Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 sep 2016 12:22

Wat een onzin. Je kunt prima met een klein(!) groepje hard rijden EN rekening houden met je medeweggebruiker. Het zou wel helpen als een deel van die medeweggebruikers eens wat minder overspannen zouden reageren op fietsen-met-een-krom-stuur (en nee, dat komt echt niet allemaal door "ons")
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8881
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 20 sep 2016 12:39

53x11 schreef:Wat een onzin. Je kunt prima met een klein(!) groepje hard rijden EN rekening houden met je medeweggebruiker. Het zou wel helpen als een deel van die medeweggebruikers eens wat minder overspannen zouden reageren op fietsen-met-een-krom-stuur (en nee, dat komt echt niet allemaal door "ons")
Maar je wilt toch niet ontkennen een flink deel wel.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 20 sep 2016 12:41

53x11 schreef:Wat een onzin. Je kunt prima met een klein(!) groepje hard rijden EN rekening houden met je medeweggebruiker. Het zou wel helpen als een deel van die medeweggebruikers eens wat minder overspannen zouden reageren op fietsen-met-een-krom-stuur (en nee, dat komt echt niet allemaal door "ons")
klopt kan prima. zolang je maar de rustige wegen kiest en op tijd achter elkaar gaat fietsen bij tegenliggers. rustige polderweggetjes kan je prima hard rijden met een groep(je) hoor.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Lekker fietsen!
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 jan 2015 15:20
Locatie: Noord-Holland

Lekker fietsen! 20 sep 2016 12:50

Heb afgelopen zondag bij de Dam tot Dam fietsclassic overigens de 'omgekeerde' wereld gezien: vanaf CS naar de Dam voor de finish gingen de deelnemers keurig over het fietspad (waar een fietspad was), wachtten keurig netjes voor de rode stoplichten. Gingen de locals met hun gewone fietsen over de rijbaan en door rood...
Heerlijk! Weer een dag lekker gefietst :)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 sep 2016 13:32

Jans schreef: Maar je wilt toch niet ontkennen een flink deel wel.
Zeker wel. Natuurlijk, er fietsen een aantal idioten in de rondte (en die wens ik allemaal een leven lang lekke banden en slecht afgestelde derailleurs), maar er zijn nog veel meer idioten die volstrekt overspannen reageren op het moment dat ze iemand op een sportieve fiets zien zitten. Hoe dat komt? Ik vermoed dat beneden een bepaald IQ de onderbuik het overneemt van de cognitieve vaardigheden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 sep 2016 14:33

53x11 schreef:Ik vermoed dat beneden een bepaald IQ de onderbuik het overneemt van de cognitieve vaardigheden.
Heeft niets met de onderbuik te maken, maar alles met een gedeukt ego.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 20 sep 2016 14:39

NicoNB schreef:
53x11 schreef:Ik vermoed dat beneden een bepaald IQ de onderbuik het overneemt van de cognitieve vaardigheden.
Heeft niets met de onderbuik te maken, maar alles met een gedeukt ego.
Jaloezie dat is het.

Ze zouden dolgraag ons doorzettingsvermogen, onze wil om grenzen te verleggen, onze spierkracht en uitstekende conditie, en onze sportiviteit willen hebben.
is het fietsen aan het her-ontdekken

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1825
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 20 sep 2016 14:42

RVV schreef:goed punt! Ik ga ook heel vaak voor snelheid. Maar altijd solo. Ben wel eens gevraagd om mee te fietsen met een groep hele snelle mannen van een club in Groningen . De snelheid is geen probleem maar ik zie het niet zitten om met 10 man en 40 plus over de wegen te jagen. Dan maar in mijn eentje 35 gemiddeld dan weet ik tenminste wat er voor me op de weg gebeurd.
Same here: precies de reden waarom ik ook gestopt ben met fietsen in groepsverband. Alleen ligt de snelheid bij mij wat lager dan bij RVV ;)

Gelukkig zijn er ook nog m/v te vinden die zich normaal gedragen om samen mee te fietsen.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 20 sep 2016 14:44

Ja, de vrijheid in combinatie met een goede fysieke conditie, dat steekt ook alleen dat hebben ze zelf niet eens door dat het daar wringt. Maar ja, tienduizend excuses om niet te hoeven sporten he, dus het is inderdaad ook gebrek aan ambitie en het gemis aan doorzettingsvermogen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 20 sep 2016 14:58

Dus toch de onderbuik. Een te dikke om precies te zijn.

:-P
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 20 sep 2016 15:33

Met A groepen is het probleem ook dat de route gemaakt is voor de langzamere groepen. Met de club rijden we ook hard maar dan is dat door de polder en rustige wegen. Niet op zaterdagmiddag bij de Posbank.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 20 sep 2016 17:22

J.Edge87 schreef:
NicoNB schreef:
53x11 schreef:Ik vermoed dat beneden een bepaald IQ de onderbuik het overneemt van de cognitieve vaardigheden.
Heeft niets met de onderbuik te maken, maar alles met een gedeukt ego.
Jaloezie dat is het.

Ze zouden dolgraag ons doorzettingsvermogen, onze wil om grenzen te verleggen, onze spierkracht en uitstekende conditie, en onze sportiviteit willen hebben.
Weet je, jij zegt het maar ik heb dat serieus wel eens gedacht.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie