Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 13 jul 2016 17:18

Rodriguez rijd trouwens ook op een mooie custom fiets.
Maak joe woar

rob86
Forum-lid

rob86 13 jul 2016 17:32

RuudRuud schreef:
patmaessen schreef:Nieuwe aeroad met schijfremmen? Met de endurance idem, ook eerst zonder, nu nieuw model met schijf. Ben benieuwd wat er in Friedrichshaven gepresenteerd wordt. Kristoff had toch al een teaser geplaatst dacht ik.
Dat is toch geen nieuwe Aeroad? Ik verwacht ook dat er geen nieuw model komt. Wellicht een toevoeging van schijfremmen maar verder zal het bij afmontage en kleuren blijven lijkt me.
Hoogstens nieuwe (of additionele) kleuren verwacht ik.

De ultimate cf SL zal wel binnenkort wel geupdate worden denk ik, in lijn met de ultimate slx.

Tom Jacobs
Forum-lid

Tom Jacobs 13 jul 2016 18:28

Ok bedankt. Gisteren de zwarte 6.0 besteld, omdat de metor grey-lime uitverkocht was in mijn maat. Vandaag is die kleur wel weer beschikbaar vanaf september... achja ik bleef toch twijfelen over de kleur en met die witte decals vind ik de volledig zwarte ook een stuk mooier.

nick299
Forum-lid

nick299 13 jul 2016 18:36

kogelenberg schreef:Dat heeft de inflite

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dankjewel, en weet iemand dan ook welke spatborden hier op kunnen? het liefst zonder bagagerek.

en nog 1 vraag.

de inflite 9.0 heeft de tandwielverhoudig 36 46
de infilte 9.0S een verhouding van 52 36

Als ik nu puur alleen naar de tandwiel verhouding kijk, dus niet naar de banden want die kunnen vervangen worden. Welke is dan de beste voor mijn gebruik? Ik zal er hoofdzakelijk mee op de weg fietsen, maar zal er zeker af en toe ook mee in de bossen te vinden zijn. Alleen ik ga geen veldrijd wedstrijden fietsen.

LittleWhiteDog
Forum-lid

LittleWhiteDog 13 jul 2016 22:02

nick299 schreef:
kogelenberg schreef:Dat heeft de inflite

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Dankjewel, en weet iemand dan ook welke spatborden hier op kunnen? het liefst zonder bagagerek.

en nog 1 vraag.

de infilte 9.0S een verhouding van 52 36

Als ik nu puur alleen naar de tandwiel verhouding kijk, dus niet naar de banden want die kunnen vervangen worden. Welke is dan de beste voor mijn gebruik? Ik zal er hoofdzakelijk mee op de weg fietsen, maar zal er zeker af en toe ook mee in de bossen te vinden zijn. Alleen ik ga geen veldrijd wedstrijden fietsen.
52-36

ted038
Forum-lid

ted038 14 jul 2016 00:18

nick299 schreef: en nog 1 vraag.

de infilte 9.0S een verhouding van 36 52

Ja, banden kunnen vervangen worden ( kost gauw 80 euro voor biba-set?) , maar een crankstel ook ( ;)

Verschil is maar 1 "S" maar die "S" zal voor street/speed staan, want Het S model is meer een gravelracer/comfortracefiets ipv Cyclocrosser . Cassettebereik is erg breed ( 11-32) dus crankstel-keus zal an sich weinig uitmaken ivm genoeg overlap in beide gevallen, al moet je aardig doortrappen mocht je meer nodig hebben dan 46-11. De 46/36 is dan wel (voor)schakelluier te rijden ... ( tenzij je de cassette gaat vervangen door een met kleinere verschillen, ook/juist dan is de 36/46 ook beter om overlap over te houden )

Maar crankstel doet er eigenlijk niet toe, tenzij je racefietsers wilt gaan inhalen op de weg ( anders 46 voor voldoende namelijk)
Het "mee in de bossen te vinden zijn" is veel meer cruciaal, want wat doe je daar dan precies, en hoeveel daarvan ?
Als je van de grindpaden (of hard zand) af gaat / of al veel op grind/zandpaden rijdt, zou ik de 9.0 wel beter vinden op die ondergrond ivm banden,uiteraard wel ten koste van beetje snelheid op strak asfalt.

RuudRuud
Forum-lid

RuudRuud 14 jul 2016 06:22

Tom Jacobs schreef:Ok bedankt. Gisteren de zwarte 6.0 besteld, omdat de metor grey-lime uitverkocht was in mijn maat. Vandaag is die kleur wel weer beschikbaar vanaf september... achja ik bleef toch twijfelen over de kleur en met die witte decals vind ik de volledig zwarte ook een stuk mooier.
Hier is ooit een zwarte canyon met witte logo's beplakt. Van dichtbij een rommeltje, van een afstand viel dat niet op. (mijn mening)

Ancares
Forum-lid

Ancares 14 jul 2016 10:05

Ik wil eerstdaags een Ultimate CF SLX bestellen.

Mijn maten zijn 1m89-1m90, 93-93,5 cm binnenbeenlengte en zadelhoogte 82,7-82,8 cm.
Het PPS-systeem van Canyon adviseert mij maat L. Qua stack en reach lijkt de XL echter beter bij mij passen.
Een mail aan Canyon België bevestigde dat ik net tussen de twee maten in zit.
Met de XL heb ik dan uiteraard minder drop tussen zadel en stuur waardoor ik aan confort zal winnen, maar op esthetisch vlak vind ik een groter frame minder fraai ogen ...
Ik had gedacht om de L te nemen en eventueel de standaard zadelpen van 110 mm te vervangen door één van 130 mm (via Canyon)

Iemand met gelijkaardige maten als de mijne? Wat zijn jullie bevindingen? Eventueel foto's van de L en/of XL?
Heb de laatste 25 pagina's doorlezen maar niets gevonden ...

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 14 jul 2016 10:12

Ben identiek aan jouw maten, korte romp met lange armen en benen. Had hetzelfde probleem. Ben uiteindelijk voor de XL gegaan. Mijn zadelhoogte is 83cm. Heb gewoon de standaard stuurpen gehouden. Estetisch is een grote maat fiets altijd iets minder, maar als berijder zou ik liever prettig op de fiets zitten dan dat het goed smoelt voor een ander.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jul 2016 10:21

RuudRuud schreef:
Tom Jacobs schreef:Ok bedankt. Gisteren de zwarte 6.0 besteld, omdat de metor grey-lime uitverkocht was in mijn maat. Vandaag is die kleur wel weer beschikbaar vanaf september... achja ik bleef toch twijfelen over de kleur en met die witte decals vind ik de volledig zwarte ook een stuk mooier.
Hier is ooit een zwarte canyon met witte logo's beplakt. Van dichtbij een rommeltje, van een afstand viel dat niet op. (mijn mening)
Gelukkig zit je op je fiets altijd vanaf een afstandje.(?)... :roll:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Ancares
Forum-lid

Ancares 14 jul 2016 10:27

patmaessen schreef:Ben identiek aan jouw maten, korte romp met lange armen en benen. Had hetzelfde probleem. Ben uiteindelijk voor de XL gegaan. Mijn zadelhoogte is 83cm. Heb gewoon de standaard stuurpen gehouden. Estetisch is een grote maat fiets altijd iets minder, maar als berijder zou ik liever prettig op de fiets zitten dan dat het goed smoelt voor een ander.
Bedankt voor de snelle reactie, patmaessen.
Prettig op de fiets zitten is uiteraard primordiaal en gaat boven de esthetiek.

Heb je toevallig een foto van jouw XL?

nick299
Forum-lid

nick299 14 jul 2016 18:07

ted038 schreef:
nick299 schreef: en nog 1 vraag.

de infilte 9.0S een verhouding van 36 52

Ja, banden kunnen vervangen worden ( kost gauw 80 euro voor biba-set?) , maar een crankstel ook ( ;)

Verschil is maar 1 "S" maar die "S" zal voor street/speed staan, want Het S model is meer een gravelracer/comfortracefiets ipv Cyclocrosser . Cassettebereik is erg breed ( 11-32) dus crankstel-keus zal an sich weinig uitmaken ivm genoeg overlap in beide gevallen, al moet je aardig doortrappen mocht je meer nodig hebben dan 46-11. De 46/36 is dan wel (voor)schakelluier te rijden ... ( tenzij je de cassette gaat vervangen door een met kleinere verschillen, ook/juist dan is de 36/46 ook beter om overlap over te houden )

Maar crankstel doet er eigenlijk niet toe, tenzij je racefietsers wilt gaan inhalen op de weg ( anders 46 voor voldoende namelijk)
Het "mee in de bossen te vinden zijn" is veel meer cruciaal, want wat doe je daar dan precies, en hoeveel daarvan ?
Als je van de grindpaden (of hard zand) af gaat / of al veel op grind/zandpaden rijdt, zou ik de 9.0 wel beter vinden op die ondergrond ivm banden,uiteraard wel ten koste van beetje snelheid op strak asfalt.

Dankjewel, ik ga dus als ik er een koop voor de 9.0 versie.

Heeft iemand een idee waar ik deze spatborden kan krijgen??? Super lelijk, maar essentieel voor mij in de winter.Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie