Pagina 108 van 610

Geplaatst: 20 apr 2008 21:14
door havana
Hier een update van mijn Bianchi, die vanmorgen enkele nieuwe onderdelen heeft gekregen waarvan het nieuwe crankstel de belangrijkste.

Afbeelding

Afbeelding

Build list:

Frame: Bianchi 1885 (2005) 57 cm
Vork: Deda alu/carbon
Balhoofd: Cane Creek
Remmen: Shimano Ultegra
Shifters: Shimano Ultegra 10v
Kabels: Shimano grey
Cassette: Shimano Ultegra 12-23
Ketting: Shimano Ultegra 10v met connex schakel
Crankstel: Campagnolo Chorus 2006 compact
Kettingbladen: Campa 50T en TA Nerius 39T
Trapas: Campagnolo Chorus 2006 (vierkant)
Voorderailleur: Shimano Ultegra 10v
Achterderailleur: Shimano Ultegra 10v
Stuurlint: Selev (zwart)
Bidonhouders: Tacx Tao
Computer: Polar s725X
Wielen: Easton Vista
Banden: Continental Grandprix 4000s
Zadelpen: ITM 101 31.6 mm (zonder logo's)
Stuurpen: PRO PLT 140mm (zonder logo's)
Stuur: ITM carbon
Zadel: Specialized Toupé 130 mm
Pedalen: Shimano SPD-SL Ultegra

Gewicht (incl. computer): 9,02 (was 9,18 met FC-700 crank)

Er zitten de komende tijd meer updates in de planning :D

Geplaatst: 20 apr 2008 21:28
door Zorro
Hoi,

Ik zie je vaak aanmerkingen maken over te grote/kleine frames etc. maar je zadel kan echt niet verder naar achter zo lijkt het en die ultra lange stuurpen strekt de zaak nog verder. Maar hij staat te koop zie ik ;)
Was die Bianchi wel een goed frame voor je als je de zaak zo moet rekken?

Mvg, Zorro

Geplaatst: 20 apr 2008 21:30
door havana
Frame kan inderdaad een maat groter (gaat komende winter ook gebeuren!). Heeft helaas bijna 6.000 km geduurd voordat ik erachter kwam dat ik langer moest zitten .... (dacht dat rugklachten er nu eenmaal bij hoorden...).

Overigens staat het zadel precies op het midden van de brug, de foto is een beetje vertekend (en de zadelpen heeft veel setback)

Geplaatst: 20 apr 2008 21:34
door lvgh
Ziet er goed uit met die nieuwe crank! :) Heb jij zo'n lang bovenlijf trouwens? Lange stuurpen en veel setback duiden daar wel op in elk geval..

Geplaatst: 20 apr 2008 21:36
door havana
Volgens mij heb ik een niet bijzonder lang bovenlijf; mijn bbl is 87 cm en ik ben zelf 1.82m. Wat ik wel heb is een zwakke rug, waardoor ik lang moet zitten (zoals gezegd duurde het ff voordat ik daar achter was...)

Geplaatst: 20 apr 2008 21:37
door rezne
Chorus crankstel staat super Havana! Campa (deels) + Bianchi is een mooie combo.

De positie van het zadel wordt, volgens mij, een beetje vertekend door de zadeltas. Mijn zadeltje staat overigens bijna tot het stopstreepje. Neemt niet weg dat je wel een lange zit hebt/of lijkt te hebben op dit frame.


edit: wat jij dus ook al zei, over t zadel ;)

Geplaatst: 20 apr 2008 21:37
door buzz
Alleen die twee transponders vind ik nogal lomp, maar verders een mooie strakke fiets, Havana. Op wat voor een standaard leunt ie eigenlijk? Ziet er wel stabiel uit. (Gebruik zelf zo'n wankelige ijzeren driepoot.)

Geplaatst: 20 apr 2008 21:39
door havana
Standaard is een Xtreme, huismerk van Rose. Kostte iets van 10 euro.

Cadanssensor had ik liever op de achtervork gehad maar het signaal is helaas niet sterk genoeg.

Komende tijd komen er meer updates en komende winter dus een nieuw frame (met langere bovenbuis ;) ). De meeste onderdelen zullen van de Bianchi komen.

Geplaatst: 20 apr 2008 21:48
door specliffeddes
Ziet er fraai uit havana. Ik heb enige tijd terug mijn Shimmy compact tijdelijk verruild voor een Chorus met buitenlagers. Wat betreft uitstraling een vooruitgang, maar ik bemerkte nauwelijks verschil. Heb jij al kunnen bemerken dat die "buitenboordrommel", zoals jij het noemt, het inderdaad aflegt tegen binnenboordlagers?

Geplaatst: 20 apr 2008 22:35
door havana
Specliffeddes schreef:Ziet er fraai uit havana. Ik heb enige tijd terug mijn Shimmy compact tijdelijk verruild voor een Chorus met buitenlagers. Wat betreft uitstraling een vooruitgang, maar ik bemerkte nauwelijks verschil. Heb jij al kunnen bemerken dat die "buitenboordrommel", zoals jij het noemt, het inderdaad aflegt tegen binnenboordlagers?


Dank :) Twee dingen zijn meteen duidelijk: a) de crank loopt véél soepeler als ik deze een zwieper geef b) tijdens het fietsen loopt de crank geruisloos, geen gepiep of gekraak. Nu was mijn herstelritje van vandaag niet meteen de ultieme test, maar ik heb er goed vertrouwen in.

@ GastheerG: de shifters zullen binnenkort geupdate worden maar of jij er blij van wordt vraag ik me af (al wordt het geen Shimano) ;) Huis is overigens van de schuin-onderburen en staat te koop voor een belachelijk bedrag. Huizenmarkt is totaal crazy de laatste tijd hier.