Colnago
Plieger heeft alle Colnagoframes en kan je ongetwijfeld helpen. Kijk even op de vorige bladzijde. Daar zie je mijn C50 waar ik helemaal blij mee ben. www.pliegersport.nl
Plieger kan je tot in detail vertellen wat de verschillen zijn tussen de CLX CX1, C50 en de EPS. Neem wel de tijd voor een afspraak want op koopavonden (ma en vr) en zaterdag is het druk. Ik ben zelf op een dinsdagochtend geweest en dan hebben ze alle tijd.
Ik kan je het volgende vertellen over de frames:
De EPS is hét topframe van Colnago. Het heeft de meest uitgebalanceerde verhouding tussen comfort en stijfheid. Bestaat uit carbonbuizen die in Italië worden verluimd tot een frame
De C50 is er net uit maar is meer gericht op comfort wat voor mij als tourder ideaal is. Wat rijdt ie goed zeg! Ook 100% Italiaans en verlijmd en wordt ook in 2010 nog steeds in de USA verkocht.
De CX1 is een harde stijve fiets uit een monocoque, is als een chocolade paashaas aanelkaar gelijmd. Stoer ding maar wel modern. Moet je van houden maar ik vind het een beremooi ding.
De CLX is een wat zachter rijapparaat en ik denk dat je als je van de C40 afkomt dat dit geen echte verbetering biedt. Maar ik heb nooit op de CLX gereden dus ik haal alleen maar aan wat ik her en der heb gehoord. CLX heeft een moderne look, niets mis mee alleen als je niet van SL houdt dan zou ik deze niet nemen. Heb je een budget van +/- 3000 dan is dit wel een mooi alternatief
Wat betreft de kleuren. De CX1 zou ik neverdenooit in het zwart nemen. Op de bovenbuis loopt een lijmnaad van carbon. Heel heel lelijk. Bij de witte of witrode variant is dat overschilderd en heb je er geen last van. Plieger had tot vorige week een CX1 in wit en roodwit staan. De EPS heeft hij in zwart, witzwart en nog een paar kleuren staan. Overigens denk ik dat Plieger ook wel een mooie prijs wil geven als je C40 nog in behoorlijke staat is
Nogmaals, ik ben geen fietsenmaker en niet deskundig. Ik schrijf alleen op wat ik heb vernomen. Ik werk niet bij Plieger. Ze helpen me daar goed. Ik merk wel op dat ik heel, heel blij ben met mijn C50. Wat een wereldfiets!
Plieger kan je tot in detail vertellen wat de verschillen zijn tussen de CLX CX1, C50 en de EPS. Neem wel de tijd voor een afspraak want op koopavonden (ma en vr) en zaterdag is het druk. Ik ben zelf op een dinsdagochtend geweest en dan hebben ze alle tijd.
Ik kan je het volgende vertellen over de frames:
De EPS is hét topframe van Colnago. Het heeft de meest uitgebalanceerde verhouding tussen comfort en stijfheid. Bestaat uit carbonbuizen die in Italië worden verluimd tot een frame
De C50 is er net uit maar is meer gericht op comfort wat voor mij als tourder ideaal is. Wat rijdt ie goed zeg! Ook 100% Italiaans en verlijmd en wordt ook in 2010 nog steeds in de USA verkocht.
De CX1 is een harde stijve fiets uit een monocoque, is als een chocolade paashaas aanelkaar gelijmd. Stoer ding maar wel modern. Moet je van houden maar ik vind het een beremooi ding.
De CLX is een wat zachter rijapparaat en ik denk dat je als je van de C40 afkomt dat dit geen echte verbetering biedt. Maar ik heb nooit op de CLX gereden dus ik haal alleen maar aan wat ik her en der heb gehoord. CLX heeft een moderne look, niets mis mee alleen als je niet van SL houdt dan zou ik deze niet nemen. Heb je een budget van +/- 3000 dan is dit wel een mooi alternatief
Wat betreft de kleuren. De CX1 zou ik neverdenooit in het zwart nemen. Op de bovenbuis loopt een lijmnaad van carbon. Heel heel lelijk. Bij de witte of witrode variant is dat overschilderd en heb je er geen last van. Plieger had tot vorige week een CX1 in wit en roodwit staan. De EPS heeft hij in zwart, witzwart en nog een paar kleuren staan. Overigens denk ik dat Plieger ook wel een mooie prijs wil geven als je C40 nog in behoorlijke staat is
Nogmaals, ik ben geen fietsenmaker en niet deskundig. Ik schrijf alleen op wat ik heb vernomen. Ik werk niet bij Plieger. Ze helpen me daar goed. Ik merk wel op dat ik heel, heel blij ben met mijn C50. Wat een wereldfiets!
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:Plieger heeft alle Colnagoframes en kan je ongetwijfeld helpen. Kijk even op de vorige bladzijde. Daar zie je mijn C50 waar ik helemaal blij mee ben. http://www.pliegersport.nl
Plieger kan je tot in detail vertellen wat de verschillen zijn tussen de CLX CX1, C50 en de EPS. Neem wel de tijd voor een afspraak want op koopavonden (ma en vr) en zaterdag is het druk. Ik ben zelf op een dinsdagochtend geweest en dan hebben ze alle tijd.
Ik kan je het volgende vertellen over de frames:
De EPS is hét topframe van Colnago. Het heeft de meest uitgebalanceerde verhouding tussen comfort en stijfheid. Bestaat uit carbonbuizen die in Italië worden verluimd tot een frame
De C50 is er net uit maar is meer gericht op comfort wat voor mij als tourder ideaal is. Wat rijdt ie goed zeg! Ook 100% Italiaans en verlijmd en wordt ook in 2010 nog steeds in de USA verkocht.
De CX1 is een harde stijve fiets uit een monocoque, is als een chocolade paashaas aanelkaar gelijmd. Stoer ding maar wel modern. Moet je van houden maar ik vind het een beremooi ding.
De CLX is een wat zachter rijapparaat en ik denk dat je als je van de C40 afkomt dat dit geen echte verbetering biedt. Maar ik heb nooit op de CLX gereden dus ik haal alleen maar aan wat ik her en der heb gehoord. CLX heeft een moderne look, niets mis mee alleen als je niet van SL houdt dan zou ik deze niet nemen. Heb je een budget van +/- 3000 dan is dit wel een mooi alternatief
Wat betreft de kleuren. De CX1 zou ik neverdenooit in het zwart nemen. Op de bovenbuis loopt een lijmnaad van carbon. Heel heel lelijk. Bij de witte of witrode variant is dat overschilderd en heb je er geen last van. Plieger had tot vorige week een CX1 in wit en roodwit staan. De EPS heeft hij in zwart, witzwart en nog een paar kleuren staan. Overigens denk ik dat Plieger ook wel een mooie prijs wil geven als je C40 nog in behoorlijke staat is
Nogmaals, ik ben geen fietsenmaker en niet deskundig. Ik schrijf alleen op wat ik heb vernomen. Ik werk niet bij Plieger. Ze helpen me daar goed. Ik merk wel op dat ik heel, heel blij ben met mijn C50. Wat een wereldfiets!
C50 frame staat nog wel op de prijslijst van codagex, dus frame zal nog wel te leveren zijn
Hartelijk dank voor de uitgebreide adviezen, daar ben ik bijzonder blij mee.
Een goed advies van een fietsenmaker stel ik ook op prijs, dus op naar Pflieger in Meerkerk(hoe ik daar vanuit Den Haag moet komen, dat weet ik ook niet, want ik heb geen auto en doe alles op de fiets).
Als ik alle adviezen nog eens lees, lijkt een EPS de beste keus, en voor wat de kleur betreft moet ik dan maar hopen dat de fietsenmaker dat via de importeur kan regelen. En zo volgt automatisch weer een vraag: stel dat de gewenste kleur in Cambiago besteld moet worden, hoe lang is dan de wachttijd? En hoe groot is het risico dat de gewenste kleur niet geleverd wordt? Zo las ik ergens op internet het verhaal van een Amerikaan die ook zijn bestelde kleur niet kreeg, heel vervelend lijkt me dat. Als je je bedenkt dat zo'n fiets een flinke bom duiten kost, die je maar een keer in de zoveel jaar kunt uitgeven, dan loop je liever geen risico.
En dan nog een vraag die ik hier, op de Colnago-fansite, hopelijk wel mag stellen(maar of ik een antwoord krijg...). Er is altijd de mogelijkheid dat ik er niet uit kom gezien de prijs van de complete fiets en de kleurstelling en dat ik moet uitkijken naar een alternatief voor de Colnago, wat is dan een goede tweede keus? De Bianchi 925 T Cube Carbon lijkt me wel wat, zeker als je let op het 'individuele programma' dat Bianchi via zijn website aanbiedt. En de Cervélo R3 moet ook een wonder fiets zijn, al komt die niet zo snel in aanmerking omdat ik de kleurencombinatie wit-zwart-rood, zoals die te zien was op de Bike Motion, niet mooi vindt. Het blijft toch opmerkelijk dat ook deze fabrikant de kleinste wens van de klant(een iets andere kleurencombinatie) niet aan kan: weet iemand de reden?
Eén troost blijft over: morgen is het droog en zonnig en dan kunnen we dus nog een keer een tochtje maken op de wereldfiets die Colnago C-40 heet.
Een goed advies van een fietsenmaker stel ik ook op prijs, dus op naar Pflieger in Meerkerk(hoe ik daar vanuit Den Haag moet komen, dat weet ik ook niet, want ik heb geen auto en doe alles op de fiets).
Als ik alle adviezen nog eens lees, lijkt een EPS de beste keus, en voor wat de kleur betreft moet ik dan maar hopen dat de fietsenmaker dat via de importeur kan regelen. En zo volgt automatisch weer een vraag: stel dat de gewenste kleur in Cambiago besteld moet worden, hoe lang is dan de wachttijd? En hoe groot is het risico dat de gewenste kleur niet geleverd wordt? Zo las ik ergens op internet het verhaal van een Amerikaan die ook zijn bestelde kleur niet kreeg, heel vervelend lijkt me dat. Als je je bedenkt dat zo'n fiets een flinke bom duiten kost, die je maar een keer in de zoveel jaar kunt uitgeven, dan loop je liever geen risico.
En dan nog een vraag die ik hier, op de Colnago-fansite, hopelijk wel mag stellen(maar of ik een antwoord krijg...). Er is altijd de mogelijkheid dat ik er niet uit kom gezien de prijs van de complete fiets en de kleurstelling en dat ik moet uitkijken naar een alternatief voor de Colnago, wat is dan een goede tweede keus? De Bianchi 925 T Cube Carbon lijkt me wel wat, zeker als je let op het 'individuele programma' dat Bianchi via zijn website aanbiedt. En de Cervélo R3 moet ook een wonder fiets zijn, al komt die niet zo snel in aanmerking omdat ik de kleurencombinatie wit-zwart-rood, zoals die te zien was op de Bike Motion, niet mooi vindt. Het blijft toch opmerkelijk dat ook deze fabrikant de kleinste wens van de klant(een iets andere kleurencombinatie) niet aan kan: weet iemand de reden?
Eén troost blijft over: morgen is het droog en zonnig en dan kunnen we dus nog een keer een tochtje maken op de wereldfiets die Colnago C-40 heet.
Pliegersport zit in Meerkerk. Vanaf Den Haag kun je met de fiets het mooist via de Graafstroom in de Alblasserwaard gaan. Als je een deel per spoor wilt afleggen dan stapje uit op station Gorinchem en dan fiets je langs het Merwedekanaal richting Vianen. Na 12 km kom je in Meerkerk en vlak voor het centrum aan de Westzijde van de dijk ligt Pliegersport.
De EPS is de bese Colnago, met alle prijsconsequenties van dien. Die EPS is duur. Wat voor kleur zocht je nu precies? Die zwartwitte?
De EPS is de bese Colnago, met alle prijsconsequenties van dien. Die EPS is duur. Wat voor kleur zocht je nu precies? Die zwartwitte?
Camerig is prachtig!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Let eens op mijn onderschrift, ik ben echt een colnago-fan.
Maar nog geen momentje spijt (vanwege geometrie) overstap naar Pinarello, de Prince bevalt zeker net zo goed... zo niet beter dan de C50 waar ik hiervoor op reed!
Kies vooral wat jezelf mooi vind, en wat goed past bij je qua geometrie, echt slechte fietsen zijn er niet in deze prijscategorie!
@ Gijs01 Even een correctie de EPS is niet duur, het is veel geld!!
Maar nog geen momentje spijt (vanwege geometrie) overstap naar Pinarello, de Prince bevalt zeker net zo goed... zo niet beter dan de C50 waar ik hiervoor op reed!
Kies vooral wat jezelf mooi vind, en wat goed past bij je qua geometrie, echt slechte fietsen zijn er niet in deze prijscategorie!
@ Gijs01 Even een correctie de EPS is niet duur, het is veel geld!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Als je al 8 jaar tevreden op de C40 rijdt dan ben je niet iemand (denk ik dan ) die om de haverklap het nieuwste van het nieuwste moet hebben.
Spaar dan liever even door (als dat nodig is) en koop wat je echt wilt.
Dan zou ik zeggen, zoek eerst naar een dealer waar je evt even kunt proberen?
Weet je ook gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Zoals al aangegeven kun je bij Colnago alles naar wens laten bouwen, spuiten, maar dat heeft z'n prijs ( tijd en geld).
Dat Cervelo geen andere kleuren aanbied heeft waarschijnlijk met hun manier van produceren te maken.
Waarschijnlijk zijn ze net te groot of juist net te klein om nog individuele fietsen te bouwen ( alles komt per slot uit het verre oosten)
Ze bestellen dus in een keer een produktie waar geen ruimte in zit voor afwijkingen.
Het frame in een eigen kleurstelling laten spuiten kan wel.
Ze hebben op de website een adres waar de volledige fabrieksgarantie ( levenslang) gehandhaaft blijft als je je frame daar laat overspuiten.
http://www.hottubes.com/ShopWebSite/Cervelo's Custom Paint Program.html
(link werkt in mijn browser niet, copieren en plakken wel. )
Spaar dan liever even door (als dat nodig is) en koop wat je echt wilt.
Dan zou ik zeggen, zoek eerst naar een dealer waar je evt even kunt proberen?
Weet je ook gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt.
Zoals al aangegeven kun je bij Colnago alles naar wens laten bouwen, spuiten, maar dat heeft z'n prijs ( tijd en geld).
Dat Cervelo geen andere kleuren aanbied heeft waarschijnlijk met hun manier van produceren te maken.
Waarschijnlijk zijn ze net te groot of juist net te klein om nog individuele fietsen te bouwen ( alles komt per slot uit het verre oosten)
Ze bestellen dus in een keer een produktie waar geen ruimte in zit voor afwijkingen.
Het frame in een eigen kleurstelling laten spuiten kan wel.
Ze hebben op de website een adres waar de volledige fabrieksgarantie ( levenslang) gehandhaaft blijft als je je frame daar laat overspuiten.
http://www.hottubes.com/ShopWebSite/Cervelo's Custom Paint Program.html
(link werkt in mijn browser niet, copieren en plakken wel. )
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Veel colnago's voor de Benelux worden in België gelakt,
bij Bellspray
neem anders eens contact op met hun om te weten als ze de gewenste kleur kunnen lakken, normaal lakken ze alle colnago kleuren van de laatste jaren.
bij Bellspray
neem anders eens contact op met hun om te weten als ze de gewenste kleur kunnen lakken, normaal lakken ze alle colnago kleuren van de laatste jaren.
Groetjes
Er ging iets fout bij de post van 9:53(al is het hier een uur later).
De kleuren van de Colnago frames zoals ze afgebeeld staan in de catalogus voor 2010 vind ik niet zo mooi. En als zo'n EPS dan zo veel kost en hij is niet naar je zin, dan kijk ik toch nog even verder naar een kleur en frame dat me wel bevalt. Ik moet er tenslotte weer een aantal jaren mee doen.
Bellspray lijkt een goede tip, bedankt.
Weet iemand iets over het '928 T cube carbon' frame van Bianchi? Heeft iemand ervaring met een 'hospitality visit' aan de fabriek in Treviglio?
De kleuren van de Colnago frames zoals ze afgebeeld staan in de catalogus voor 2010 vind ik niet zo mooi. En als zo'n EPS dan zo veel kost en hij is niet naar je zin, dan kijk ik toch nog even verder naar een kleur en frame dat me wel bevalt. Ik moet er tenslotte weer een aantal jaren mee doen.
Bellspray lijkt een goede tip, bedankt.
Weet iemand iets over het '928 T cube carbon' frame van Bianchi? Heeft iemand ervaring met een 'hospitality visit' aan de fabriek in Treviglio?
-
- Forum-lid
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56
Hallo iedereen!
Mijn vader heeft een colnago extreme power en ik heb er de volgende vraag over;
Hij is overlaatst gevallen en daardoor is zijn pad(achterderailleurhanger) eraf gegaan...
Nu is zijn vraag of dit lang duurt om dit te maken bij colnago (wordt dit in codagex gemaakt of gaat dit terug naar italie?) en wat zou de prijs hier ongeveer van zijn?
mvg
Mijn vader heeft een colnago extreme power en ik heb er de volgende vraag over;
Hij is overlaatst gevallen en daardoor is zijn pad(achterderailleurhanger) eraf gegaan...
Nu is zijn vraag of dit lang duurt om dit te maken bij colnago (wordt dit in codagex gemaakt of gaat dit terug naar italie?) en wat zou de prijs hier ongeveer van zijn?
mvg