Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 03 jun 2016 08:36

We weten wel wat er met dat frame gebeurd is. NIETS GEKS, waarom blijft iedereen daar toch over emmeren? De fiets is niet gevallen of ingeklemd op plekken waar dat niet mag. Daarnaast ga ik er vanuit dat de zadelpen ook ruim voldoende diep in het frame zat. De eigenaar geeft namelijk aan dat er van zijn kant geen enkele reden is waarom dat frame gescheurd is.

Daarnaast levert Canyon goede producten en is dit tot op heden dus een exemplarisch gevalletje pech.

De verwachting die ik uitspreek is dat Canyon dit ook netjes op zal lossen. Over de snelheid doe ik geen uitspraken anders dan dat de consument niet te gekke wensen moet hebben. Daarover verschillen consument en leverancier/wetgevende macht ook vaak over van mening. De consument vindt 1 week wachten al te lang. De wetgevende macht vindt een week of vier vijf zes al niet eens gek in standaard gevallen.

rodeo
Forum-lid

rodeo 03 jun 2016 08:39

rene schreef:* Een originele Canyon blijkt dus net zo gevaarlijk - zie bovenstaande frames die spontaan in 2-en gaan, of er moet meer aan de hand zijn waarbij de eigenaar niet altijd eerlijk is over de daadwerkelijke breuk van het frame.
'net zo gevaarlijk' gebaseerd op één voorbeeld waarbij je geen idee hebt wat er werkelijk gebeurd is?

Ik wil niet zeggen dat chineese frames per definitie slecht zijn maar om meteen Canyon als gevaarlijk te bestempelen slaat volledig door.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 10:13

RuudRuud schreef:We weten wel wat er met dat frame gebeurd is. NIETS GEKS, waarom blijft iedereen daar toch over emmeren? De fiets is niet gevallen of ingeklemd op plekken waar dat niet mag. Daarnaast ga ik er vanuit dat de zadelpen ook ruim voldoende diep in het frame zat. De eigenaar geeft namelijk aan dat er van zijn kant geen enkele reden is waarom dat frame gescheurd is.
kan ook dat er met het frame voordat ie in gebruik werd genomen iets mis mee is gegaan, ik beschuldig ons forumlid nergens van ;)

thorr
Forum-lid

thorr 03 jun 2016 10:26

thorr schreef:De mijne is ook gearriveerd 2 weken vroeger dan gepland ben tevreden van het resultaat
Afbeelding

Dit is de fiets. Zadelpen zit zeker diep genoeg.

Zal inderdaad wat geduld moeten oefenen, maar is toch ambetant als je gewend bent van regelmatig te fietsen en geen reservefiets hebt.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 03 jun 2016 10:43

rodeo schreef:
'net zo gevaarlijk' gebaseerd op één voorbeeld waarbij je geen idee hebt wat er werkelijk gebeurd is?

Ik wil niet zeggen dat chineese frames per definitie slecht zijn maar om meteen Canyon als gevaarlijk te bestempelen slaat volledig door.
* Klopt ik weet niet wat er gebeurd is, maar in de laatste 2 weken 2 frames hier op het forum die spontaan breken.... :shock:

* Het werd op de pagina hiervoor door tomtom wel zo gezegd dat elk Chinees product wat het ook is inferieure kwaliteit is bla bla bla .....

* Resumé : Als er in de afgelopen 2 weken 2 x een Chinees OEM product zou worden geplaatst met een doormidden gebroken frame roept wel iedereen : inferieur product / slecht / baggerzooi ...booeeee :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 jun 2016 10:50

rene schreef:
* Klopt ik weet niet wat er gebeurd is, maar in de laatste 2 weken 2 frames hier op het forum die spontaan breken.... :shock:
Ja, en in de laatste 2 maanden ook 2 frames.
En in het laatste jaar ook 2 frames.

Op XX duizend verkochtte frames.

Als je je frame reference maar verlegd naar hoe het voor jouw verhaal goed uitkomt kan je dit soort voorvallen zo erg laten overkomen (of zo onbenullig) als je wilt.

Het is gek dat een fiets zomaar stuk gaat. Maar het kan gebeuren, zowel met chinees, als met canyon. Net zo goed als de nieuwe wasmachine, tv, koelkast of auto. 1 op de zoveel zal een mankement hebben vanuit de fabriek. Kwaliteits controles te spijt.

