Canyon
Canyon heeft over het algemeen duurdere onderdelen als afmontage. Alleen de wielsets al. Frame's lichter van gewicht.havana schreef:Ik wilde hetzelfde posten. Zie weinig verschillen tussen die merken, zeker niet tussen Cube en Canyon. Enige verschil is dat Cube via FM verkoopt. Van Sensa kun je nog opmerken dat zij deels open mould frames verkoopt.
-
- Forum-lid HC
Dat is echt onzin. Een litening is echt niet zwaarder dan een cf slx, zeker het frame niet.
In de agree disk da9000 zitten fulcrum quattro wielen volgens mij zijn die los 900 euro. En ik heb liever een fulcrum setje van die prijs als bv mavic.
Canyon zijn prima fietsen maar een usp hebben ze echt niet meer.
Ik zou er rustig een kopen, als ze eens de moeite nemen een mooie paintjob op de frames los te laten, wat ook daar maken ze zich met een jantje van leiden vanaf.
In de agree disk da9000 zitten fulcrum quattro wielen volgens mij zijn die los 900 euro. En ik heb liever een fulcrum setje van die prijs als bv mavic.
Canyon zijn prima fietsen maar een usp hebben ze echt niet meer.
Ik zou er rustig een kopen, als ze eens de moeite nemen een mooie paintjob op de frames los te laten, wat ook daar maken ze zich met een jantje van leiden vanaf.
Bij een Cube Litening C:68 SLT is frame 942 + voorvork 337 + balhoofd 46 gewogen door Tour, Canyon Ultimate CF SLX is 835 + 328 + 55.wasbeer2006 schreef:Dat is echt onzin. Een litening is echt niet zwaarder dan een cf slx, zeker het frame niet.
Maw dat scheelt vrijwel niks...
Dan heb je toch extra gelletjes in het geval dat;)! Gewicht zegt niks. Kijk maar naar Pinarello of S Works tarmac.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
review van de Endurace CF SLX:
http://granfondo-cycling.com/exclusive- ... f-slx-9-0/
http://granfondo-cycling.com/exclusive- ... f-slx-9-0/
-
- Forum-lid
Ik zou ook geen drinken mee nemen. Das al snel een kilo extraathhretjt schreef:10% noem jij niks?
Maak joe woar
Ja, ze rekenen echt een hoop geld om met schijfremmen te kunnen fietsen. De Endurace CF 9.0 en Endurace CF SLX 8.0 hebben nagenoeg dezelfde afmontage met een prijsverschil van 1500 euro.Sha Kokken schreef: Ik reken me tot de doelgroep voor de nieuwe Endurace SLX (veertiger, nu al een endurance fiets, ruime opvatting van betaalbaar) maar ik zie vooral een veel hogere prijs t.o.v. de SL. Vraag is even waar de meerwaarde zit, nu voelt het een beetje alsof je ruim €1000 moet opleggen voor een paar remschijven. Liever heb ik dan meer keuze in kleur en afmontage.
Als je dan vervolgens vergelijkbare afmontages bij de Ultimate gaat vergelijken krijg je een stuk kleinere prijsverschillen:
CF SL 9.0 DI2 WMN vs CF SLX 8.0 DI2: 700 euro
CF SL 9.0 SL vs CF SLX 8.0: 600 euro