Voornaamste redenen voor mij om te opteren voor schrijfremmen is toch vooral de goede performantie tijdens regenachtig weer. In combinatie met een heuvel of bergachtig parcours zijn schijfremmen toch beduidend beter. Zelf nog geen ervaring met hoge velgen en carbon remrand...maar daarmee in de regen de galibier afrijden...in die setting is de meerwaarde van schijfremmen heel duidelijk lijkt me.roet schreef:Ik denk dat het 75% hype is en verder vinden mensen de doseerbaarheid vooral belangrijk en daar lees ik veel mensen over. Ik zou het zelf vooral handig vinden dat ik altijd met middelhoge (30-40mm) FCCs kan rijden zonder dat ik me zorgen moet maken over de remprestaties/overhitting van de remrand.
De prijzen vallen idd wat tegen, maar ik denk dat dat voor ieder merk wel geldt, immers we hebben gewoon meer inflatie de laatste tijd.
De evolutie begrijp ik maar de meerprijs, extra gewicht en toch looks (nog even wennen)...maken dat ik nog wel ff wacht.
Graag zie ik de direct mount remmen van de aeroad ook op de ultimate cf sl(x). Dat is al een mooie verbetering.
Verder een prachtige fiets die endurance cf slx. Enorme fan van de industriële cleane look van canyon...minder van hun prijzen
Oja, en de ultimate AL slx 105 met disc zou anders wel een mooie woon-werk fiets zijn Maar die zal nog wel ff op zich laten wachten.