Canyon
Hahaha, eraf schroeven en verkopen dan maar; levert gewichtsbesparing en een beetje geld op !RuudRuud schreef:Dan achter maar niet meer remmen. Die rem is toch vrij doelloos. Het enige nut wat ie heeft is het snel omgooien van je fiets in snelle bochten. Remmen doet ie zo goed als niet.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Gebruik i.p.v. papier gewoon een stukje van een plastic kaartje, bonuskaart van Appie bijvoorbeeld, deze kun je meerdere keren gebruiken. Zoals je aangeeft met tape op velg plakken en afstellen is fluitje van een cent.RuudRuud schreef: Vouw een stukje normaal papier (80gr) twee a drie keer strak dubbel. Stop dat tussen de achterkant van je blokjes en de velg en stel dan je remmen normaal af. Dat is wel een mooie hoek vind ik altijd.
Tip: plak het stukje papier even vast aan je band/velg. Dan valt het niet 40x op de grond voordat je klaar bent
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Hierbij mijn nieuwe fiets. Een maand eerder geleverd dan gepland. Mag ook een keer gezegd worden.
Canyon Endurace CF 7.0 SL
Maat: L
Wielset: Easton EA70 SL ipv Mavic Aksium
Snelspanners: XLC Pro SL
Pedalen: Ultegra PD-6800
Zadel: Selle Italia Flite Kit Carbonio Flow (wat een naam ) ipv Fizik Ardea VS
Cassette: Ultegra 11-23 ipv 11-32
Achterderailleur: Korte kooi ipv lange kooi
Gewicht: 7,2 kg rijklaar
Canyon Endurace CF 7.0 SL
Maat: L
Wielset: Easton EA70 SL ipv Mavic Aksium
Snelspanners: XLC Pro SL
Pedalen: Ultegra PD-6800
Zadel: Selle Italia Flite Kit Carbonio Flow (wat een naam ) ipv Fizik Ardea VS
Cassette: Ultegra 11-23 ipv 11-32
Achterderailleur: Korte kooi ipv lange kooi
Gewicht: 7,2 kg rijklaar
Om maar eens even een interessante discussie starten.
Dit topic staat bol van de klachten over vertragingen, garantiezaken die lang duren etc. Afgewisseld met mooie plaatjes van fietsen waarover mensen erg tevreden zijn, onder meer vanwege de scherpe prijs. Nu komt Canyon met die nieuwe fiets met schijfremmen en de eerste reacties zijn meteen: oh, wat duur, zeg.
Canyon staat bekend om de scherpe prijzen voor veel kwaliteit. Dat is empirisch vast te stellen. Canyon staat ook bekend om zaken (leveringen, garantiegevallen) nog wel eens uit de hand te laten lopen. Dat kunnen we ook wel vaststellen denk ik.
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en klaagt als iets te lang duurt. Nu komt Canyon met een wat duurdere fiets, waarmee ze bijvoorbeeld extra inkomsten genereren waarmee ze extra personeel zouden kunnen inhuren, of consultants inhuren om zaken te stroomlijnen of meer reserve onderdelen op voorraad kunnen nemen. Maar eigenlijk wil niemand daar voor betalen. Je kunt er ook voor kiezen om twee keer zoveel uit te geld en dan word je waarschijnlijk sneller geholpen, omdat er meer resources zijn.
Met dat gegeven, wil bijna iedereen hier niet het onredelijke en het onmogelijke?
Dit topic staat bol van de klachten over vertragingen, garantiezaken die lang duren etc. Afgewisseld met mooie plaatjes van fietsen waarover mensen erg tevreden zijn, onder meer vanwege de scherpe prijs. Nu komt Canyon met die nieuwe fiets met schijfremmen en de eerste reacties zijn meteen: oh, wat duur, zeg.
Canyon staat bekend om de scherpe prijzen voor veel kwaliteit. Dat is empirisch vast te stellen. Canyon staat ook bekend om zaken (leveringen, garantiegevallen) nog wel eens uit de hand te laten lopen. Dat kunnen we ook wel vaststellen denk ik.
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en klaagt als iets te lang duurt. Nu komt Canyon met een wat duurdere fiets, waarmee ze bijvoorbeeld extra inkomsten genereren waarmee ze extra personeel zouden kunnen inhuren, of consultants inhuren om zaken te stroomlijnen of meer reserve onderdelen op voorraad kunnen nemen. Maar eigenlijk wil niemand daar voor betalen. Je kunt er ook voor kiezen om twee keer zoveel uit te geld en dan word je waarschijnlijk sneller geholpen, omdat er meer resources zijn.
Met dat gegeven, wil bijna iedereen hier niet het onredelijke en het onmogelijke?
Interessante gedachte. Bij mij leeft echter de gedachte dat Canyon een hoge marge voor de fietsindustrie heeft. Ze hebben de distributeur en de handelaar er tussenuit gehaald. Canyons zijn goedkoper, maar waar praten we over? 20 tot 30% goedkoper dan concurrenten? Verder vind ik dat wanneer je rechtstreeks gaat leveren aan de eindconsument je al je processen ook op orde moet hebben om dat te kunnen doen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dat laatste ben ik het volledig mee eens. Ik denk alleen dat Canyon veel harder groeit dan goed voor ze is. En om daarop in te spelen heb je slimme mensen en slimme mensen kost vaak veel geld. Is dat geld er? Of gaat het op aan andere dingen? En zouden we niet meer moeten willen betalen om dat mogelijk te maken?
Dit kun je op alles betrekken. Als we meer ziektekostenpremie gaan betalen zal het eigen risico waarschijnlijk kunnen dalen. Als we meer betalen voor onze boodschappen hoeven we minder langer in de rij te staan, want er kunnen meer caissieres ingehuurd worden. En verder en verder.
