co.uk/#/shop/ ... nt/6277454

De mount op zich is ok. Maar de bryton zit wel SCHEEF boven mijn stuur ........ Anderen dezelfde ervaring ??
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 19 okt 2013 20:25

Op de foto op de website zit die ook niet helemaal in lijn met de stuurpen
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 19 okt 2013 20:29

@ric klopt. Ik dacht eerst dat je de mount met de schroef nog wel zou kunnen stellen; helaas :-(.

Maar is er iemand die m ook heeft ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Twiks
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 jan 2012 14:37

Gebruikersavatar Twiks 02 nov 2013 23:49

Ik heb sinds gister een Rider 50. Overgenomen 2e hands. Nu zit ik al een hele avond te pielen om hem te connecten aan m'n laptop. Ik heb de bryton bridge 2 geinstalleerd, maar als ik dan de Rider aansluit op de USB van de computer wordt ie niet herkend.. Heb de pc al opnieuw opgestart en ook de bryton al aan uit gedaan, maar mag niet baten...

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 02 nov 2013 23:59

Twiks schreef:Ik heb sinds gister een Rider 50. Overgenomen 2e hands. Nu zit ik al een hele avond te pielen om hem te connecten aan m'n laptop. Ik heb de bryton bridge 2 geinstalleerd, maar als ik dan de Rider aansluit op de USB van de computer wordt ie niet herkend.. Heb de pc al opnieuw opgestart en ook de bryton al aan uit gedaan, maar mag niet baten...
Heb je ook eerst ingelogd op http://www.brytonsport.com/help/landing ?
Daarna ga je naar de button : Aan de slag. Daar installeer je de juiste optie mac of windows.
Als je dit hebt gedaan dan pas je device aansluiten en klikken op de Briton bridge.
Succes.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Twiks
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 jan 2012 14:37

Gebruikersavatar Twiks 03 nov 2013 11:03

body schreef:
Twiks schreef:Ik heb sinds gister een Rider 50. Overgenomen 2e hands. Nu zit ik al een hele avond te pielen om hem te connecten aan m'n laptop. Ik heb de bryton bridge 2 geinstalleerd, maar als ik dan de Rider aansluit op de USB van de computer wordt ie niet herkend.. Heb de pc al opnieuw opgestart en ook de bryton al aan uit gedaan, maar mag niet baten...
Heb je ook eerst ingelogd op http://www.brytonsport.com/help/landing ?
Daarna ga je naar de button : Aan de slag. Daar installeer je de juiste optie mac of windows.
Als je dit hebt gedaan dan pas je device aansluiten en klikken op de Briton bridge.
Succes.
Yes, account aangemaakt via de facebook knop, bridge geinstalleerd en rider aangesloten... Helaas geen resultaat...

Plaats reactie