Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 09 sep 2017 12:15

vantheman schreef: 09 sep 2017 12:00
Hans-Je-Pence schreef: 09 sep 2017 11:53 Als je voor dat artikel 39 cent moet betalen hoe kan het dan hier intergraal gepost worden? Auteursrechten iemand!!? Niet zo chique voor een site die voortkomt uit een magazine….
+1
Ik ben benieuwd of de redactie van het magazine Fiets er geen probleem mee zou hebben als hele artikelen uit het magazine Fiets volledig op andere websites gepubliceerd worden.
Jullie denken dat de redactie niet vrij is op zaterdag? En volgens mij is het werk van de moderators volledig belangeloos. Die zijn misschien wel gewoon hun zaterdagse boodschappen doen.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 09 sep 2017 12:27

Heel weinig nieuws, als dit je nog verbaasd / schokt heb je heel lang onder een steen geleefd ook de namen zijn weinig meer dan een bevestiging van wat met logisch combineren / redeneren redelijk helder was.
Zie het meer als het beschrijven en een denkwijze / handelswijze uit een periode dat iedereen er wel iets mee te maken had (niet dat het nu schoon is ).
Overigens maakte de "makkelijke" beschikbaarheid van de middelen de sport weer redelijk gelijk (excessen zoals met de Gewiss ploeg e.d. daargelaten).
Overigens heeft Janssen naast een gebrek enig ethisch besef er nog wel voor doorgeleerd en redelijk verstand van zaken.
In de periode ervoor werden de middelen door veeartsen e.d. aangeleverd en of dat nou zoveel beter was.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 09 sep 2017 14:00

Wat ik toch wel opvallend vind is hoe kinderachtig sommige mensen zijn, juist ook de "grote" namen.
Afbeelding

Marxten
Forum-lid

Marxten 09 sep 2017 14:18

Orlok schreef: 09 sep 2017 11:46
Marxten schreef: 09 sep 2017 10:55 En vanaf wanneer wordt dat dan een probleem? 100 gram? 200 gram? 400 gram? En wie zorgt ervoor dat de wegingen goed gecalibreerd zijn? De UCI kan nog niet eens de tijdritfietsen goed en consequent meten...

Over het interview: Verdenkingen waren er altijd al. Ik heb het nog niet gelezen (blendle, ugh) maar ik zou het alleen maar toejuichen als 'de Omerta' steeds meer instort. Ook terugslaand over de motoren in fietsen: FvdD is gepakt toen collega's haar aangaven, dat lijkt te wijzen op een peloton dat niet bang is om aan te wijzen wie oneerlijke ondersteuning gebruikt.
Vwb het verstoppen van motoren en batterijen praten wij niet over 100, 200 of zelfs maar 400 gram, eerder over kilo's verschil. De wegingen hoeven niet gekalibreerd te zijn wel de apparatuur daarvoor, doch is geen probleem want daar zijn instanties voor die dat tegen betaling uitvoeren. Echter nogmaals wij praten niet over het verschil van grammen maar van kilo's.!

Beschrijving Vivax Trapondersteuning

De nieuw ontwikkelde vivax asist fiets aandrijving bestaat uit vijf componenten:
Miniatuur drukknop
Elektronische controle - in de zadelpen gemonteerd
200 watt aandrijving met vrijloop
Lithium-Ion accu 5,5 Ah / 30V of Lithium-Ion accu 8,25 Ah / 30V
Externe batterijlader

Deze kit maakt uw fiets maar 1.8kg zwaarder,ongeëvenaard in e-bikes en nog supergoed ook!!!
Bij Team Sky ging het gerucht over 800 gram, Vivax is toch groot en zwaar. Hub motors en wielen, dat is waar het om gaat. Kan binnen een halve kilo, kennelijk. Geeft niet veel extra, maar genoeg om een race te beïnvloeden.

dc
Forum-lid

dc 09 sep 2017 14:19

Karl66 schreef: 09 sep 2017 12:13 Wat het artikel vooral doet is een inkijkje geven in de denkwereld van een dopingarts en ik moet zeggen, dat is geen mooi beeld...
En het toont aan dat Nederland een kuubkist boter op zijn dopinghoofd heeft en dit nog steeds tolereert.

Laten we eens eindelijk tot ons doordringen dat structureel dopen van Nederlandse sporters vanaf de bond (atletiek en wielrennen is bekend, rest ongetwijfeld zo heilig als Maria) tot in de politiek gedekt worden.

Ja, dat is een keiharde constatering; we zijn veel erger dan de Spanjaarden die in ieder geval wanhopig proberen er iets aan te doen. Wij tolereren het en de politici gaan graag een dagje zich etaleren met een grote Oranje-grijns.

Marxten
Forum-lid

Marxten 09 sep 2017 14:22

Erger dan de Spanjaarden durf ik niet te zeggen (Iemand nog iets over het Spaanse elftal gehoord? Tennissers? Fuentes had het ook over atletiek?), maar dat we net zo erg zijn zal ik niet ontkennen.
Wel een verschil is dat we minder zichtbare doping binnen onze grenzen hebben. Er is geen Nederlandse Fuentes of Ferrari, en zelfs de Raboploeg ging naar Duitsland. Geert Leinders, het dichtst bij een Nederlandse Fuentes, heeft zelfs nog bij 'clean team' Team Sky gewerkt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2017 14:52

derosa schreef: 09 sep 2017 11:38
daniel1975 schreef: 09 sep 2017 10:13 Ow, wist niet dat er nog een ander artikel was met het volledige verhaal. De ellende bij Nu.nl, maar weer een populair stukje eruit gevist om clicks te krijgen.
En jij hapt zonder kennis van zaken en voordat je je eerst goed hebt geinformeerd ... die 'ellende' dat ben je hoofdzakelijk zelf
Ah, meneer de wielerjournalist himself komt weer even met stront gooien.
Ga je diep schamen dat je elke keer als een klein kind mij hier persoonlijk aan moet vallen. Ben jij nu een volwassen journalist?
Dus omdat een alom bekende nieuwssite slechts een half verhaal publiceert (wat ongetwijfeld wel klopt trouwens) ben ik de 'ellende' omdat ik daar op reageer?
Maar ja, nu.nl heeft natuurlijk niet de diepgang van Trouw......