Ik zou nu niet wakker liggen van mijn eigen canyon, of bij het bestellen van een nieuwe. Want bij elk merk kan je wel voorbeelden vinden van brekende frames en de gevolgen daar van. Naar mijn mening is de kracht van een merk dat dit A) zo min mogelijk voorkomt (2 frames gemeld op dit forum in hoeveel maanden tijd? hoeveel zijn het in totaal, per hoeveel verkochte fietsen? Dat zijn vast geen cijfers die Canyon deelt.. helaas). En B) de manier van oplossen van de fabrikant. Dus ik hoop dat we de komende weken nog verslag krijgen hoe snel en hoe netjes Canyon deze gevallen oplost.
Dat is waardevollere informatie dan hier Canyon vs chinese canyon op hun kwaliteiten lopen bashen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

lupo
Forum-lid

lupo 03 jun 2016 12:17

thorr schreef:De mijne is ook gearriveerd 2 weken vroeger dan gepland ben tevreden van het resultaat
Mooie fiets hoor! Wat zijn de specs?

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 03 jun 2016 13:21

monsieurpinot schreef:
RuudRuud schreef:We weten wel wat er met dat frame gebeurd is. NIETS GEKS, waarom blijft iedereen daar toch over emmeren? De fiets is niet gevallen of ingeklemd op plekken waar dat niet mag. Daarnaast ga ik er vanuit dat de zadelpen ook ruim voldoende diep in het frame zat. De eigenaar geeft namelijk aan dat er van zijn kant geen enkele reden is waarom dat frame gescheurd is.
kan ook dat er met het frame voordat ie in gebruik werd genomen iets mis mee is gegaan, ik beschuldig ons forumlid nergens van ;)
Ja vast... Als je een verantwoording zoekt is deze altijd te vinden.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 03 jun 2016 14:19

RuudRuud schreef:
monsieurpinot schreef:
Ja vast... Als je een verantwoording zoekt is deze altijd te vinden.
wat bedoel je hiermee? het probleem moet ergens in de lijn veroorzaakt zijn (fout in productie, iets met het frame gebeurd)

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 03 jun 2016 14:37

monsieurpinot schreef: wat bedoel je hiermee? het probleem moet ergens in de lijn veroorzaakt zijn (fout in productie, iets met het frame gebeurd)
Dat er nogal spastisch gedaan wordt over een kapot frame. Kan gebeuren, shit happens, daar is garantie voor en nog meer van dat soort uitspraken. Er wordt een aantal keer gemeld dat er iets met dat frame gebeurd moet zijn waarom het kapot is, een beschuldigende vinger wordt daarbij ook niet geschuwd. Dat is jammer, dat hoeft niet. Dat er iets niet goed is gegaan lijkt me nogal evident. Het is namelijk kapot.

On a side note: de Endurace 9.0 WMN van de misses wordt voorzien van een nieuwe zadelpen :) De VCLS2.0 heeft een te kleine maximale insert dus past niet. For the time being had ik een Ritchey WCS pen gemonteerd en dus binnenkort een VCLS zoals ook in een Ultimate SLX gemonteerd is. De Ritchey bevalt r al prima maar een carbon pen is meer in lijn met de rest. Mocht ie toch niet bevallen dan kan altijd de Ritchey weer terug :)

lupo
Forum-lid

lupo 03 jun 2016 16:11

De Endurace CF 7.0 SL is nu in zowel zwart/rood als grijs/blauw in meerdere maten op voorraad.

Zwart/rood: S en L
Grijs/blauw: S, M, L

Wellicht leuk voor mensen die naar deze fiets kijken en de levertijden als opstakel zien.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 03 jun 2016 16:45

tomtom schreef:
thorr schreef:tja als je ziet dat ze er meer dan een week over doen om te bepalen of mijn breuk in het kader een garantiegeval is of niet dan vind ik die garantie toch ook maar een dikke nul van canyon.

kader breekt na een vierde keer ermee gereden te hebben zonder een valpartij of dergelijke dan zijn die ook niet betrouwbaar en al zeker niet duurzaam.
In jouw geval natuurlijk heel vervelend. Heb je Canyon zelf al even gebeld? Als jij een week lang vind dan wens ik je veel plezier bij andere fietsmerken. Daar duurt de gang van FM naar fabrikant meestal al een week of meer....laat staan een uitspraak over garantie. Voor zover ik weet toetst Canyon als ENIGE al zijn frames in een röntgen apparaat om fouten/foutjes in de carbon lay-up uit te sluiten. Wat er bij jou gebeurd is weet ik niet maar bijzonder is het wel. Mijn eigen ervaringen met breuken (waarvan ik niet eens zeker wist of het mijn schuld wel/niet was) is dat ze keurig en snel worden opgelost. Maar enige weken duurde het zeker. Gewoon even bellen en vragen wat je mag verwachten. Hier klagen heeft geen enkele zin en lost niets voor je op!
Er zijn merken die dat sneller kunnen. Mijn ervaring met een een gebroken Specialized zadel en afbladderende lak van een Specialized frame: Eén keer dezelfde dag antwoord, de andere keer de volgende dag antwoord. En beide keren een goede oplossing.

Plaats reactie