Dit kun je op alles betrekken. Als we meer ziektekostenpremie gaan betalen zal het eigen risico waarschijnlijk kunnen dalen. Als we meer betalen voor onze boodschappen hoeven we minder langer in de rij te staan, want er kunnen meer caissieres ingehuurd worden. En verder en verder.
Was naar aanleiding van bovenstaande benieuwd naar cijfers van Canyon. Interessante passage uit artikel van juli 2015:
Canyon has doubled its workforce in five years but still has only 650 employees for a turnover of 100 million euros and 3 million in benefits last year.
The company now faces three challenges. First, it must expand its market, which isn't easy when sales are online and the items cost an average of 2,000 euros. With that kind of money at stake, customers can be forgiven for wanting to "touch" the product. To address the issue, the group is investing massively on its website and in call centers. “But we’re not going to open showrooms or stores,” says Frank Aldorf, a German who worked for a long time with Specialized, one of Canyon’s competitors.
Aldorf says it would be a mistake to invest in a network of stores, as it would increase costs and remove what makes the brand special. Instead, the priority is to develop the quality of the product and continue to improve service.
Read the full article: Canyon, The German Pirate Revolutionizing Cycling
Worldcrunch - top stories from the world's best news sources
Follow us: @worldcrunch on Twitter | Worldcrunch on Facebook
Canyon heeft relatief veel problemen gehad door over te stappen naar een nieuw bestel/distributie systeem, hebben inderdaad groeispurts en hier wordt met enige regelmaat flink geklaagd. Realiseer je wel dat een ontevreden klant ongeveer 10x meer reikwijdte heeft dan een tevreden klant. Kortom dat aantal klagers staat waarschijnlijk in geen verhouding tot het grote aantal tevreden klanten (hoewel wij beide eigenlijk nauwelijks kunnen beoordelen). Feit is dat vele, vele fietsvrienden soortgelijke problemen ondervinden bij andere merken of FM. Kortom, dat lijkt inherent aan het product (race)FIETS... Ik weet zo niet 123 hoe groot Canyon is maar ik begin toch wel te begrijpen dat het 1 van de grootste fietsmerken ter wereld is. Als ik dan zie hoe ik zelf behandeld wordt, de producten ontvang en welke innovaties ze doorvoeren dan kan ik niets anders concluderen dan dat het een absoluut TOPmerk is voor een zeer scherpe (en dat kan best hoog zijn) PRIJS
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
zonder even onderzoek te doen: lijkt me zo niet dat Canyon al een van de grootste fietsenmerken ter wereld is. in ieder geval geen afzet in Amerika. Groter zijn volgens mij in ieder geval: Trek, Specialized, Giant. Maar hier zal vast iemand iets zinnigers over kunnen zeggen.
volgens wiki heeft Speci in 2011 een omzet van $500.000.000, Giant in 2012 een omzet van $1,8 miljard, Canyon in 2014 een omzet van 118.800.000
volgens wiki heeft Speci in 2011 een omzet van $500.000.000, Giant in 2012 een omzet van $1,8 miljard, Canyon in 2014 een omzet van 118.800.000
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Op bikeradar heeft deze week een artikel gestaan dat April met 500 fietsen per dag gekoppeld aan een omzet van € 23 miljoen de beste maand ooit is.
In de opslag komen straks 14000 fietsen te staan, wat gezien de uitbreiding met de VS wel noodzakelijk is.
In de opslag komen straks 14000 fietsen te staan, wat gezien de uitbreiding met de VS wel noodzakelijk is.
Laatst gewijzigd door rene-canyon op 15 jun 2016 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
@monsieurpinot wordt canyon niet gemaakt bij Giant ? In ieder geval produceert Giant frames voor heel veel andere fabrikanten. Die totale omzet zal niet alleen uit Giant fietsen bestaan.
Een fiets is overigens ook nog steeds een optie . Vind alleen sommige nieuwe modellen wat aan de dure kant geworden, maar mooi spul blijft het wel.
Volgens mij wordt er niet gevraagd om het onmogelijke. Voorheen hadden ze met minder medewerkers en goedkopere producten alles juist prima georganiseerd. Heeft ze mede groot gemaakt. Denk dat je geen zorgen hoeft te hebben over de winstgevendheid van Canyon. Ze zijn zeer zwaar aan het investeren en houden nog een miljoenenwinst over. Het is even doorzetten/afzien tot ze hun nieuwe software etc op de rit hebben. Noem het groeistuipen. Dat moet niet te lang duren natuurlijk. Maar de berichten worden al weer positiever. Heb de indruk dat ze inmiddels het lek al weer aardig boven hebben. Als ik nu aandelen van ze kon kopen.... maar helaas.bobkat19 schreef:Om maar eens even een interessante discussie starten.
Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en klaagt als iets te lang duurt. Nu komt Canyon met een wat duurdere fiets, waarmee ze bijvoorbeeld extra inkomsten genereren waarmee ze extra personeel zouden kunnen inhuren, of consultants inhuren om zaken te stroomlijnen of meer reserve onderdelen op voorraad kunnen nemen. Maar eigenlijk wil niemand daar voor betalen. Je kunt er ook voor kiezen om twee keer zoveel uit te geld en dan word je waarschijnlijk sneller geholpen, omdat er meer resources zijn.
Met dat gegeven, wil bijna iedereen hier niet het onredelijke en het onmogelijke?
Een fiets is overigens ook nog steeds een optie . Vind alleen sommige nieuwe modellen wat aan de dure kant geworden, maar mooi spul blijft het wel.