Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

rob86
Forum-lid

rob86 10 jun 2016 11:19

roet schreef:Ik denk dat het 75% hype is en verder vinden mensen de doseerbaarheid vooral belangrijk en daar lees ik veel mensen over. Ik zou het zelf vooral handig vinden dat ik altijd met middelhoge (30-40mm) FCCs kan rijden zonder dat ik me zorgen moet maken over de remprestaties/overhitting van de remrand.

De prijzen vallen idd wat tegen, maar ik denk dat dat voor ieder merk wel geldt, immers we hebben gewoon meer inflatie de laatste tijd.
Voornaamste redenen voor mij om te opteren voor schrijfremmen is toch vooral de goede performantie tijdens regenachtig weer. In combinatie met een heuvel of bergachtig parcours zijn schijfremmen toch beduidend beter. Zelf nog geen ervaring met hoge velgen en carbon remrand...maar daarmee in de regen de galibier afrijden...in die setting is de meerwaarde van schijfremmen heel duidelijk lijkt me.

De evolutie begrijp ik maar de meerprijs, extra gewicht en toch looks (nog even wennen)...maken dat ik nog wel ff wacht.

Graag zie ik de direct mount remmen van de aeroad ook op de ultimate cf sl(x). Dat is al een mooie verbetering.

Verder een prachtige fiets die endurance cf slx. Enorme fan van de industriële cleane look van canyon...minder van hun prijzen :)

Oja, en de ultimate AL slx 105 met disc zou anders wel een mooie woon-werk fiets zijn ;) Maar die zal nog wel ff op zich laten wachten.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jun 2016 11:25

Afdalingen in de regen gaan pas mis op het moment dat er geremd wordt. Een tik tegen een velg rem in de bocht en je schuift weg als het glad is, schijfremmen hebben minder last van het vocht en grijpen eerder aan, dus moet je nog veel voorzichtiger zijn met de remmen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jenssss
Forum-lid

jenssss 10 jun 2016 11:46

De comments over prijs snap ik niet.
Waar ga je voor 5199 euro een topmodel vinden met DA Di2 met schijfremmen, carbon stuur(/pen) en carbon zadelpen?

Volgens mij is het antwoord: nergens :-)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jun 2016 12:10

En nu dan het instapmodel?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

brekson
Forum-lid

brekson 10 jun 2016 12:50

rob86 schreef: Graag zie ik de direct mount remmen van de aeroad ook op de ultimate cf sl(x). Dat is al een mooie verbetering.
.
Als het droog is misschien, bij regen remt de mijne iig voor geen meter ( full carbon)
Sworks Venge

Endurace
Forum-lid

Endurace 10 jun 2016 19:48

Mijn eerste nieuwe racefiets. Een Endurace AL 6.0 maat S. Prima ervaringen met Canyon - binnen twee weken had ik de fiets in huis.
Inmiddels vervangen:
Selle Italia Q bik flow --> Prologo zero II
Cassette 11-32T --> 14-28T
Zadelpen 25mm setback --> zero setback
Stuurpen 6 degree 90mm --> 0 degree 10mm

http://myalbum.com/album/bv5Nerzk1KUl

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 jun 2016 21:34

Ik snap best dat Canyon geen bodemprijzen meer hoeft te rekenen. Maar nu is er weinig voordeel meer met merken alsbv Cube, Sensa. sterker nog als je die in de winkel koopt krijg je vaak nog flink wat korting.

De agree is nu goekoper en de afmontage denk ik zelfs beter bv fulcrum quattro op de agree da9000, dat zijn geen goekopen wielen.

Tov van merken als Pinarello, C,dale scott ect zijn ze nog iets goedkoper, maar met slim internet shoppen en zelfbouw ben je ook met deze merken goedkoper, wat is dan nog het voordeel van Canyon?

Ik snap wel de keuze voor 160mm aan de voorkant, achter zou ik gewoon 140mm steken. Echter zijn er natuurlijk ook mensen van 100kg die een xl kopen en dan is 160mm wel nodig, maar man man man, wat zijn die vented shimano schijven lelijk zeg......

werkpaard
Forum-lid

werkpaard 10 jun 2016 22:57

Canyon vergelijken met Cube en Sensa is als appels en peren. Maar i.d.d. prijzen van deze nieuwe modellen zijn we niet gewend van Canyon. Kan niets bedenken wat deze prijzen rechtvaardigt, in het materiaal zit het niet. Blijft overhead kosten over.

JoostG
Forum-lid

JoostG 11 jun 2016 07:52

werkpaard schreef:Canyon vergelijken met Cube en Sensa is als appels en peren.
Wat mij betreft mag je dit verder verklaren.

Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 jun 2016 08:06

Ik wilde hetzelfde posten. Zie weinig verschillen tussen die merken, zeker niet tussen Cube en Canyon. Enige verschil is dat Cube via FM verkoopt. Van Sensa kun je nog opmerken dat zij deels open mould frames verkoopt.

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 11 jun 2016 08:40

Kijk eens in het forum Nieuwe racefiets kopen welke fietsen men tegenover elkaar zet. Worden hele fruitmanden vergeleken en gelukkig maar.

Ik reken me tot de doelgroep voor de nieuwe Endurace SLX (veertiger, nu al een endurance fiets, ruime opvatting van betaalbaar) maar ik zie vooral een veel hogere prijs t.o.v. de SL. Vraag is even waar de meerwaarde zit, nu voelt het een beetje alsof je ruim €1000 moet opleggen voor een paar remschijven. Liever heb ik dan meer keuze in kleur en afmontage.

Qua design zijn de fietsen van Rose wat minder maar verder vind ik dat concept veel aantrekkelijker.

En als ik dan toch drie tot vijf mille wil stukslaan dan kan de enige reden zijn dat ik echt blij word van de fiets. Het vergelijken van specs zal daar een zeer kleine rol in spelen. En dan staat Canyon bij mij ineens niet hoog meer op de lijst.

Maar goed dit verhaal is N=1 en niet n+1 ;)

lupo
Forum-lid

lupo 11 jun 2016 09:30

havana schreef:Ik wilde hetzelfde posten. Zie weinig verschillen tussen die merken, zeker niet tussen Cube en Canyon. Enige verschil is dat Cube via FM verkoopt. Van Sensa kun je nog opmerken dat zij deels open mould frames verkoopt.
Wat me opvalt is dat Cube en Sensa fietsen atijd een stuk zwaarder zijn als ik voor hetzelfde bedrag vergelijk.

Plaats reactie