Pagina 108 van 291

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 10 jun 2017 12:34
door Keezx
Crankstel bevalt me!

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 10 jun 2017 15:43
door Hanz Bé
mackersv2.0 schreef: 10 jun 2017 12:47 Veel te nieuwerwets voor jou Kees.
Vast niet, vierkantas!

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 10 jun 2017 17:34
door Keezx
Ik ben in het bezit van 2 carbon crankstellen uit deze eeuw, alleen geen Campagnolo....

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 15:10
door ericpeters
In voorbereiding op La Marmotte heb ik gisterenavond maar eens het Shimano kettingzaagblad met wolfstanden op mijn 65.1 met Campa gemonteerd.
Het lijkt, ondanks de afstand tussen derailleur en kleinste kransje, allemaal best goed te werken. Ik heb echter twijfels of ik niet een langere ketting moet monteren. Want ondanks dat ik nooit groot-groot tracht te schakelen sluit ik het niet uit dat dit kan gebeuren. De achterderailleur kan dit nog net aan maar staat dan heel strak.

AfbeeldingUntitled by Eric Peters, on Flickr
AfbeeldingUntitled by Eric Peters, on Flickr

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 15:11
door havana
Zomerfiets

K-Edge verwijderd i.v.m. aanschaf Wahoo

Winter/reserve/campingfiets

- 2 nieuwe Specialized Turbo buitenbanden gemonteerd
- 12 cm stuurpen weer omgewisseld voor 11 cm stuurpen
- klein beetje poetsen
- batterijen PM vervangen
- K-Edge verwijderd

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 16:25
door vincent75
ericpeters schreef: 13 jun 2017 15:10 In voorbereiding op La Marmotte heb ik gisterenavond maar eens het Shimano kettingzaagblad met wolfstanden op mijn 65.1 met Campa gemonteerd.
Het lijkt, ondanks de afstand tussen derailleur en kleinste kransje, allemaal best goed te werken. Ik heb echter twijfels of ik niet een langere ketting moet monteren. Want ondanks dat ik nooit groot-groot tracht te schakelen sluit ik het niet uit dat dit kan gebeuren. De achterderailleur kan dit nog net aan maar staat dan heel strak.
Advies: Ketting langer maken.
Liever bij Klein-Klein dat je ketting slap hangt dan bij Groot-Groot de derailleur in je achterwiel trekt. Ik heb ooit eens gezien dat dit gebeurde en kan je vertellen dat het een grote tering zooi oplevert. Spaken weg, derailleurpad kapot en einde fietstocht.

Het groot-groot schakelen gaat je waarschijnlijk nooit overkomen maar als je goed kapot zit boven op de Galibier en gaat schakelen in de afdaling is een foutje zo gemaakt.

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 16:43
door DDX
@havana; gewoon 2 nieuwe inserts kopen voor je k-edge en je kan wahoo gewoon op je k-edge gebruiken

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 16:59
door havana
Maar dat is een K-Edge XL en dan hangt ie wel erg ver voor het stuur.

Ik heb een extra mount besteld van Wahoo zelf.

De K-Edges houd ik wel ivm de Karoo.

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 17:05
door DDX
Ja mijn k-edge xl heb ik verkocht, moet nog een nieuwe k-edge bestellen daarvoor in de plaats.
De bolt mount ziet er toch net ff wat meer plastic uit. (en ik gebruik gopro mount op k-edge ook voor lamp)

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 18:41
door ericpeters
Ik heb nog zo een Japanse Rec Mount cnc-alu Garmin houder met Go-pro mount erop liggen. Ik vond die persoonlijk mooier dan de K-Edge maar ben overgestapt op de, minder mooie maar functionelere, Hide my bell.

Afbeelding

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 13 jun 2017 20:08
door redalert
Vandaag de laatste hand laten leggen aan de nieuwe Pinarello Dogma. Mijn voorvork afzagen maar overgelaten aan de vakman. Voor de rest opgebouwd met DI2. Klaar voor de Dreilaendergiro.

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 15 jun 2017 13:45
door Corny121
Ik had een tik... In mijn fiets dan, dat viel mij afgelopen week in Limburg op. Vandaag maar eens achterhalen waar het vandaan kwam dan. Uiteindelijk heb ik zo'n beetje heel de fiets uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet. Alles wat een nieuw likje vet nodig had dat ook gegeven. Nieuwe ketting er op. Alles weer afgesteld. Bleek ik nog steeds een tik te hebben. Bleek het stukje binnenkabel wat nog uit de voorderrie steekt verbogen te zijn en in contact te komen met mijn crank... Oeps, iets ingekort en rechtgebogen, nu weer geluidsvrij, op de standaard althans..