Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 06 okt 2014 09:49

Mooi project Joost! Mag ik vragen met welk budget je deze fiets hebt opgebouwd? Het begint hier steeds meer te kriebelen om er een fiets bij te hebben waarmee ik af en toe een rondje naast het asfalt kan maken.

Budget hiervoor staat nog niet vast; maar maximaal "een paar 100 €".
Laatst gewijzigd door JM_H op 06 okt 2014 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 okt 2014 09:54

Afbeelding

Mijn crossertje
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 okt 2014 10:05

JM_H schreef:Mooi project Joost! Mag ik vragen met welk budget je deze fiets hebt opgebouwd? Het begint hier steeds meer te kriebelen om er een fiets bij te hebben waarmee ik af en toe een rondje naast het asfalt kan maken.
Ik was voor € 250 euro klaar. Ik had al kabels, stuurtje en pen en wielen liggen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 06 okt 2014 10:19

Klinkt goed! Groep heb je wel gekocht dus? Hoe heb je de kleur gerealiseerd?
Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 okt 2014 10:47

JM_H schreef:Klinkt goed! Groep heb je wel gekocht dus? Hoe heb je de kleur gerealiseerd?
Nou groep wil ik het niet noemen: samen met het frame kon ik 9 speed Ultegra STI shifters overnemen (€ 15,00) en een sora crank (€ 20,00) en een voorderailleur. De crank heb ik gesloopt (beetje onhandig en onoplettend geweest), maar dat gaf mij het recht om een CX crank te kopen, shimano CX-50. Verder heb ik een 105 achterderailleur aangeschaft. Aangezien ik op mijn andere fietsen met campa rijd, en ik niet de body van de zonda's wilde vervangen, heb ik veloce 9speed cassette gemonteerd. Dit samenraapsel schakelt perfect en geeft geen krimp tijdens gestuiter door het bos.

Het frame heb ik goed schoongemaakt en daarna gespoten met plastidip (eerst een witte onderlaag en daarna het fluorescerende groen). Plastidip is een soort van rubber coating uit de auto-industrie wat je makkelijk kan verwijderen. Volgend jaar ben ik plan het frame te laten poedercoaten.

Zag overigens net in het draadje te koop gevraagd een linkje naar nieuwe Cube cross frames voor € 100,00. Dat kan een mooie basis zijn voor een project.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 06 okt 2014 10:54

Bedankt voor je uitleg! Plastidip ben ik al eerder tegengekomen. Had je hier zelf al ervaring mee? Hoeveel heb je uiteindelijk nodig gehad?

Cube kwam ik zojuist ook tegen. Ik ga mij eens verdiepen in de afmetingen van mijn lichaam, huidige fiets en de Cube frames. Al denk ik dat ik met een gebruikte fiets en wat vervangen waar nodig goedkoper uit zal zijn.
Afbeelding

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 okt 2014 11:14

JM_H schreef:Bedankt voor je uitleg! Plastidip ben ik al eerder tegengekomen. Had je hier zelf al ervaring mee? Hoeveel heb je uiteindelijk nodig gehad?

Cube kwam ik zojuist ook tegen. Ik ga mij eens verdiepen in de afmetingen van mijn lichaam, huidige fiets en de Cube frames.
Geen ervaring. Ik zag in China topic plastidip voorbijkomen als goedkoper alternatief voor poedercoating. Ik had een busje wit en busje groen nodig. Twee zaken moet je in de gaten houden: de vorm van de 'spuitmond', zodat je met name op je frame in plaats van er langs spuit. En er iets achter houden. Plastidip stolt razendsnel, waardoor bijvoorbeeld kleine bolletje terecht komen op andere delen van het frame.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 okt 2014 11:16

body schreef:Afbeelding

Mijn crossertje
Ik zat te kijken naar de wielen waarmee je rijdt: volgens mij zijn het campa's, maar in dat geval ben ik 'lost'...... Het lijkt alsof je voorwiel G3 geslaakt is en je achterwiel traditioneel.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 06 okt 2014 11:23

Het zijn Campagnolo Vento CX wielen
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 okt 2014 11:28

body schreef:Het zijn Campagnolo Vento CX wielen
Kijk aan. Campa heeft gekozen voor een ander spaak patroon voor CX. Mooie wieltjes.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16728
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 09 okt 2014 23:12

Gisteren mijn nieuwe tweedehands Ridley Crossbow met 105 5500 groep opgehaald. De eerste kilometer voelden goed. De maat is in ieder geval perfect.

Afbeelding

Er zat ook nog een setje Racing 7's bij met wegbandjes:

Afbeelding

En het spuitschema past perfect bij mijn Colnago (ik weet dat tribals hopeloos uit de mode zijn maar ik heb ze in ieder geval niet op mijn lijf staan :mrgreen: ):

Afbeelding

En het past ook nog een goed bij mijn konijn:

Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 10 okt 2014 00:02

Ziet er snel uit...............dat konijn :lol:
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Plaats reactie