Garmin Edge 1000
-
- Forum-lid
- Contact
Sorry, ja ik ken Joost, maar heb hier geen contact over gehad en was zeker niet bedoeld als sluikreclame.
Vandaag ontving ik een nieuwsbrief, waarin deze handleiding genoemd werd. Er zijn nogal wat mensen die vaak vinden dat de handleiding onduidelijk is van Garmin 1000 en dit is een goede Nederlandse aanvulling.
Beschouw mij in deze aub gewoon als medefietser die een (betaald) interessant artikel tegenkomt.
Als het niet interessant is, dan kan/mag een moderator dit draadje opschonen.
Vandaag ontving ik een nieuwsbrief, waarin deze handleiding genoemd werd. Er zijn nogal wat mensen die vaak vinden dat de handleiding onduidelijk is van Garmin 1000 en dit is een goede Nederlandse aanvulling.
Beschouw mij in deze aub gewoon als medefietser die een (betaald) interessant artikel tegenkomt.
Marco
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ik ben toevallig zo'n moderator en heb het om die reden laten staan, vind het met deze aanvullende info kunnen. (ik vind persoonlijk de handleiding wel goed te doen, maar de interface van de Edge belabberd)scheurneus schreef:Sorry, ja ik ken Joost, maar heb hier geen contact over gehad en was zeker niet bedoeld als sluikreclame.
Nou, we hebben weer wat :
Normaal zet ik de tracks als gpx via basecamp, of handmatig op de sdkaart in newfiles, en hij converteerd ze zelf succesvol naar een .fit en naar courses.
Gister zou ik een mooi tochtje rond Apeldoorn maken.
Route van Rheden iets aangepast en zonder problemen gereden.
Toen zouden we aan Apeldoorn/Hoenderloo beginnen.
Ik had 2 tracks gemaakt voor dat gebied, afhankelijk hoeveel km we dan nog zouden willen doen.
De aangepaste track van Apeldoorn was nog maar 1punt van over (van de +/- 250.
De aangepaste Hoenderloo (voor 20% route Apeldoorn gebruikt) nog maar 24 van de 500 trackpunten over, en van 77 kb, naar 1 kb
Ik heb thuis nog vaker geprobeerd de routes op verschillende manieren in de garmin te zetten, maar iedere keer gebeurt hetzelfde.
Edit : Als ik de track Apeldoorn zonder te wijzigen, van mtbroutes in de Garmin zet gebeurt precies hetzelfde.
Blijkbaar zit het in die track
Route zoals ik m gemaakt heb :
Zoals ie in de Garmin komt :
Iemand enig idee wat er fout gaat ?
Normaal zet ik de tracks als gpx via basecamp, of handmatig op de sdkaart in newfiles, en hij converteerd ze zelf succesvol naar een .fit en naar courses.
Gister zou ik een mooi tochtje rond Apeldoorn maken.
Route van Rheden iets aangepast en zonder problemen gereden.
Toen zouden we aan Apeldoorn/Hoenderloo beginnen.
Ik had 2 tracks gemaakt voor dat gebied, afhankelijk hoeveel km we dan nog zouden willen doen.
De aangepaste track van Apeldoorn was nog maar 1punt van over (van de +/- 250.
De aangepaste Hoenderloo (voor 20% route Apeldoorn gebruikt) nog maar 24 van de 500 trackpunten over, en van 77 kb, naar 1 kb
Ik heb thuis nog vaker geprobeerd de routes op verschillende manieren in de garmin te zetten, maar iedere keer gebeurt hetzelfde.
Edit : Als ik de track Apeldoorn zonder te wijzigen, van mtbroutes in de Garmin zet gebeurt precies hetzelfde.
Blijkbaar zit het in die track
Route zoals ik m gemaakt heb :
Zoals ie in de Garmin komt :
Iemand enig idee wat er fout gaat ?
Over de batterijduur van de 1000:
Gister Diekirch-Valkenswaard gereden met de Garmin, was een rit van 250 km met 9h30 actieve rijtijd . Door de hitte een recordtijd gepauzeerd bij elke stop waardoor de computer in totaal zo'n 11 uur heeft aan gestaan. Bij de finish nog 25% over .
