Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 27 aug 2009 16:18

Stantje, bedankt voor je tip, ik zal kijken wat ik ermee kan. Ik breng hem over een week zowiezo terug voor een servicebeurt, dan kunnen ze er bij rose ook naar kijken.

Verder nog twee vragen:
Bij vervoer achterop de auto is blijkbaar een steentje tegen de bovenbuis aangekomen en een stukje lak is weg.
1) Ik heb begrependat het met een autolakstift is te repareren. Heeft iemand idee waar ik dit materiaal kopen kan?
2) Zou je je fiets met iets moeten inpakken met een hoes of iets dergelijks bij vervoer op de fietsdrager en zo jaa, waar zijn deze te verkrijgen?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 27 aug 2009 16:31

Bij de Halfords hebben ze prima autolak. Kleine flesjes met een kwastje erin (net zoals bij Tipex). Kost rond de 6 euro dacht ik zo. Altijd handig om in de kleuren van je fiets in je schuur te hebben liggen.

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 28 aug 2009 15:33

reinier10 schreef:Nu 700 km gereden en sinds een week kraakt mijn pro sl nogal luid. Ik heb het idee dat het vanuit het bracket of de voorbladen komt. Vooral bij kracht zetten is het duidelijk hoorbaar, iemand enig idee wat dit kan zijn en belangrijker nog hoe dit op te lossen?


Ik kan vertellen exact zelfde probleem te hebben gehad. Het is je zadelpen, die moet je opnieuw schoonmaken eruit halen en opnieuw schoonmaken en invetten.

Kijk maar als je op je pedalen staat om te sprinten hoor je als het goed is het geluid niet.

succes

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 28 aug 2009 16:25

robbey, had best gekund, maar juist wanneer ik op de pedalen ga staan is het kraken het duidelijkst te horen. Dan zal het toch niet de zadelpen zijn :) Heb rose inmiddels geinformeerd en bij de servicebeurt zullen ze ernaar kijken. volgens hen kon ik er nog wel mee fietsen. da's maar goed ook want morgen start ik le criquelion, ben benieuwd.

jc14
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:02

jc14 28 aug 2009 16:57

Hey Reinier10,

Ik heb ook een kraak en de volgende acties ondernomen: andere pedalen, andere as, andere zadelpen, plaatjes in sidi's vastgezet -> geen effect. Vandaag was de kraak opeens weg na een buitje, maar ik weet zeker dat het terugkomt. Ik verdenk momenteel de klemband van de voorderailleur :-(

Groeten van Johan

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 28 aug 2009 17:22

Nou Johan, da's niet zo mooi dus. Wellicht helpt dit topic

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=32837

franky.g
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 sep 2004 14:52

franky.g 28 aug 2009 21:28

JC14 schreef:Hey Reinier10,

Ik heb ook een kraak en de volgende acties ondernomen: andere pedalen, andere as, andere zadelpen, plaatjes in sidi's vastgezet -> geen effect. Vandaag was de kraak opeens weg na een buitje, maar ik weet zeker dat het terugkomt. Ik verdenk momenteel de klemband van de voorderailleur :-(

Groeten van Johan


zit er een quiklink op jouw ketting ?
franky.g

jc14
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:02

jc14 28 aug 2009 22:29

Dat wel, maar het is een regelmatige kraak op het ritme van de pedaalslag.

stantje
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 jul 2009 23:10

stantje 28 aug 2009 22:36

@reinier10
De reden dat ik mijn tips heb gegeven is dat ik spreek uit ervaring, dan wel met mijn MTB. Ik had net hetzelfde, een krakend geluid als ik een bepaalde drukkracht op de trappers uitoefende. Niks hielp, trappers en trapas vervangen, en bij mij was ook het geluid verdwenen als het regende. Om het euvel te zoeken ben ik dan beginnen smeren met WD40 bij droog weer om de regen te simuleren, 1 onderdeel per rit. Uiteindelijk had ik prijs. Het was de trapper aan de linkerkant. Hoewel die goed vast zat kraakte hij toch. De reden was dat het gat in de cranck iets te ruim was. Je spreekt hierwel over hoogstens een paar hondersten van een mm, maar toch liet dit toe dat de bout/as van de trapper een miniscuul bewegingkje maakte bij het kracht zetten, ook al stond de trapper ogenschijnlijk goed vast. Verder aantrekken had geen zin omdat je uiteindelijk de schroefdraad in de cranck gaat beschadigen. Nogmaals het wrikken van ijzer op ALU maakt redelijk wat lawaai. Volgens mij moet je naar zoiets zoeken. Nog iets, fietsenmakers durven dergelijk probleem nogal eens te lijf gaan door de krakende onderdelen te demonteren, in te vetten en dan terug te monteren. Dit helpt. Het einge probleem is dat het in de meeste gevallen alleen maar tijdelijk is.

ericj
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 sep 2006 23:25

ericj 29 aug 2009 14:11

Ik heb een racefiets en MTB van Red Bull, en kan niet anders zeggen dat de service van Rose meer dan voortreffelijk is. Een kapot wiel van mijn MTB is vorig jaar vlot vervangen (binnen de garantieperiode), en vandaag ontving ik twee nieuwe Easton Circuit wielen ter vervanging van scheurtjes in de velg van de standaard Xtreme Light wheels. Erg netjes afgehandeld! Ik had zelf al andere wielen aangeschaft, dus de Circuits zijn eventueel te koop (zie verkooptopic).

Eric

reinier10
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 feb 2009 00:13

reinier10 30 aug 2009 13:12

Stantje, dankjewel voor de duidelijke uitleg. De fiets gebruik ik voorlopig alleen met goed weer, dus of het kraken stopt als het regent weet ik niet. Blijft onverlet dat ik je tip prima kan opvolgen en dat ga ik ook zeker doen als het kraken niet stopt. Nogmaals dank.

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 30 aug 2009 14:24

De mijne is besteld vrijdagavond en wordt binnen drie weken verwacht.

Pro sl 3000, versie 2010, maat 61 in wit/zwart. Ritchey afmontage en mavic cc slr wielen.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie