Pagina 108 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 20 mei 2016 14:47
door Orlok
Simone2011 schreef:Hallo ,
Ik ben van plan om de volgende wielen te bestellen bij Helin Liu
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 47279.html
Nu staat er dat je een aantal opties (zoals 3 k en kleur van de spaken) moet doorgeven. Moet je deze opties in het betaal proces doorgeven?
Alvast bedankt
Zowel tijdens het betaaalproces als na betaling kan je je keuzes doorgeven. Maar je kan ook vooraf al e.e.a. afspreken met Helin Liu.!
Enfin, mocht je tubeless willen gaan rijden dan adviseer ik toch minimaal een 23mm (16C) of zelfs een 25mm (18C) velg te nemen omdat anders er (te) weinig ruimte - 20,5mm is 11C - overblijft voor het ventiel.!
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 20 mei 2016 15:56
door Simone2011
Tubeless hoeft voor mij niet zozeer.
Dan is dit waarschijnlijk wel een goede optie?
http://nl.aliexpress.com/store/product/ ... 34791.html
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 20 mei 2016 21:16
door db87
Ik heb ook wielen uit China gehaald bij Carbonspeedcycle (Helin Liu) via ebay.
Via paypal was ik 317,49 euro kwijt en het pakket is als sample verstuurd met een opgegeven waarde van 50 dollar, aan de postbode was ik 26,74 euro kwijt. Totaal dus 344,23 euro.
Ik had de bestelling op 7 mei geplaatst en op 20 mei binnen gekregen (indicatie was 1~21 Juni). Pakket was prima verpakt en was te volgen via track&trace.
Wielen vandaag pas binnen gekregen, mijn ervaringen zal ik later eens posten.
Voorheen reed ik met Shimano RS20 wielen. De 23mm Conti 4000s banden vallen mooi aerodynamisch om de nieuwe 25mm brede wielen. Eerste indruk is dat het er allemaal netjes uit ziet.
Foto's:
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 20 mei 2016 21:17
door joeptimmermans
In augustus 2014 heb ik een setje 60mm carbon clinchers gekocht bij Helin Liu. Rijd er nog geregeld mee, afgezien van een loslopende spaak probleemloos. Tevreden klant dus.
Omdat de wielen wel wat windgevoelig zijn, heb ik nu een 38 mm voorwiel erbij besteld. Los wiel bestellen bleek relatief duur, dus ik heb ook maar een achterwiel bijbesteld,alleen dan een van 88mm.
Zou ik kunnen volstaan met een ventielverlenger van 70 mm of heb ik er echt een nodig van 80?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 21 mei 2016 08:04
door Einstein
Mooie wielen.
Ik gebruik voor mijn 50mm velgen 80 mm ventiel. Je zult dit zeker nodig hebben.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mei 2016 09:31
door Stekkers
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mei 2016 10:06
door Roaldinio
De eerste is tubular en de tweede cilinder. Als je gewone draad of vouwbanden hebt moet je de tweede nemen.
Voor de rest geen ervaring met chinees carbon wielen.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mei 2016 10:15
door RonaldH76
Toch hoor ik weinig klachten?? Of horen we er niks van omdat men bang is dat er gezegd word; zie je wel,dat heb je met dat goedkope china spul ???
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mei 2016 10:50
door Roaldinio
Nee volgens mij rijden er stiekem best veel mensen op. Ik hoor ook eigenlijk alleen maar positieve feedback.
Voor een frame zou ik het persoonlijk niet doen, maar ook ik ben van plan om voor de polder een setje hoge carbon wielen uit china te halen, maar ga eerst een nieuwe fiets halen als het weer kortingseizoen is
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mei 2016 13:33
door JoostG
RonaldH76 schreef:Toch hoor ik weinig klachten?? Of horen we er niks van omdat men bang is dat er gezegd word; zie je wel,dat heb je met dat goedkope china spul ???
"generalisatie modus aan"
Goedkoop hoeft namelijk niets te zeggen over de kwaliteit. Dat producten direct China veel goedkoper zijn, heeft er voornamelijk mee te maken dat je direct bij de bron koopt. Op het moment dat er een merk, distributeur en retail tussen gaan zitten, zal eenzelfde product snel 3 tot 4 keer duurder worden. Geen $ 400,00 maar € 1200,00, nog steeds hetzelfde product.....
Een aantal Chinese aanbieders manifesteren zich al langere tijd via ali-express e.d.. Deze partijen zijn gaan inzien dat een goede reputatie en derhalve een goed product noodzakelijk zijn voor een gezonde bedrijfsvoering. Vanwege hun dagelijkse ervaring met de materialen beginnen ze ook steeds vaker zelf producten te ontwikkelen (zo hadden Chinese aanbieders eerder tubeless ready velgen dan de grote Westerse partijen). Verder zie je dat de beter bekend staande Chinese partijen zelf ook al hun producten testen volgens de Europese, Japanse en Amerikaanse normen. Regelmatig hoor ik als negatief geluid dat Chinezen niet zouden testen (uitvoerig), maar nergens blijkt dat uit. Verder lees je hier regelmatig op het forum over recalls van de grote partijen (blijkbaar ook niet zo goed getest) en dat je niet aan nieuwe producten (recent SRAM eTap) moet beginnen, aangezien die nog niet uitontwikkeld zijn (tja..).
Probleem blijft garantie: Chinezen zitten op afstand, vanwege de taalbarriere kan het lastig communiceren zijn, en ze verdienen absoluut minder aan het product en kosten (voor verzenden) zijn hoger, waardoor ze sneller de boot afhouden. Dat is dan de prijs die je zou betalen voor een significant goedkoper product.
"generalisatie modus uit"
Vraag wel af waarom je wel wielen zou doen/durven, en niet een frame?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mei 2016 21:02
door nijkie
Idd Joost,ik heb alleen velgen besteld zelf naven gekocht en in nl laten spaken.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 27 mei 2016 21:37
door rodeo
db87 schreef:Ik heb ook wielen uit China gehaald bij Carbonspeedcycle (Helin Liu) via ebay.
Welke wielen zijn dat precies, db87? Ik denk dat die ook wel zouden passen onder mijn fiets en ik vind ze erg goed staan onder de jouwe.