Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 22 jun 2016 09:37

Heeft iemand een idee wat voor ligstuurtje dit kan zijn?

Afbeelding

zie discussie op
http://www.foromtb.com/threads/canyon-a ... 76/page-40
voor de spaanstaligen

tomtom
Forum-lid

tomtom 22 jun 2016 11:10

Dat zou ik ook wel willen weten! Dan gaat mijn Speedmax eruit denk ik :-)
Aeroad
Grail
Ultimate

th0m
Forum-lid

th0m 22 jun 2016 14:28

Da's een vrij aparte gedachtegang. Ik neem aan dat je dan niet heel serieus bezig bent met tijdrijden?

tomtom
Forum-lid

tomtom 22 jun 2016 16:26

Behoorlijk serieus maar het zijn wel vooral lokale wedstrijden (in Oost Nederland wordt blijkbaar nauwelijks tijdgereden :() en nu rijd ik 5-10 ritten/TT's per jaar op de speedmax. Op geaccidenteerd terrein (dat is het hier in Arnhem nogal eens) vraag ik me af of de Speedmax echt veel sneller is dan de Aeroad (met dezelfde wielen natuurlijk)!

Weer supersnel antwoord(eN) van Canyon gehad :-)!;
- TT stuur is experimenteel en het is nog niet duidelijk of en wanneer het op de markt komt
- De H11/31/36 komen in de loop van dit jaar los te koop voor ca 400 euro
Aeroad
Grail
Ultimate

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 jun 2016 16:28

eindelijk het oude broertje (vooraan) weer redelijk uit de lappenmand, hier gebroederlijk naast elkaar (ik weet het, voorwiel zit er verkeerd om in :shock: )

Afbeelding

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 22 jun 2016 17:40

@monsieurpinot: mooie feitjes!
En hoe bevalt jou EPS?
Waarom heb je eigenlijk twee verschillende zadels, just of curiosity?
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 jun 2016 18:16

had eerst op de zwarte een slr, maar daar ben ik nooit echt vrienden mee geworden, bij de grijze kwam de Antare, daar houd ik het op uit, slr nu ingeruild voor die aliante (vandaag voor 't eerst op gefietst, je snapt het eigenlijk ben ik er gewoon nog niet uit welk zadel echt bij me past).

EPS bevalt erg goed, viel me vandaag sowieso weer op hoe ongelofelijk stil Campa kan zijn. voordeel is dat je ook helemaal geen stelschroeven meer hebt, je kunt alles elektronisch afstellen. Dit is een V1 volgens mij, de V2 en de V3 vind ik nu niet schrikbarende ontwikkelingen met zich meebrengen (V3 Ant+ connectie volgens mij). + voor ≥ V2 is wel de interne batterij, maar eigenlijk stoor ik me daar niet zo aan. Ik weet trouwens niet of ik nog een keer zo'n dure groep zou kopen (als je de prijzen van een losse VD of AD eens bekijkt schrik je je wezenloos)

th0m
Forum-lid

th0m 22 jun 2016 18:59

tomtom schreef:Behoorlijk serieus maar het zijn wel vooral lokale wedstrijden (in Oost Nederland wordt blijkbaar nauwelijks tijdgereden :() en nu rijd ik 5-10 ritten/TT's per jaar op de speedmax. Op geaccidenteerd terrein (dat is het hier in Arnhem nogal eens) vraag ik me af of de Speedmax echt veel sneller is dan de Aeroad (met dezelfde wielen natuurlijk)!

Weer supersnel antwoord(eN) van Canyon gehad :-)!;
- TT stuur is experimenteel en het is nog niet duidelijk of en wanneer het op de markt komt
- De H11/31/36 komen in de loop van dit jaar los te koop voor ca 400 euro
Tenzij het een pure klimtijdrit is zal de Speedmax altijd sneller zijn. Geaccidenteerd in Nederland is eigenlijk gewoon vlak natuurlijk ;) Canyon heeft volgens mij ook nooit aero data openbaar gemaakt dus het is sowieso koffiedik kijken hoe snel de Aeroad is, maar een normale stuurbocht tov een tijdritstuur scheelt al ongeveer 60s op 40km. Die aerocockpit haalt hier misschien wat vanaf maar verwacht er niet te veel van, laat het 15s zijn. De verdere integratie van de tijdritfiets (remhoeven, etc) en betere houding zijn ook niet te verwaarlozen. Op een technisch parcours wint een Aeroad misschien iets maar tenzij het continue draaien en keren is weegt dit ook niet op tegen het aerodynamische nadeel.

Als je niet perse met je Canyon aerocockpit hoeft te rijden maar wel met een aerostuur zijn er voldoende alternatieven waar wel een opzetstuur op past trouwens (Enve, 3T, Profile Design)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 jun 2016 19:07

Mooie karretjes monsieurpinot! Wel zijn die Garminhouders mij een doorn in het oog! Koop eens snel 2x K-Edge !

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 jun 2016 19:11

havana schreef:Mooie karretjes monsieurpinot! Wel zijn die Garminhouders mij een doorn in het oog! Koop eens snel 2x K-Edge !
haha! die zat er aan te komen! :lol:

brekson
Forum-lid

brekson 23 jun 2016 03:08

Mooie fietsen idd, maar borawielen onder een ultegrafiets ??
Sworks Venge

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 23 jun 2016 08:08

brekson schreef:Mooie fietsen idd, maar borawielen onder een ultegrafiets ??
Vroeg ik me ook al af, mag dat uberhaupt??
Vriend van me raadde die combinatie juist sterk af, moreel ethisch schijnt het compleet onverantwoord te zijn.

Plaats reactie