Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Tsja, al die verplichte dingen maken een auto ook weer duurder.
Less is bore
Waarmee je dus eigenlijk de echt milieuvriendelijke auto wegreguleert.
Voor zo'n eerste generatie Aygo, de Franse broertjes daarvan, Daihatsu Cuore, Nissan Pixo en Suzuki Alto had je maar weinig grondstoffen nodig en je moet serieus gas geven om onder de 1:20 te komen. Jammer voor veel mensen dat ze zo niet meer gemaakt kunnen worden.
Voor zo'n eerste generatie Aygo, de Franse broertjes daarvan, Daihatsu Cuore, Nissan Pixo en Suzuki Alto had je maar weinig grondstoffen nodig en je moet serieus gas geven om onder de 1:20 te komen. Jammer voor veel mensen dat ze zo niet meer gemaakt kunnen worden.
Campagnolo Ultra Dork
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16486
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
En waarom niet?
Ik persoonlijk zou wel bijbetalen voor autogordels maar ik kan aannemen dat er mensen zijn die er voor kiezen om die niet te laten installeren.
Airbags zou ik dan weer niet nemen omdat de kosten/baten/risico's/herstelkosten voor mij, maar wie ben ik, uit evenwicht zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bovenstaande onderstreept imho weer waarom die dingen standaard in een auto zitten
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13797
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
De vraag is of het veiliger wordt met actieve veiligheids voorzieningen.
Ik denk het niet. Als je alles zelf moet doen kan je niet ook je telefoon erbij pakken, nu doen mensen dat wel.
Ik denk het niet. Als je alles zelf moet doen kan je niet ook je telefoon erbij pakken, nu doen mensen dat wel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Autopilot werkt prima om even een appje te lezen, cq terug te sturen......
Heel fout, maar heel verleidelijk.
Heel fout, maar heel verleidelijk.
Less is bore
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16486
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De politiek die door haar groene fobie onze autoindustrie eerst kapot laat maken door de Chinezen.
We zullen maar denken beter (te?) laat dan nooit.
Kan de verbrandingsmotor na 2035 dan toch nog.
https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-eu ... 35-3473634
We zullen maar denken beter (te?) laat dan nooit.
Kan de verbrandingsmotor na 2035 dan toch nog.
https://www.autoblog.nl/nieuws/breek-eu ... 35-3473634
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
2035? Dan zijn de leasecontracten op EV wagens al twee keer verlopen (om de 5 jaar)
De occasion markt is dan overspoeld met Tesla’s en andere hoge actieradius Ev’s. De meeste mensen zullen dan al opteren voor Eén elektrisch vehikel.
Rest nog de idioten zoals ik die graag een oldtimer in beheer houden om aan 4€ per liter te tanken
De PHEV modellen zullen tegen die tijd wel voor grijpstuivers te koop zijn want daarvan zal alle voordeel wel uitgefaseerd zijn. Zeker de diesel/elektrisch varianten zoals de volvo v60 hybride.
Benieuwd wat de waterstof modellen gaan doen tegen die tijd?!
De occasion markt is dan overspoeld met Tesla’s en andere hoge actieradius Ev’s. De meeste mensen zullen dan al opteren voor Eén elektrisch vehikel.
Rest nog de idioten zoals ik die graag een oldtimer in beheer houden om aan 4€ per liter te tanken
De PHEV modellen zullen tegen die tijd wel voor grijpstuivers te koop zijn want daarvan zal alle voordeel wel uitgefaseerd zijn. Zeker de diesel/elektrisch varianten zoals de volvo v60 hybride.
Benieuwd wat de waterstof modellen gaan doen tegen die tijd?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Waterstof gaat het niet halen, zo lijkt het.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40225
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat denk ik ook. Waterstof kost meer energie om te maken, moet weer getransporteerd worden. Ik had er ook wel hoop op, want de range van een waterstofauto kan groot worden icm snel bijtanken, maar zal wel volledig electriek worden vrees ik.
Hopen dat de accutechniek hard door ontwikkeld en hopen dat Den Haag ouderwets slecht knopen doorhakt. Dan duurt die electroverplichting nog wel even
Hopen dat de accutechniek hard door ontwikkeld en hopen dat Den Haag ouderwets slecht knopen doorhakt. Dan duurt die electroverplichting nog wel even
Less is bore