Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

1094
Forum-lid
Berichten: 2059
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 02 okt 2023 12:54

In je profie staan rustharstlag, omslagpunt, max hr en ftp. Zones staan er niet in

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 02 okt 2023 13:01

Ja klopt, raar dat je die dan niet kan inzien als vergelijk met wat in je andere apps staat.

DennisGiant
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 mar 2021 18:58

DennisGiant 03 okt 2023 21:31

Zojuist heb ik een Join training afgewerkt met de Join Work Out player. Achteraf de activiteit per ongeluk niet naar Strava verzonden. Weet iemand of dit ergens in de app alsnog gesynchroniseerd kan worden?

JevdB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2022 13:06

JevdB 11 okt 2023 12:00

Ik ben al 1.5jaar fanatiek gebruiker van JOIN en maak nog steeds progresie, ik blijf alleen continue tegen het probleem aanlopen dat mijn FTP en Vo2 max wel stijgt maar ik in verhouding nog steeds moeite blijf houden met korte hevige versnellingen >150% FTP zeg maar MTB wedstrijden en Criteriums.
Nu valt me dat ook op dat je dit soort trainingen niet krijgt in JOIN zelfs niet in het CX plan of Crit plan, er zitten wel wat sprints in maar dat komt niet overheen met bijvoorbeeld een wedstrijd inspaning waar je 10/20min in je Neuromusculaire zone fietst.

Ik ben kwa Join score en FTP bijna verdubbeld over 1.5jaar en merk ook echt dat mijn fatigue resistance erg goed is, ik ben een echte brommer en kan na 3 zware dagen op dag 3 na 4uur in een zware rit nog prima een half uur threshold fietsen. Alleen ik wil juist minder brommeren en beter worden op die korte versnellingen en dus niet op mijn 3/5min waarden en of FTP omhoog schroeven. Loopt iemand tegen hetzelfde probleem aan bij JOIN?

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4159
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 11 okt 2023 12:35

Redelijk vergelijkbaar (hoewel ik mijn FTP nauwelijks omhoog heb gekregen)
In de podcast van Trainingpeaks was laatst het onderwerp de voorbereiding voor kortere (CycloCross achtige) evenementen met meer nadruk op VO2 max trainingen. Verbetering op dat gebied leidt dan wel tot inlevering op het gebied van fitness (redelijk gerelateerd aan Join-Score).
Ik heb nu ook in Join een FTP vergrotend schema aanstaan, maar merk daar opvallend veel intensief duur trainingen op. Terwijl ik verwachtte meer VO2 max trainingen en extensieve duurtrainingen te krijgen.
Niet zijken maar reiden !

JevdB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 okt 2022 13:06

JevdB 11 okt 2023 14:01

pino schreef: 11 okt 2023 12:35 Redelijk vergelijkbaar (hoewel ik mijn FTP nauwelijks omhoog heb gekregen)
In de podcast van Trainingpeaks was laatst het onderwerp de voorbereiding voor kortere (CycloCross achtige) evenementen met meer nadruk op VO2 max trainingen. Verbetering op dat gebied leidt dan wel tot inlevering op het gebied van fitness (redelijk gerelateerd aan Join-Score).
Ik heb nu ook in Join een FTP vergrotend schema aanstaan, maar merk daar opvallend veel intensief duur trainingen op. Terwijl ik verwachtte meer VO2 max trainingen en extensieve duurtrainingen te krijgen.
Ik heb in Juni/Juli een lichte blessure gehad waardoor ik minder kon trainen en daardoor dropte mijn Join level behoorlijk +/-37 hoewel ik merkte dat mijn lange ritten idd voelbaar moeilijker gingen was ik tijdens de korte inspanningen niet slechter. Ik merk ook zodra ik maar 1 training inkort of één dag oversla mijn Join level snel zakt. Wat in mijn geval dus betekend veel lange duur +/- 4uur en altijd 3 dagen achter elkaar als je Join de volledige week zou laten plannen. Ik zie dus niet in hoe Join dit kan oplossen aangezien meer intensiteit zorgt voor minder volume wat dan weer resulteert in een lagere Join score waardoor Join toch weer lange ritten met volume gaat plannen ;) of mis ik hier iets?

esmeew
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 11 okt 2023 15:50

Na 2 jaar join te gebruiken loop ik tegen een nieuw issue aan:
Mijn oude fiets staat tegenwoordig op de binnentrainer, waarbij ik het vermogen gebruik van mijn kickr core.
Op mijn buitenfiets gebruik ik Favero Assioma pedalen.
Wanneer ik de assioma pedalen op de binnentrainer zet, zie ik dat ik ongeveer 10-15 watt verschil heb aan vermogen met de kickr core.

Wanneer ik dus hetzelfde vermogen wil leveren binnen als buiten, zou ik de training op mijn kickr eigenlijk op ±97% moeten zetten, geen enkel probleem.
Alleen denkt join dan vervolgens dat ik op mijn binnentrainingen net niet de vermogens haal.
Of, wanneer ik de training op 100% laat, ben ik eigenlijk te zwaar aan het trainen tov de opgegeven vermogens.
Hoe gaan jullie hier mee om?

Rvt
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 27 okt 2018 08:57

Rvt 11 okt 2023 21:04

Vermogens meter koppelen met de wahoo kickr.
Dan krijg je dus de waardes van je powermeter.
Dat kan in de wahoo app bij de instellingen koppelen.

1094
Forum-lid
Berichten: 2059
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 11 okt 2023 21:17

Dat werkt alleen als je met 1 fiets werkt

esmeew
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 12 okt 2023 08:25

Ja precies, ik ga niet elke keer mn vermogensmeter wisselen nu ik twee fietsen heb. Dat is juist het hele probleem.

brutus
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 12 okt 2023 08:29

Kun je 1 van de vermogensmeters niet iets bij stellen ?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5205
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 12 okt 2023 08:42

esmeew schreef: 11 okt 2023 15:50 Na 2 jaar join te gebruiken loop ik tegen een nieuw issue aan:
Mijn oude fiets staat tegenwoordig op de binnentrainer, waarbij ik het vermogen gebruik van mijn kickr core.
Op mijn buitenfiets gebruik ik Favero Assioma pedalen.
Wanneer ik de assioma pedalen op de binnentrainer zet, zie ik dat ik ongeveer 10-15 watt verschil heb aan vermogen met de kickr core.

Wanneer ik dus hetzelfde vermogen wil leveren binnen als buiten, zou ik de training op mijn kickr eigenlijk op ±97% moeten zetten, geen enkel probleem.
Alleen denkt join dan vervolgens dat ik op mijn binnentrainingen net niet de vermogens haal.
Of, wanneer ik de training op 100% laat, ben ik eigenlijk te zwaar aan het trainen tov de opgegeven vermogens.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik zal het nog iets ingewikkelder maken; de kans is heel groot dat je FTP binnen (door warmte en statische houding) anders is dan buiten. Dus moet je op de watt nauwkeurig willen trainen, dan moet je daar ook rekening mee houden.

Maar ik zal het je makkelijker maken. Zones zijn er niet voor niets. Stel je FTP is 250w, dan loopt je Z2 van +/- 140-190 en Z3 van 190 tot 220. Dat is niet voor niets een zone. Stel dat jij op 150w fietst dan gebeurd er niet opeens iets anders in je lichaam als je die rit op 165w doet. Ook is de overgang van zone niet als een lichtschakelaar aan/uit maar meer als een dimmer, de zones vloeien in elkaar over. Dus hoog Z2 is laag Z3 en visa versa. Als je traint ben je bezig bepaalde energiesystemen te trainen dmv zones en daarbij komt het niet op 10w aan.

Het is bij trainen heel belangrijk wat je gevoel is. Soms doe ik een duurrit op 180w en de volgende keer kom ik thuis met 165w en beide keren heb ik een rustige duurrit gedaan en was het gevoel gelijk. Niet elke dag is gelijk. Ik zou er dus wat relaxed mee omgaan. Dit is de valkuil van een app als Join.

Plaats reactie