Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 03 jun 2009 22:01

heb je in de GPsies converteerpagina op de knop laat opties zien gedrukt en vervolgens in het kadertje "naam van de track" een naam aan de crs gegeven?

verder kan er volgens mij maar 1 kaartset tegelijk op de edge staan, of op het interne geheugen of op de micro sd kaart.
Heb je de kaarten ingeladen via mapsource?

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 03 jun 2009 22:06

Mijn Polar 200CS Cad heeft het begeven en ik zit zwaar te overwegen of ik de Garmin705 bundel zal gaan kopen. Maar zonder dat ik alle voorgaande 86 pagina's door hoef te spitten..........
Kan iemand mij in het kort vertellen wat de mogelijkheden zijn, welke kaart/accessoires ik nodig heb, welke handigheidjes erop zitten die andere fietscomputers niet hebben enz. enz.

Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is of het mogelijk is om bijvoorbeeld via www.bikely.com (of een andere site) een route in onbekend of bekend gebied uit te stippelen en deze vervolgens over te zetten op de Garmin705. En of het dan mogelijk is om zeg maar net als bij een TOMTOM via het beeldscherm de route (aanwijzingen) te volgen. Fiets nu wel eens in onbekend gebied met een zelf uitgetypte routebeschrijving in mijn achterzak van mijn shirt maar dat is eigenlijk geen doen.


lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 03 jun 2009 22:23

[quote="rene1"]heb je in de GPsies converteerpagina op de knop laat opties zien gedrukt en vervolgens in het kadertje "naam van de track" een naam aan de crs gegeven?

verder kan er volgens mij maar 1 kaartset tegelijk op de edge staan, of op het interne geheugen of op de micro sd kaart.
Heb je de kaarten ingeladen via mapsource?[/quote]

Bij data exporteren heb ik opslaan als crs geselecteerd en bij het opslaan op de pc het bestand een eigen naam gegeven.


Toch topo nl eerst verwijderen ?
Heb de kaart "overgedragen"naar de pc via mapsource.
Cannondale Synapse Ultegra

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 04 jun 2009 00:09

@lowermate

Beide kaarten selecteren en kopieren naar de edge, indien te groot op sd zetten. Edge beperkt tot 500 mb
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 04 jun 2009 00:33

[quote="SpiritWetteren"]@lowermate

Beide kaarten selecteren en kopieren naar de edge, indien te groot op sd zetten. Edge beperkt tot 500 mb[/quote]

Je bedoelt in mapsource de topo nl en cn landen selecteren en dan kopieren naar de sd kaart ? dus niet eerst topo nl en dan apart cn kopieren ?

Ook evt. een oplossing over de namen van de routes die nog steeds als gpsies.com op mijn edge staan (ook al staan ze op de pc als milaan san remo, ronde van lombardije, etc.). ?
Cannondale Synapse Ultegra

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 04 jun 2009 00:40

Ik meen in mapsource deze naam te kunnen wijzigen. En dan saven onder de gewenste naam, maar ik zou dit ook nog eens moeten testen. Ben niet zeker. Ik zal het nog eens uitzoeken maar is nu te laat.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 04 jun 2009 00:46

@Lowermate: Zijn die routes voor de komende klassiekerweek? In dat geval zou ik het wel op prijs stellen als je ze ergens op internet kunt plaatsen. Ik ga 'm namelijk ook rijden. Kan ik gelijk kijken of ik de naam gewijzigd krijg... :)

lowermate
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 16 jun 2006 17:54

lowermate 04 jun 2009 09:10

[quote="Bottecchia"]@Lowermate: Zijn die routes voor de komende klassiekerweek? In dat geval zou ik het wel op prijs stellen als je ze ergens op internet kunt plaatsen. Ik ga 'm namelijk ook rijden. Kan ik gelijk kijken of ik de naam gewijzigd krijg... :)[/quote]


Daar zijn ze inderdaad voor. Weet niet precies of ze goed gelukt zijn. Ook meer bedoeld als backup voor de routebeschrijving.
Weet niet zo goed hoe ik ze moet uploaden en niet zo veel tijd meer om uit te zoeken hoe dat moet.
Via e-mail zijn de bestanden denk ik te groot (4.65 mb) (?)
Zal je nog een pm sturen.
Cannondale Synapse Ultegra

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 04 jun 2009 11:42

Alle kaarten die je op de Edge wil inderdaad binnen mapsource selecteren en in 1 x overzenden.
je kan in mapsource als je het route tabblad (linker kolom) voor hebt, met rechter muisknop op route klikken en daar het vinkje weghalen bij automatisch naam geneneren en er dan een unieke naam voor intypen.
Ik zit even niet achter de PC met mapsource dus de bewoordingen kunnen wat anders zijn.
Is dat wat je bedoeld?

caad8
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 aug 2006 13:04

caad8 04 jun 2009 13:10

Heb twee maanden geleden de 705 bundel aangeschaft, tot op heden zeer tevreden over het apparaat. Alleen sinds vorige week doet mijn cadanssensor het niet meer.
Heb al diverse malen geprobeerd de sensor te resetten, maar zonder succes. Heeft iemand nog tips, voordat ik contact ga opnemen met de leverancier?

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 04 jun 2009 13:22

[quote="caad8"]Heb twee maanden geleden de 705 bundel aangeschaft, tot op heden zeer tevreden over het apparaat. Alleen sinds vorige week doet mijn cadanssensor het niet meer.
Heb al diverse malen geprobeerd de sensor te resetten, maar zonder succes. Heeft iemand nog tips, voordat ik contact ga opnemen met de leverancier?
[/quote]

Misschien de batterij van de sensor leeg?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13502
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 jun 2009 13:30

sd kaart
Hoi,
Nog een vraagje.
Ik had Topo NL op de garmin zelf staan en heb nu een aantal landen van city navigator naar de sd kaart die in de garmin zit gekopieerd (sd kaart net in gebruik genomen).
Als ik nu de optie instellingen/kaart selecteer zie ik alleen nog topo nl staan en niet cn. Moet ik eerst topo nl verwijderen ? Wat doe ik verkeerd ?
Als je op mapsource kaarten overzend maakt garmin er een nieuwe set van en de oude overschrijft ie.

Bij het maken van een kaartenset dus alle kaarten selecteren die je wilt hebben en dan versturen naar je garmin. Je kunt de kaart welke je wilt zien dan selecteren via je garmin - instellingen - kaarten

Plaats reactie