Naast de gebruikelijke dingen had ik ook alle kaarten gedisabled voor deze rit. Zou nog wat meer moeten uittesten in hoeverre dit laatste verschil maakt
Gister Diekirch-Valkenswaard gereden met de Garmin, was een rit van 250 km met 9h30 actieve rijtijd . Door de hitte een recordtijd gepauzeerd bij elke stop waardoor de computer in totaal zo'n 11 uur heeft aan gestaan. Bij de finish nog 25% over .
Naast de gebruikelijke dingen had ik ook alle kaarten gedisabled voor deze rit. Zou nog wat meer moeten uittesten in hoeverre dit laatste verschil maakt
-
- Forum-lid HC
Ik heb ook oude gxp routes die helemaal mis gaan in de edge 1000 en wel in de 710 werkte.
Als je op sommige sites kijkt zie je dat er soms twee gxp files staan een normale en een garmin gxp.
Wat het verschil is ben ik niet achter gekomen. Ik heb de route opniuew getekend.
Als je op sommige sites kijkt zie je dat er soms twee gxp files staan een normale en een garmin gxp.
Wat het verschil is ben ik niet achter gekomen. Ik heb de route opniuew getekend.
In dit geval zat er iets fout in de track.
Afspelen deed het ook niet in basecamp.
Op te lossen door er een route van te maken, en dan weer een track.
Nu dus voortaan in de edge, ook op de kaart kijken of ie er goed in staat.
In de etrex die ik eerst gebruikte kon dat weer niet echt....
Afspelen deed het ook niet in basecamp.
Op te lossen door er een route van te maken, en dan weer een track.
Nu dus voortaan in de edge, ook op de kaart kijken of ie er goed in staat.
In de etrex die ik eerst gebruikte kon dat weer niet echt....
Optie automatisch uploaden.
Na de laatste update heb ik problemen met het automatische uploaden van ritten naar Strava.
De ritten worden zelden of nooit upgeload. Wanneer ik de optie "automatisch uploaden" uitzet dan werkt het wel.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Na de laatste update heb ik problemen met het automatische uploaden van ritten naar Strava.
De ritten worden zelden of nooit upgeload. Wanneer ik de optie "automatisch uploaden" uitzet dan werkt het wel.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Heb ik ook. Heb ergens gelezen dat je dan de WiFi netwerken vanuit Garmin Express zou moten verwijderen en weer opnieuw toevoegen, maar dat heeft bij mij niet geholpen.body schreef:Na de laatste update heb ik problemen met het automatische uploaden van ritten naar Strava. De ritten worden zelden of nooit upgeload.
Dat zal ik ook eens proberen.body schreef:Wanneer ik de optie "automatisch uploaden" uitzet dan werkt het wel.
Keep On Harking !
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
je moet twee dingen onderscheiden:
1. de automatische upload van de Edge naar Garmin Connect
2. de koppeling van Garmin Connect naar Strava
heb 't idee dat bij jou, @body het probleem 'm in 1 zit en niet in 2.
bij mij werkte de Wifi connectie altijd belabberd als ik thuiskwam (vaak eerst uitzetten voordat ie connectie maakte, of soms verwijderde ik zelf 't wifi netwerk en voegde deze opnieuw toe), maar na de laatste update (9.10) heb ik hier geen problemen meer mee. Bluetooth gebruik ik uberhaupt niet, want heb ik een takke(n)hekel aan..
bij mij werkte de Wifi connectie altijd belabberd als ik thuiskwam (vaak eerst uitzetten voordat ie connectie maakte, of soms verwijderde ik zelf 't wifi netwerk en voegde deze opnieuw toe), maar na de laatste update (9.10) heb ik hier geen problemen meer mee. Bluetooth gebruik ik uberhaupt niet, want heb ik een takke(n)hekel aan..
Bedankt voor de informatie.monsieurpinot schreef:je moet twee dingen onderscheiden:
Als ik in Garmin connect ga zoeken dan zie ik nergens een setting staan die iets met wifi te maken heeft. Misschien heb jij een idee waar ik moet zoeken?
Op mijn mobiel heb ik ook Garmin Connect staan, zou deze app de boel verstoren?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein