Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Wat is fout, wat kan echt niet?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 aug 2014 21:03

Nee ik; ik heb mbt schoenen en een sloeping freem.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6037
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 aug 2014 21:04

Heb je je zadelpen wel goed staan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 aug 2014 11:07

Volgens mij lees je dingen die er helemaal niet staan. Wie overtuigd nu een ander om GEEN helm op te zetten?

Ik twee kapotte helmen dit jaar en 1 ambulance broeder zei ook dat ik m'n leven aan m'n helm te danken had. Standaard tekst van die mannen. Heb hem nu drie keer gehoord.

Na m'n laatste zware crash zat ik pas weer 40km op de fiets en heb ik zonder helm aan een retro tocht in Italie deelgenomen. De column schrijfster (die me overigens eens heeft benaderd om omwille van die retro tochten - die je doorgaans zonder helm rijdt - een verhaal te komen houden in Holland Sport) stopt me door zo'n fietstochtje gelijk in een hokje.

Hokjesjournalistiek zitten we in dit land niet op te wachten, want het zorgt voor verdeeldheid.

Een echt sterke column zou zijn als ze het zelfde onderwerp aansnijd maar vanuit de verbinding naar een inzicht van de lezer gaat.

Nu is het populistisch hokjes vullen.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 12 aug 2014 11:58


Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4320
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 aug 2014 19:15

Dat is nauwelijks een wel/geen helm topic te noemen. Het is meer een bemoeizuchtig/veroordelend topic.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9150
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 aug 2014 21:50

Wat dus ECHT niet kan is dat oeverloos moralistisch gevingerwapper van helmfanboys dat overal op dit forum (en in real life) de kop op blijft steken. Wat mij betreft een instantane forumban voor de volgende moraalridder die het gelijk aan zijn kant meent te hebben. En volgens mij was de hele discussie precies hierom begonnen (ben je er nog, roos?), dus het cirkeltje is weer rond.






*Ik draag altijd een helm op de racefiets/MTB. Ben ook wel eens knetterhard op mijn kop gevallen (een stuk harder dan het vriendje van Egscholten), en toen was ik blij dat ik zo'n ding op had. En toch vind ik dat iedereen lekker zelf mag weten of hij/zij een helm opzet als er een rondje gefietst wordt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 aug 2014 11:12

53x11 schreef:Wat dus ECHT niet kan is dat oeverloos moralistisch gevingerwapper van helmfanboys dat overal op dit forum (en in real life) de kop op blijft steken. Wat mij betreft een instantane forumban voor de volgende moraalridder die het gelijk aan zijn kant meent te hebben. En volgens mij was de hele discussie precies hierom begonnen (ben je er nog, roos?), dus het cirkeltje is weer rond.






*Ik draag altijd een helm op de racefiets/MTB. Ben ook wel eens knetterhard op mijn kop gevallen (een stuk harder dan het vriendje van Egscholten), en toen was ik blij dat ik zo'n ding op had. En toch vind ik dat iedereen lekker zelf mag weten of hij/zij een helm opzet als er een rondje gefietst wordt.
Klopt helemaal, ik wijs ze er wel op als we als groep op pad gaan wordt er wel verwacht dat je een helm op doet.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 13 aug 2014 16:15

Ik lees dat stukje toch wat anders dan de meesten hier. Natuurlijk veroordeelt ze in het eerste gedeelte van haar stuk het niet dragen van een helm, dat mag. Ik neem daar zelf geen aanstoot aan, omdat ik altijd mijn helm netjes draag, dus misschien dat ik het daarom anders lees. Ze zegt ook dat ze niet in discussie gaat met de ongehelmde fietsers.

De volta zit in de alinea "Veertigplus", het begint zelfs klassiek met "Maar"; haar boodschap is dat degene die jong wil lijken door geen helm te dragen daardoor zijn leeftijd verraadt. Volgens haar zijn het namelijk m.n. de oudere rijders die zich "schuldig" maken aan het helmloos rijden.

Misschien is het meer iets voor het taaltopic....

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 13 aug 2014 19:56

53x11 schreef:(ben je er nog, roos?).
Ja hoor, ik ben er nog ik was even mijn nieuwe helm aan het inwijden...
Past goed bij mij, zowel qua merk als design, en past goed bij mijn tas! :D

Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2014 22:01

Zadeltas neem ik aan? ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 14 aug 2014 07:24

Jongens, Marijn snapt er niets van. We fietsen juist zonder helm om aan de jonkies te laten zien dat ze door een 40+ er af worden gefietst. Ben zelf 55, 35 jaar fietsen, begin '80 wedstrijden (deense helm :)). Verder fiets ik meestal alleen, maar in een groep of met deelname aan een tocht altijd met helm.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 aug 2014 08:40

LOL, meiden als Marijn fietsen rondjes om jou heen.....
Less is bore

Plaats reactie