PS: maak je ook nog even je verwijten naar andere mensen hier die ook op het nu-artikel reageren? Dan wek je tenminste nog de suggestie dat het geen persoonlijke vete in mijn richting is. En god mag weten waarom, want ik heb je godzijdank al minimaal 10jr niet in real life gezien.
Rancune is een slechte eigenschap voor een journalist, dat kleurt je berichtgeving.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 sep 2017 15:03

amclassic-fan schreef: 09 sep 2017 11:07
daniel1975 schreef: 09 sep 2017 10:13 Ow, wist niet dat er nog een ander artikel was met het volledige verhaal. De ellende bij Nu.nl, maar weer een populair stukje eruit gevist om clicks te krijgen.

Kan iemand dat artikel posten?
Het staat o.a. op Blendle. Het is een lang stuk en wat mij betreft die 39 cent zeker waard.

Het verhaal begint met Rooks en Theunisse met bloedtransfusies en alle andere zut die ze namen.
Ik kan alleen een abbo nemen op blendle, niet 1 artikel kopen.
Iemand een linkje naar kopen van 1 artikel?
Less is bore

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 09 sep 2017 15:24

Ik lees het via AD.nl.
Halverwege de site zit "Topics" en daar staat een gratis verwijzing naar het artikel.
https://www.topics.nl/controles-verbode ... _source=AD

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 09 sep 2017 16:11

Marxten schreef: 09 sep 2017 14:22 Erger dan de Spanjaarden durf ik niet te zeggen (Iemand nog iets over het Spaanse elftal gehoord? Tennissers? Fuentes had het ook over atletiek?), maar dat we net zo erg zijn zal ik niet ontkennen.
Wel een verschil is dat we minder zichtbare doping binnen onze grenzen hebben. Er is geen Nederlandse Fuentes of Ferrari, en zelfs de Raboploeg ging naar Duitsland. Geert Leinders, het dichtst bij een Nederlandse Fuentes, heeft zelfs nog bij 'clean team' Team Sky gewerkt.
Als ik het artikel zo lees, deed Jansen niet onder voor de bekende buitenlandse artsen.

dc
Forum-lid

dc 09 sep 2017 16:33

Marxten schreef: 09 sep 2017 14:22 Erger dan de Spanjaarden durf ik niet te zeggen (Iemand nog iets over het Spaanse elftal gehoord? Tennissers? Fuentes had het ook over atletiek?), maar dat we net zo erg zijn zal ik niet ontkennen.
Marxten, hoeveel invallen zijn er gedaan door de Spaanse politie? Rechtzaken? Niet veel, maar het is wel degelijk meermaals gebeurd. Ook zie je dat Sainz en Fuentes wel degelijk publiekelijk aangeklaagd zijn en uit hun beroep gezet.

Doe mij eens een lol en kijk eens hoeveel Nederlandse artsen, managers en sporters er ooit veroordeeld zijn? En dan kan je ook buiten de wielersport kijken *meneer Kraaijenhof* .

Hint: wij hebben voor zover ik weet nog nooit iemand vervolgt voor doping.... We kijken weg en zijn dus de facto erger dan de Spanjaarden die in ieder geval iets doen met vervolging.

Interessant genoeg is de civiele zaak die werd aangespannen door Rasmussen een echte eye opener, waarbij een rechter oordeelt dat het management team (De rooij, Leinders en Breukink) volstrekt op de hoogte was van de misstanden. Maar de zaak ging om salaris... dus had geen enkele juridische consequentie voor het drietal.

Heeft de KNWU of iemand in de politiek aan de hand van dat oordeel gedacht "Goh, dat moeten we niet goed vinden"? Nope.
Laatst gewijzigd door dc op 09 sep 2017 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans-Je-Pence
Forum-lid

Hans-Je-Pence 09 sep 2017 16:34

Ik blijf het toch een beetje vreemd vinden nu ik het verhaal helmaal gelezen heb. Waarom nu hiermee naar buiten komen en wat is het doel van dit soort bekentenissen c.q. beschuldigingen?
Dat er ook in Nederland een uitgebreid dopingnetwerk was in die jaren weten we inmiddels al. Theunissen is al eens gepakt gepakt geweest in de tour. Rooks heeft ook al bekend dat hij zijn Alpe d’Huez overwinning met behulp van cortisonen behaalde en nog een slokje testosteron voor de bergtrui en tweede plek.
Allemaal oud nieuws dus.
Alleen Van Moorsel is een verrassing voor mij maar ik vind het toch wat zuur dat dit nu ineens breed uitgemeten moet worden.

Saillant detail vind ik dan wel weer dat de ‘wondercoach’ Ab Krook kennelijk ook in zijn clubje zat. Dat zou nog wel eens een staartje kunnen krijgen. Maar de rest is gewoon oud nieuws in nieuwe letters.
Niet fris dus

Plaats reactie