Cervélo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Toen reed ik ook al met spatborden
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Goed gespot, dat is de nieuwe R5 al zou die ook zomaar een nieuwe naam kunnen krijgen.
Als ze hem gewoon dezelfde TJV kleuren hadden gegeven was het minder snel opgevallen.
Kabels volledig weggewerkt, andere stays en de schuine buis lijkt ook kleiner / dunner..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Het wordt ook wel weer een keer tijd voor een nieuwe R5. Had hem eerlijk gezegd dit jaar al verwacht, samen met de lancering van de TJV teamfoto voor 2021.
Van de foto's geen schokkende wijzigingen, behalve kabels binnendoor. Hoeft ook niet, de huidige R5 is al een (ondergewaardeerde) topfiets, maar de concurrentie zoals de Tarmac SL7 probeert er toch iets meer hun eigen draai aan te geven.
Van de foto's geen schokkende wijzigingen, behalve kabels binnendoor. Hoeft ook niet, de huidige R5 is al een (ondergewaardeerde) topfiets, maar de concurrentie zoals de Tarmac SL7 probeert er toch iets meer hun eigen draai aan te geven.
[/quote]
Goed gespot, dat is de nieuwe R5 al zou die ook zomaar een nieuwe naam kunnen krijgen.
Als ze hem gewoon dezelfde TJV kleuren hadden gegeven was het minder snel opgevallen.
Kabels volledig weggewerkt, andere stays en de schuine buis lijkt ook kleiner / dunner..
[/quote]
inmiddels ook in de list of uci approved frames and forks. Overigens krijgt Tom meteen mooi materiaal, Gesink en Kruiswijk schieten foto's met armzalige 105 wieltjes. Teken dat er zeer binnenkort ook een nieuwe dura ace groep en wielen komen lijkt me zo.
Goed gespot, dat is de nieuwe R5 al zou die ook zomaar een nieuwe naam kunnen krijgen.
Als ze hem gewoon dezelfde TJV kleuren hadden gegeven was het minder snel opgevallen.
Kabels volledig weggewerkt, andere stays en de schuine buis lijkt ook kleiner / dunner..
[/quote]
inmiddels ook in de list of uci approved frames and forks. Overigens krijgt Tom meteen mooi materiaal, Gesink en Kruiswijk schieten foto's met armzalige 105 wieltjes. Teken dat er zeer binnenkort ook een nieuwe dura ace groep en wielen komen lijkt me zo.
Trainen kan je toch prima met 105!?Ivo W schreef: ↑11 jan 2021 12:03
Goed gespot, dat is de nieuwe R5 al zou die ook zomaar een nieuwe naam kunnen krijgen.
Als ze hem gewoon dezelfde TJV kleuren hadden gegeven was het minder snel opgevallen.
Kabels volledig weggewerkt, andere stays en de schuine buis lijkt ook kleiner / dunner..
inmiddels ook in de list of uci approved frames and forks. Overigens krijgt Tom meteen mooi materiaal, Gesink en Kruiswijk schieten foto's met armzalige 105 wieltjes. Teken dat er zeer binnenkort ook een nieuwe dura ace groep en wielen komen lijkt me zo.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Daar hoef je geen genie voor te zijn. Shimano bestaat dit jaar 100 jaar. De enige vraag die ik heb hoeveel nieuws gaat er komen naast dura Ace ook ultragra vernieuwing misschien zelfs 105 di2?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Denk niet dat er voorlopig een 105 Di2 komt. Ultegra Di2 is al niet aan te slepen en ook de nieuwe DA Di2 zal het komende jaar wel lastig verkrijgbaar zijn.
Als 105 DI2 had bestaan, had ik dat genomen ipv Ultegra DI2. Maar ik denk dat ze daarmee hun eigen markt zouden opeten. Dus zolang er geen concurrent komt met elektrisch op hetzelfde niveau als 105 zal het niet zo 1-2-3 komen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Het officieel verhaal is dat Shimano 2 fabrieken heeft, eentje voor Dura-Ace en Ultegra en een andere voor de rest, daarom dat het lastig zou zijn om een 105 DI2 te fabriceren. Lijkt me zever te zijn maar dat is volgend Shimano de reden.
Ik vind het ook erg belachelijk dat de DI2 duurder is dan de mechanische variant, de DI2 is namelijk (veel) goedkoper te fabriceren.
Nog een on-topic foto van WvA op zijn S5:
![Afbeelding](https://images.vrt.be/w1280hx/2021/01/11/07e821a6-5412-11eb-aae0-02b7b76bf47f.jpg)
Ik vind het ook erg belachelijk dat de DI2 duurder is dan de mechanische variant, de DI2 is namelijk (veel) goedkoper te fabriceren.
Nog een on-topic foto van WvA op zijn S5:
![Afbeelding](https://images.vrt.be/w1280hx/2021/01/11/07e821a6-5412-11eb-aae0-02b7b76bf47f.jpg)
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/11ccec/3/4/M/n/abcdijghij.png)